Focus

Cum arată spațiul de lucru al unui toboșar?

De vorbă cu Raluca Pascaru

Viața Ralucăi se învârte, la propriu, în jurul muzicii și, mai concret de atât, în jurul tobelor, căci e toboșar profesionist și cântă la baterie în mai multe trupe românești. Dacă pentru unii dintre noi spiritul de echipă e doar ceva ce sună bine în CV sau la un interviu, pentru Raluca e cât se poate de real căci, literalmente, nu ar putea să-și facă jobul singură, munca ei fiind una de echipă la cel mai propriu sens posibil.

Cum arată spațiul de lucru

Raluca Pascaru, toboșar

Sunt 14 ani de când a luat prima oară bețele în mână și a început să lovească cinelul, deci putem spune că Raluca a fost mai mult la tobe decât n-a fost, căci are 27 de ani. În prezent cântă cu Sore, având însă la activ colaborări cu mulți alți artiști, printre care Loredana, Skizzo Skillz și Alina Eremia.

 

Cum arată spațiul de lucru al unui toboșar?

În funcție de momentul creației sau al actului artistic, spațiul de lucru al Ralucăi poate să fie ori sala de repetiții, ori studioul sau scena, toate având nevoie însă să corespundă anumitor standarde tehnice.

„Când cânți la un instrument care atinge un număr de decibeli, trebuie să ții cont și de vecini, așa că ai nevoie de un spațiu de lucru cât mai ferit, cât mai izolat”, îmi spune.

 

Așa e și locul în care o fotografiem, o cămăruță mică, dar extrem de primitoare într-o fostă fabrică dezafectată, ai cărei pereți sunt tapetați cu burete cu rol de antifonare, deși spațiul mai amplu al fabricii nu pare să fie populat cu mulți vecini. În astfel de săli Raluca se întâlnește pentru repetiții cu trupele în care activează, o bună parte din muncă desfășurându-și-o și acasă, mai exact studiul individual.

Se simte bine peste tot, îmi spune, contează mai puțin care îi e spațiul de lucru. Adoră în egală măsură energia publicului când e în concert, însă și sala de repetiții îi place pentru că îi reamintește de ce face ceea ce face și cât de mult o pasionează. Iar acasă e locul în care își încarcă bateriile, unde se poate bucura de liniște. Toate însă sunt la fel de importante pentru un muzician, îmi spune, fiecare contribuind la echilibrul său profesional.

„Îmi plac spațiile deschise, cu multă lumină naturală pentru că îmi dau un spirit productiv și chiar mă ajută să am parte de o atmosferă mult mai plăcută, dar și creativă.”

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

Cum e să lucrezi la radio

Cum e să lucrezi într-o cofetărie?

Cum arată biroul unui macaragiu

Categorii:
Focus

Chief Content Editor // De mai bine de 10 ani contribuie la conturarea de proiecte editoriale, multe de la zero, cel mai recent fiind chiar We Are HR. Economist la bază, CV-ul ei include presă, marketing și e-commerce. La eJobs e responsabilă de crearea și implementarea strategiei de conținut B2B și B2C. Dacă ar putea, și-ar lua un job full time de călător.

Leave a Reply

*

*