Cum să recrutezi talente de top când nu dispui de un buget generos
Recrutare

Cum să recrutezi talente când nu dispui de un buget generos

7 metode creative și accesibile de a atrage candidații

S-ar putea îți dorești deseori un buget de recrutare generos, care să-ți permită să publici posturile disponibile pe toate platformele de recrutare și să faci cunoscute oportunitățile de angajare către cât mai mulți candidați. În același timp, găsirea candidaților de succes nu depinde doar de publicarea cât mai multor anunțuri, ci de transmiterea mesajelor potrivite către audiența ideală.

Prin menținerea angajaților existenți fericiți, actualizarea informațiilor din social media și păstrarea unei comunicări constante cu candidații, vei reuși să formezi o imagine pozitivă a companiei în mediul extern și să construiești un brand de angajator de succes.

Iar brandul de angajator este cu atât mai important cu cât cei mai mulți dintre candidați nu ar accepta un rol la o companie care are o reputație proastă. Acest lucru ne arată că persoanele care își caută un job nu sunt interesate doar de rolul în sine, ci și de companie ca un întreg. Din fericire, există moduri eficiente și accesibile prin care să construiești o imagine pozitivă a companiei când nu ai un buget generos.

 

Cum să recrutezi când nu dispui de un buget generos?

Adoptă o atitudine creativă în recrutare: există multe modalități de succes prin care poți atrage candidați. Recomandările interne, târgurile de cariere, recrutarea în social media și anunțurile de job atrăgătoare sunt unele dintre acestea. Apelând la ele, vei reuși să atragi candidații potriviți pentru echipa ta.

 

Metoda #1: Formulează descrieri de job care să iasă în evidență

Descrierile de job sunt o oportunitate valoroasă pentru crearea unei prime impresii plăcute în fața potențialilor candidați. În special pentru că acestea îți permit să detaliezi caracteristicile pe care le cauți pentru ocuparea unui post și beneficiile pe care compania este dispusă să le ofere.

Formularea unor descrieri de job care să le ofere candidaților informațiile de care au nevoie îți va permite să îi atragi pe cei mai buni dintre ei – în special pe aceia care își doresc mai mult de la cariera lor decât îndeplinirea sarcinilor de bază.

Un studiu efectuat de Glassdoor a scos în evidență cele mai importante 5 lucruri cărora le acordă atenție candidații atunci când vor să afle mai multe despre o companie și rolurile disponibile din cadrul ei.

Aceste lucruri sunt esențiale pentru o descriere de job atrăgătoare și reușesc să atragă candidații potriviți:

• Salariul
• Beneficiile oferite
• Locația
• Timpul petrecut pe drum spre birou
• Review-urile făcute de angajații existenți

Cum salariul, beneficiile și locația sunt principalele lucruri la care se uită candidații, formularea unui anunț de job care să le menționeze încă de la început s-ar putea să fie o abordare reușită. În special ținând cont de faptul că anunțurile care includ un interval salarial primesc mai multe vizualizări.

 

Metoda #2: Participă la târguri de cariere

Târgurile de cariere îți oferă o ocazie valoroasă de a vorbi față în față cu candidații care își caută un rol în mod activ. Poți participa la târguri specifice industriei pentru care recrutezi, sau la cele organizate de universități. În plus, multe dintre aceste târguri au început să se organizeze online, astfel că ai mai multe opțiuni de evenimente la care poți participa.

 

Metoda #3: Încurajează recomandările interne

Potrivit unui studiu Glassdoor, 45% dintre candidați și-au găsit jobul ideal prin intermediul unei recomandări făcute de un prieten. Programele de recomandări interne sunt oportunități excelente de a atrage angajați care se potrivesc în mediul de lucru al companiei. De asemenea, atunci când află despre o companie de la un prieten, candidații pot descoperi mai multe despre aceasta și despre echipa din care vor face parte.

Iar companiile sunt de aceeași părere: 88% dintre angajatori declară că recomandările interne sunt principala sursă de recrutare pentru candidații de calitate.

Eficacitatea oricărei inițiative interne depinde de cât de implicați și informați sunt colegii tăi. De aceea, pentru ca programul de recomandări să funcționeze, ține cont de următoarele practici:

• Descrie rolul și profilul candidatului ideal. Cel mai probabil, colegii tăi nu știu cum ar trebui să arate candidatul ideal pentru fiecare post disponibil. Atunci când soliciți recomandări, include detalii precum titlul jobului, echipa de care ține, principalele responsabilități și calificările necesare.

