management
Leadership

Stiluri de management care nu funcționează de la distanță

Cum să te adaptezi la noul mod de lucru

Stilul de management este modul în care gestionezi și motivezi oamenii din echipă. Atitudinea, felul în care comunici cu membrii acesteia, dar și trăsăturile personalității tale au un rol important în crearea unui mediul plăcut de lucru.

Odată cu tranziția la munca de acasă, e important să-ți adaptezi și stilul de management, deoarece nu poți să faci partea dintr-un joc nou, dacă nu-i cunoști regulile. În continuarea articolului, vorbim despre greșelile pe care le fac managerii atunci când gestionează oamenii de la distanță, dar îți venim în întâmpinare și cu câteva idei ce te vor ajuta să-ți adaptezi stilul de management la acest mod de lucru.

 

Management-ul echipelor: ce stiluri nu funcționează de la distanță 

Liderii care doresc să păstreze rutina pe care o aveau la birou

Una dintre greșelile frecvente pe care le fac managerii ce gestionează echipe de la distanță, este încercarea lor de a păstra rutina pe care o aveau la birou. Spre exemplu, dacă la birou obișnuiai să faci check-in-uri de câteva ori pe zi în privința task-urilor, proiectelor sau ideilor, de acasă aceste discuții sunt mai greu de recreat. Un număr mare de întâlniri sau ședințe online, s-ar putea să devină copleșitoare atât pentru tine, cât și pentru oamenii din echipă.

 

Liderul axat doar pe rezultate

Un astfel de lider, de regulă, este bine văzut de board-ul companiei, deoarece pune accentul pe rezultate, pe cifre și KPI. Acest manager nu este preocupat de modul în care sunt realizate task-urile atâta timp cât sunt predate la timp. Cu toate acestea, oamenii care lucrează de acasă își doresc manageri care să fie preocupați de starea lor de spirit sau de provocările cu care se confruntă pe parcursul realizării unui task.

 

Liderul care practică micro-management-ul excesiv

E important să ții legătura cu angajații ce lucrează remote. Totuși, există o linie fină între a păstra o conexiune cu aceștia și a le monitoriza obsesiv task-urile de care se ocupă.  

Deseori, în încercarea de a atinge un nivel de productivitate mai mare, liderii supraveghează chiar și cele mai mici sarcini. Această abordare te poate ajuta să obții rezultate pe termen scurt. Însă, pe termen lung, vei îndepărta echipa de obiectivul companiei, iar o mare parte dintre membrii ei vor alege să caute oportunități în cadrul altor organizații. De ce este momentul să renunți la acest stil de management, află în acest articol!

 

Liderii care au așteptări nerealiste

S-ar putea să presupui că productivitatea colegilor tăi ar trebui să fie mai mare, atunci când lucrează de acasă, având în vedere că nu mai petrec timpul în trafic sau în mijloacele de transport în comun. În contextul pandemiei însă, această așteptare este una nerealistă, deoarece, mulți dintre angajați sunt nevoiți să lucreze alături de copii sau să aibă grijă de apropiați. Aceste sarcini s-ar putea să le ocupe destul de mult timp, iar faptul că ai așteptări prea mari de la ei îi va determina să lucreze peste programul de lucru. Iar munca suplimentară poate avea un impact negativ asupra sănătății emoționale, a stării de spirit și, respectiv asupra productivității la job. 

 

Liderii care nu respectă timpul liber al echipei

Chiar dacă nu te aștepți ca oamenii să fie disponibili 24 din 7, trimiterea e-mail-urilor în afara orelor de program îi poate face să creadă că trebuie să răspundă instantaneu la ele. Încearcă să respecți viața personală a echipei și încurajează-i să mențină echilibrul între job și viața personală. Spre exemplu, le poți propune să-și organizeze seri de digital detox

 

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Liderii tranzacționali

În lumea virtuală există riscul să devenim mai tranzacționali decât în realitate. Discuțiile informale sunt mai rare în acest context, iar oamenii din echipa ta s-ar putea să creadă că nu-ți pasă de motivația lor, de nivelul de confort sau de starea lor de spirit. E mai important ca niciodată să organizezi discuții săptămânale sau lunare cu fiecare angajat în parte, în care să vorbești despre preocupările acestuia, hobby-urile, scopurile, dar și provocările din viața personală.

 

Bonus: Cum să-ți adaptezi stilul de management la munca remote

Managerii trebuie să mențină o conexiune cu echipa, chiar și de la distanță. Se pot folosi de întâlnirile regulate, prin intermediul tool-urilor online. În cadrul acestor discuții, e important să afle cum se simt angajații atât în ce privește task-urile de la job, cât și în privința vieții personale.

O altă provocare cu care se confruntă liderii care gestionează echipe de la distanță este furnizarea de feedback, și nu este vorba doar despre cel negativ. Iar în această perioadă oamenii au din ce în mai mare nevoie de recunoașterea meritelor. Mai multe despre cum să oferi feedback, am povestit în acest articol.

Totodată, e important să găsești modalități de a implica în proiecte sau activități chiar și persoanele mai introvertite. În acest caz, te poți gândi la diverse jocuri online sau activități virtuale în care să poți implica întreaga echipă. Câteva idei, găsești în acest articol

De asemenea, oamenii care lucrează de acasă doresc să cunoască în amănunte direcția în care merg, dar și pașii pe care trebuie să-i parcurgă pentru a ajunge la destinație. Astfel, pentru început, e important ca tu să ai o imagine de ansamblu asupra obiectivului companiei și apoi, să-l transmiți echipei într-un mod cât mai transparent. 

Și nu în ultimul rând, e important să delegi activitățile și să ai încredere că oamenii le pot duce cu bine până la capăt. Desigur, oferindu-le sprijinul și instruirea de care au nevoie. 

Jonglarea propriilor nevoi cu cele ale echipei, în contextul actual poate fi dificilă. Dar cu toate acestea, nu este imposibilă, dacă ești înarmat cu toate instrumentele necesare. Ai la îndemână recomandări și sfaturi practice de care te poți folosi pentru a trece cu brio peste această perioadă, pe WeAreHR.ro!

 

 

Ți-a plăcut articolul despre management-ul echipelor? Citește și:

Cum pot liderii să-și mențină echipele motivate?

I see you sau cum să devii un manager respectabil

Puterea exemplului în leadership: de ce e mai importantă ca oricând 

 

Categorii:
Leadership

Face parte din echipa eJobs de circa 5 ani. Perioadă în care scrie despre provocările cu care se confruntă confruntă oamenii de HR, managerii, antreprenorii. Și vine cu soluții concrete/aplicabile pentru acestea. Creionându-le atât prin urmărirea tendințelor de pe piața muncii, cât și prin feedback-ul constant primit atât de la companii & de la candidați. Pasiunea pentru nevoile angajaților și companiilor a descoperit-o în 2014, când a luat contact prima oară cu zona de resurse umane. Ulterior, a ocupat timp de doi ani poziția de editor la Ziarul Financiar.

Leave a Reply

*

*