Teama de esec și alte frici în rândul candidaților
Dezvoltare personala

Teama de esec și alte frici în rândul candidaților

Află cum poți ajuta candidații

Care este cauza, din punct de vedere psihologic, a acestor frici exprimate de candidați? Este vorba, în primul rând, despre teama de esec. Cu cât candidații sunt mai tineri, cu atât se simt mai neîncrezători când merg la un interviu de angajare. Mai mult de jumătate dintre cei sub 25 de ani (54,5%) sunt convinși că vor părea nesiguri în timpul interviului, din cauza emoțiilor.

Se tem că nu vor ști să răspundă la întrebările recrutorului (37,8%), că vor uita să spună despre ei informații importante (20,6%) și le e teamă de atitudinea recrutorului (33,9%). Nesiguranța începe să scadă odată ce înaintează în vârstă, însă nu spectaculos. Aproape jumătate dintre cei din Generația Y (49,8%) se tem vor avea emoții, urmați de cei între 36 și 45 de ani (39,6%), de cei între 45 și 55 de ani (28%) și de cei peste 56 de ani (15,7%). „Barierele de conștiință și mecanismele gândirii îți dau emoții și stres. În momentul în care identitatea ta reală și profilul pe care îl expui într-un interviu de angajare sunt armonizate și nu te simți ca un impostor, cantitatea de emoții scade”, explică Magda Vișoiu.

Pe fondul neîncrederii în piața muncii și în forțele proprii, pentru aproape jumătate dintre români (44,1%) cel mai greu pas în găsirea unui loc de muncă este să-și dea seama ce job li se potrivește cu adevărat. Așa cum era de așteptat, tinerii din Generația Z sunt cei mai debusolați (62,2%). Procentul scade constant, însă nu spectaculos, pe măsură ce candidații înaintează în carieră: între 26 și 35 de ani (54,1%), între 36 și 45 de ani (39,5%), între 45 și 55 de ani (33,1%) și peste 56 de ani (28,7%). „În măsura în care tot mai mulți tineri trăiesc în cultul autenticității, este un act de curaj să alegi un job fără a ști încă prea bine în ce constă această autenticitate, cine ești cu adevărat tu însuți. Și dacă greșești? Această nesiguranță a devenit mai degrabă culturală decât personală”, explică sociologul Vintilă Mihăilescu.

 

Ce poți să faci pentru a-i ajuta să-și depășească teama de esec și nu numai

Caută să identifici punctele forte ale candidaților și angajaților tăi și încurajează-i să se dezvolte personal și profesional. Peste jumătate dintre români (55,2%) se consideră oameni foarte muncitori. În rândul celor sub 25 de ani, procentul angajaților care cred că sunt muncitori este chiar de 65,7%. Este o percepție pe care o poți întoarce în favoarea ta. Generația Z pune mare accent pe studii (39,5%), pe charismă (25,2%), CV (15%) și pe faptul că se pregătește foarte bine înainte de orice interviu (17,5%). Deși sunt tineri, candidații din această categorie consideră un avantaj vârsta pe care o au și experiența deja acumulată. „Generația Z surprinde prin curaj, determinare și pasiune. Tinerii din această categorie sunt obișnuiți să se autoanalizeze, știu încă de la vârste mici ce vor să facă și consumă conținut media care să îi familiarizeze cu domeniile de care sunt interesați”, spune Magda Vișoiu. Ei sunt dispuși să-și schimbe des jobul din motive raționale și sunt foarte sensibili la nivelul salariului.

Studiul eJobs a arătat că 8% dintre ei și-au schimbat de patru ori sau mai mult jobul în ultimii trei ani. Pe locul al doilea se plasează, neașteptat, cei peste 56 de ani (6,5%). Pe măsură ce înaintează în vârstă, pentru români sunt tot mai importante criteriile emoționale din cadrul jobului. Prin urmare, fii atent să le asiguri beneficii emoționale, precum stabilitatea și sentimentul de apartenență, căci ei vor să lucreze într-o companie cu care sunt compatibili din perspectiva valorilor, a imaginii percepute și a mesajelor comunicate. Candidații maturi simt că au alte puncte forte față de cei din Generația Z. Millennials consideră că experiența îi ajută mult (54,9%), precum și studiile (31%), charisma (20,5%) și CV-ul (17,7%). Cum era de așteptat, candidații de peste 36 de ani se bazează tot mai mult pe experiență (de la 61,1% pentru cei între 36 și 45 de ani, până la 79,6% la cei peste 56 de ani) și mai puțin pe charismă. Surprinzător, românii aflați aproape de vârsta pensionării sunt cei mai atenți la CV-ul lor, pe care-l consideră un atu pentru angajare (21,3%).

Reacționează în avans pentru a preveni teama de esec

Ducem o luptă permanentă cu teama de esec și multe alte frici, în încercarea de a lua decizii curajoase. Oferă-le în avans candidaților și angajaților răspunsuri la întrebările care îi macină. S-ar putea să fie un pas bun spre transformarea companiei tale într-un magnet pentru talente.

Text: Magda Munteanu

Ți-a plăcut acest articol? Citește și:

Curajul de a învinge frica

Business fără frică

Categorii:
Dezvoltare personala

Leave a Reply

*

*