• Asigură-te că procesul este clar și rapid. Dacă pui în practică un proces complicat, sunt șanse mari să nu devină popular printre colegi. Cel mai eficient este să le ceri câteva date ale persoanei recomandate (cum ar fi CV-ul sau profilul de LinkedIn), alături de câteva rânduri de recomandare.

• Menține-ți colegii informați. Angajații care își recomandă cunoscuții pentru un post în cadrul companiei își doresc să fie informați despre stadiul din procesul de recrutare în care se află prietenii lor. Lipsa transparenței îi poate determina să evite să mai facă recomandări în viitor.

• Oferă recunoaștere celor care recomandă. Un simplu mesaj de mulțumesc poate face minuni pentru motivarea colegilor tăi. Dacă ai colegi care oferă în mod frecvent recomandări, asigură-te că îți arăți aprecierea față de acești “ambasadori” ai companiei, în orice formă dorești: poate fi un simplu e-mail, o premiere în cadrul evenimentelor interne sau un premiu fizic sau monetar.

 

Metoda #4: Comunică activ pe rețelele de social media

O prezență constantă pe platformele de social media este esențială pentru menținerea legăturii cu posibilii candidați. În felul acesta, îi poți informa despre angajații prezenți și valorile lor, mediul de lucru și obiectivele companiei. Fără o prezență în social media, candidații nu au șansa de a descoperi mai multe despre companie și echipa sa.

În prezent, candidații tind să fie atrași mai degrabă de organizațiile care își pun în valoare candidații, care sunt transparente și active în social media.

Platformele de social media sunt gratuite și reprezintă un factor care influențează căutarea candidaților , așa că asigură-te că pui bazele unor pagini online pentru organizația ta (sau că le îmbunătățești pe cele deja existente). Iar când vine vorba despre felul în care alegi să comunici pe aceste platforme, cel mai bun sfat este să apelezi la autenticitate și sinceritate. Folosește aceste canale pentru a da glas poveștilor angajaților și pentru a împărtăși momente reale din viața de lucru.

Poți alege să fii activ pe unul sau mai multe rețele sociale, în funcție de cultura companiei și de natura mesajelor transmise. De exemplu, poți publica posturile disponibile pe Facebook sau Linkedin și poți captura momente din viața companiei pe Instagram sau TikTok.

Aceste lucruri ne arată că sunt diverse aspecte cărora trebuie să le acorzi atenție atunci când dorești să îmbunătățești imaginea companiei ca potențial angajator, iar aceste aspecte nu sunt neapărat lucruri care vor încărca un buget de criză.

 

Metoda #5: Îmbunătățește experiența angajaților existenți

Angajații existenți își pot exprima părerile și oferi feedback despre companie în mediul online, astfel că aceștia pot fi o sursă foarte bună de informații pentru posibilii candidați. Sunt companii care pot apărea atrăgătoare judecând după website-ul lor sau descrierile de job, însă review-urile angajaților existenți vor cântări mai mult în opinia candidaților.

De aceea, este important să te concentrezi pe satisfacția angajaților, pentru a face compania mai atrăgătoare și pentru cei din afară. Poți face asta în mai multe moduri, dar pentru început poți testa următoarele idei:

• Oferă recunoaștere angajaților. Un mediu de lucru care îi face pe oameni să se simtă apreciați și care le crește moralul nu trece neobservat. Oferindu-le recunoaștere angajaților, îi vei face să se simtă mai bine și mai motivați – iar unii dintre ei s-ar putea chiar să-și împărtășească experiența pe platformele de review ale locurilor de muncă, cunoscuților sau în social media. Pentru ca această inițiativă să aibă succes, poți oferi cuvinte de încurajare colegilor, poți sărbători micile reușite sau aniversările de lucru sau poți oferi câteva bonusuri simbolice.

• Acordă mai multe zile de concediu. Pentru a promova un echilibru sănătos între muncă și viața personală, un număr mai mare de zile libere este important pentru mulți angajați. Acesta le permite să ia o pauză de la muncă și să se concentreze pe sănătatea lor mentală și fizică. Munca este o parte importantă a vieții, iar o companie care pune preț pe bunăstarea angajaților săi este o companie dorită. Acest beneficiu este unul pe care candidații îl vor observa, îl vor reține și cel mai probabil îl vor lua în considerare atunci când aplică – sau atunci când decid să accepte oferta de job.

