De ce cursuri de formare profesională au nevoie managerii?
Cursurile de comunicare și de leadership se numără printre cele mai importante programe de formare profesionala ale angajaților de astăzi. Tehnologia transformă modul în care comunicăm, modelează interacțiunile umane și redefinește modelele de comunicare și de leadership clasice, spune Sorin Faur, fondator la Academia de HR, companie de consultanță în resurse umane.
„Poate nu a fost întotdeauna vizibil, dar aceste modele aveau implicit la bază anumite formate sociale. Astăzi avem instant messaging, echipe virtuale și soft-uri de team management, avem mai mult ca niciodată nevoie de cursuri de comunicare, leadership și business & management”, explică Sorin Faur.
Nevoia de astfel de cursuri a determinat companiile să investească în evenimente dedicate managerilor sau oamenilor care conduc alți oameni. Spre exemplu, studiul L&D Industry Survey, arată că angajații români participă cel mai mult la cursurile de comunicare, leadership și business & management, peste jumătate dintre respondenți spunând că au derulat în companie un astfel de program.
Totodată, astfel de programe de formare profesionala pentru manageri e necesar să fie personalizate pe nevoile companiei, dar și după o evaluare a angajaților, tocmai ca ambele părți să beneficieze de o dezvoltare profesională reală.
„Avem nevoie de o comunicare cât mai rapidă și eficientă. Cursurile de leadership și business & management trebuie alese customizat pe persoană, pe companie. A bifa pur și simplu, fără o analiză prealabilă a necesităților unei companii, că ai făcut cursul X, Y sau Z, cred că este doar o irosire de resurse”, spune Daniela Necefor, managing partner la compania de consultanță și executive search Total Business Solutions (TBS).
Studiul citat mai arată că, pentru formare profesionala a angajaților lor, companiile prezente în România alocă în medie 1.097 euro/ persoană anual pentru angajații cu funcție de management și 483 euro/ persoană anual pentru cei cu rol executiv.
Formare profesionala: ce riscă o companie cu manageri nepregătiți?
„Managerii de departamente operaționalizează viziunea celor din conducere, iar importanța lor pentru succesul organizației este fundamentală. La toate acestea se mai adaugă și faptul că astăzi resursa este foarte scumpă și greu de găsit, durează timp și necesită bugete să o formezi, iar un manager nepregătit poate pune pe fugă o echipă întreagă în mai puțin de o lună”, explică Sorin Faur.
De aici vine și importanța selectării și pregătirii a angajaților care conduc alți oameni. În caz contrar, un singur om poate duce la pierderea a 3-5 sau 15-20 de oameni într-un timp record.
Ți-a plăcut articolul? Citește și:
Ce cursuri și training-uri nu trebuie să ratezi în septembrie