Dezvoltare personala

Cum să influențezi mai mult la masa deciziilor?

Câteva idei

Te-ai gândit vreodată că ești un magician de excepție? Spun asta pentru că de fiecare dată când apare vreun proces de schimbare mai complex sau transformare organizațională aud des de la clienții mei replica: „Este responsabilitatea HR-ului!”.

Unui HR manager i se cere de multe ori să gestioneze ambiguitatea și să facă minuni. Să uimească prin performanță și prin talentele atrase. Să sprijine business-ul chiar și atunci când are foarte multe mingi în aer.

De aceea cred că HR managerii, dar și echipele lor sunt formate din magicieni! Pentru că nu există departament mai rezistent la presiunea pieței, criza de talente din piață, schimbările de legislație sau din mediul politic, schimbările generate de transformarea digitală, așa cum este departamentul de HR!

Și dacă uneori, în zilele în care ai auzit de prea multe ori „Îmbrățișează schimbarea” sau „Este responsabilitatea HR managerului”, nu vine nimeni să-ți recunoască efortul și să te bată pe umăr, profită de ocazie și mulțumește printr-o notă simplă sau un mesaj – unui alt magician, profesionist veritabil din tranșele resurselor umane. Pentru că de ceva ani faceți acest domeniu mai puternic în România și mai ales business-urile pe care le deserviți.

Ca să reușești să influențezi mai mult la masa deciziilor, ai nevoie să conștientizezi vulnerabilitățile ca HR Manager și mai ales, să acționezi!

 

În ce zone are vulnerabilități un HR manager și echipa lui?

HR manager

  • Cât de mult înțelegi procesul de transformare digitală? Ce efort ai făcut de autoeducare pentru a înțelege că transformarea digitală nu are legătură cu decizia de a folosi o tehnologie sau alta, ci are legătură cu schimbarea modului nostru de gândire ca profesioniști, cu a identifica oportunitățile facilitate de dezvoltarea tehnologică acolo unde mai ieri nu existau. Căci atunci când vorbim de digital transformation vorbim, de fapt, de business transformation.
  • Că fiecare companie asimilează mixul de generații și adoptă modele menite să le facă să conlucreze eficient e de la sine înțeles. Dar ești la curent cu cele mai noi cercetări în domeniu? Știi oare că iGeneration e deja obiect de studio pentru marile companii și că, comportamentul acestor tineri născuți începând cu 2010 este deja studiat și anticipat?
  • Cât de onest analizezi reputația departamentului de HR? Oare există o aliniere între modul în care dorești să vă fie perceput serviciul pe care îl oferi, alături de colegii tăi, și percepția clienților interni și externi? Și dacă există totuși un gap, iei măsuri pentru a transforma această vulnerabilitate sau nu?
  • Într-o epocă în care fiecare HR manager poate deveni ambasadorul organizației sale – cum arată prezența ta digitală și cum poți interacționa mai bine în mediul online cu comunitățile pe care compania ta le deservește?

 

Cum să rămâi fidel procesului tău de auto-educare/dezvoltare personală?

De multe ori liderii se îndreaptă către HR manager pentru a creiona programe de dezvoltare și instruire pentru angajați, dar cine este responsabil pentru instruirea continuă a profesionistului din HR? Dar a HR manager-ului? Din punctul meu de vedere răspunsul este unul singur: în momentul în care îți spui că ai învățat deja destul. Depinde doar de tine cât de mult crezi și acționezi asupra propriului plan de dezvoltare ca HR manager.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Întreabă-te:

  • Când ai fost ultima oară la un program de dezvoltare?
  • Cui ceri suport atunci când nu vezi nivelul următor al carierei tale?
  • Ai un mentor?
  • Ești membru al unei comunități locale de HR?

 

Ce alte acțiuni poți întreprinde pentru a influența mai mult în interiorul și exteriorul organizației?

Îți sugerez trei căi de acțiune:

  1. Investește în dezvoltarea brandului tău personal, fii o voce la masa deciziilor, învață să comunici ceea ce te face diferit ca profesionist, atât în interiorul organizației tale cât și în afara ei!
  2. Sunt de părere că nu putem să-i călăuzim pe alții în drumul lor către succes dacă, ea, cariera noastră este în derive – descoperă ce înseamnă pentru tine nivelul următor și acționează! Setează apoi discuții de carieră în organizația ta, separate de cele pentru evaluarea performanței!
  3. Investește în team branding! Explorează alături de echipa ta ce vă face speciali ca profesioniști, care este inventarul vostru de competențe speciale, care este misiunea brandului vostru de echipă și mai ales care este reputația voastră azi! Setați apoi care este comunitatea echipei voastre, cine ar trebui să afle în mod constant despre victoriile voastre, despre eforturile voastre și despre lecțiile voastre? Stabiliți apoi care sunt canalele noi și vechi pe care puteți comunica în interiorul și exteriorul organizației voastre! Stabiliți cum veți evalua impactul pe care efortul vostru de team branding îl are în organizație și în afara acesteia.

Pe măsură ce vă vei identifica vulnerabilitățile și vei acționa asupra lor, pe măsură ce vei continua să investești în procesul tău de dezvoltare personală ca HR manager, continuând să investești în brandul tău ca HR manager, dar și în brandul echipei tale – cu siguranță că vei reuși să influențezi mai mult! Pentru ce? Pentru a fi nu numai partener la masa deciziilor, ci pentru a reuși să transformi acolo unde alții nu pot, pentru a inova, pentru a câștiga avantaj competitiv. Dar și pentru a atrage talentele, bugetele și instrumentele de care ai nevoie pentru a duce povestea mai departe, mult mai departe!

 

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

Topul salariilor din resurse umane 

De ce investim în training-urile angajaților

Agilitatea și curajul liderului

Categorii:
Dezvoltare personalaLeadership

Amalia Sterescu - Leadership Consultant, Personal Branding Strategist, Public Speaking Coach, Author. Are 22 de ani de experiență profesională, activând atât în mediul corporate, dar și ca antreprenor. Începând cu 2012, Amalia Sterescu și-a început călătoria sa antreprenorială înființând Outsourcing Advisors, primul portal al comunității de outsourcing din România. Mai târziu, Amalia a fondat în 2013 Public Speaking School. Astfel, din 2013 până în prezent peste 1100 de profesioniști au fost instruiți personal de Amalia. Începând cu 2018, și-a extins aria serviciilor sale profesionale fondând BrandingYOU, prima agenție de branding personal din Europa de Est. Misiunea sa este de a-i ghida pe profesioniști, de a-i antrena în drumul spre next level, în business și nu numai, având la bază o experiență vastă în leadership, dar și o serie de calificări și certificări in coaching, public speaking si personal branding obținute cu cei mai buni profesioniști din lume.

Leave a Reply

*

*