• Proiectează un traseu de creștere. Implementează programe de training care să-i ajute pe colegii tăi să-și dezvolte abilitățile. Dacă acestea nu sunt o opțiune, ia în considerare instruirea lor pentru folosirea unor noi instrumente sau asigurarea participării lor la conferințe din domeniu. Pe lângă acestea, tehnicile de instruire informală au și ele un impact pozitiv asupra dezvoltării carierei angajaților.

• Oferă beneficii care fac diferența. Beneficiile oferite nu trebuie neapărat să-ți mănânce o bună bucată din buget – mai degrabă, este important ca acestea să reușească să-i motiveze pe colegii tăi. Pentru a evita să cheltuiești o mare parte din buget pe beneficii pe care aceștia nu le vor folosi, începe mai întâi prin a-i întreba ce beneficii apreciază cel mai mult, pe care nu le folosesc și ce și-ar dori să primească. Odată stabilit pachetul de beneficii oferit, promovează-le în comunicarea cu candidații (pe site-urile de joburi, pe pagina de cariere sau în comunicarea din social media).

 

Metoda #6: Răspunde review-urilor online

Nu poți controla feedbackul primit de compania ta, însă poți controla felul în care alegi să-i răspunzi. Fie că este pozitiv sau negativ, răspunde feedbackului primit de la angajați sau candidați pe site-urile de review-uri sau în social media. În felul acesta, le arăți candidaților că ești răspunzător pentru reputația companiei tale.

Chiar dacă unele review-uri negative sunt dure, alege să le răspunzi cu prietenie și empatie. Scoate în evidență faptul că încerci să le adresezi și povestește-le cum ai ales să îmbunătățești anumite experiențe. În plus, folosește review-urile primite pentru a îmbunătăți experiența candidaților sau colegilor tăi. Dacă, de exemplu, câțiva aplicanți din trecut împărtășesc experiențe neplăcute pe care le-au avut în procesul de intervievare, poți lua în considerare opțiunea de a instrui managerii pentru susținerea unor interviuri mai bune.

 

Metoda #7: Creează conținut online

Această inițiativă s-ar putea să implice un volum de muncă mai mare, însă este una dintre cele care oferă cele mai bune rezultate pe termen lung.

Poți crea conținut sub forma unor articole destinate candidaților pe blogul companiei sau a unor clipuri de prezentare a companiei și a mediului de lucru. Conținutul video este cel care funcționează cel mai bine – poate fi sub forma unor testimoniale scurte de la angajații prezenți, a unui tur al biroului sau al unui clip din teambuilding-ul echipei.

 

Un buget mai mic nu înseamnă mai puține șanse de a recruta talente de top

Este important să găsești și să atragi candidații potriviți. Din fericire, descoperirea talentelor de top pentru organizația ta nu depinde doar de ce buget investești. Există multe moduri creative pentru a ieși în evidență pe platformele de recrutare, la târgurile de cariere sau în anunțurile din social media. Iar cum imaginea companiei ca potențial angajator o diferențiază pe piața de recrutare, asigură-te că aceasta este autentică și că scoate în evidență ceea ce face din compania ta un loc excelent de muncă. În plus, dacă reușești să le transmiți candidaților care sunt valorile reale ale organizației tale, vei reuși să îi atragi, chiar și cu un buget redus, pe aceia dintre ei alături de care ție și colegilor tăi v-ar plăcea să lucrați.

 

Ți-a plăcut acest articol despre recrutarea talentelor cu un buget redus? Citește și:

Cu ce beneficii să vii în 2021 pentru oamenii din echipa ta

Nicio idee nu-i prea creață

Categorii:
Recrutare

Ea este fondatoarea noii soluții digitale Mingle, o platformă modernă pentru automatizarea proceselor de recrutare. De la primul contact până la oferta finală, Mingle oferă echipelor de HR instrumentele potrivite prin care să angajeze cei mai buni oameni. Iar ca parte a misiunii de transformare a experiențelor de HR, Cătălina scrie și articole dedicate recrutării și retenției angajaților.

Leave a Reply

*

*