studenti
Recrutare

De ce ai nevoie de studenți în compania ta

Cu ce vin spre tine acești tineri?

Dorința studenților de a-și căuta un loc de muncă încă de când se află pe băncile facultății este din ce în ce mai mare în zilele noastre. Nevoia de experiență profesională care să vină în completarea studiilor și, totodată, nevoia de venituri care să le susțină stilul de viață dorit în timpul studenției, îi împinge pe cei tineri să intre pe piața muncii încă din timpul studiilor.

Am analizat această dorință a lor și ne-am gândit să scoatem în luma reflectoarelor beneficiile pe care le poți avea din recrutarea tinerilor studenti.

 

De ce ai nevoie de studenti în compania ta?

În primul rând, angajatorului îi revine un rol de modelator și mentor, acesta având un impact considerabil asupra formării tânărului angajat, aflat la început de carieră. Totodată, acest rol este și o provocare pentru angajator, întrucât va trebui să își adapteze întreaga sa paletă de cunoștințe și know-how la nivelul de înțelegere și experiență al tânărului angajat.

În al doilea rând, studenții aduc un plus de valoare prin elanul, forțele proaspete și entuziasmul acestora de a pune în practică ceea ce au învățat prin intermediul studiilor. Bineînțeles, acest lucru este de multe ori un plus pentru ei în contextul concurențial cu alți candidați la joburi, care au o vechime mai mare pe piața muncii, întrucât tinerii absolvenți sunt dornici să se afirme, să se implice și să înceapă un nou capitol în viața lor.

Pe de altă parte, uneori există și situații mai puțin plăcute. Aici vorbim despre momentele când tinerii prezintă o atitudine superficială, fără a oferi în schimb siguranță și stabilitate angajatorilor. Iar după ce obțin anumite beneficii și informații valoroase și după ce angajatorul depune eforturi susținute pentru a-i forma, ei decid să se orienteze către o altă organizație. Și nouă, în cadrul Vitacom, ni s-a întâmplat să formăm tineri studenti care apoi să plece în alte companii.

Inițial, am interpretat aceste situații într-un mod mai puțin pozitiv, însă, astăzi, suntem bucuroși că cei care au fost formați în cadrul companiei noastre urcă pe treptele carierei lor, după ce au făcut primii pași alături de noi și se află în poziții de management în alte companii.

Totuși, credem că o alternativă bună pentru specializarea la locul de muncă în timpul școlarizării este internship-ul, pentru că nu ar trebui să existe compromisuri nici de partea angajatorului, nici de partea angajatului.

 

Focus pe angajat, indiferent dacă este student sau nu

La Vitacom am organizat internship-uri în care am integrat studenti și s-au putut specializa în timpul facultății. De asemenea, obișnuim să angajăm proaspăt absolvenți, fără experiență, iar formarea o facem noi din multiple motive, precum recrutarea unui personal cu dorință de afirmare și multă energie, oferirea unui input proaspăt, actualizat la cerințele curente ale pieței.

Mai mult decât atât, suntem bucuroși să oferim șansa absolvenților și studenților pentru a se dezvolta. În timp, aceștia se vor fideliza și vor realiza o muncă valoroasă la care contribuie și sentimentul de recunoștință. De asemenea, încă una dintre bucuriile noastre este de a ne vedea angajații evoluând, atât personal, cât și în funcție, prin promovare.

Specializarea la locul de muncă este benefică de multe ori, deoarece poți forma personalul după cultura organizației, însă nu pentru toate posturile. Sunt posturi care necesită experiență, unde este important ca personalul să fie deja instruit.

Randamentul nu ține neapărat de instruirea deja avută sau neavută, ține de caracter și dorința de a excela pe plan profesional, care trebuie monitorizată atât de la început, cât și pe parcursul carierei.

Principalele calități pe care le căutăm sunt caracterul potrivit funcției pe care urmează să o ocupe, motiv pentru care în procesul de recrutare organizăm teste de personalitate pentru a vedea dacă persoana respectivă este compatibilă cu poziția sa.

De asemenea, punem mare accent pe aptitudine pentru a vedea cât de bine și repede înțelege candidatul indicațiile. Astfel, al doilea test, cel de aptitudini, este un criteriu eliminatoriu în procesul de recrutare.

Într-adevăr, în România se pune mare accent pe calificarea oamenilor. Urmarea unei facultăți dezvoltă atât soft, cât și hard skills și ne ajută să ne adaptăm, să ne cunoaștem mai bine punctele forte și punctele slabe, să lucrăm în echipă, să avem provocări și să ne pregătească pentru munca de zi cu zi.

Într-adevăr, studiile sunt importante, însă dacă există „acel ceva” la candidat și are experiență dovedită în domeniu, în cadrul companiei noastre dăm angajării și persoanelor care nu au o diplomă. Pentru noi este foarte important ca munca acestuia să fie conform așteptărilor.

Mai mult decât atât, intrând pe piața muncii devreme, acești studenti pot să își dea seama dacă un anumit drum li se potrivește sau nu, astfel putând recurge la reconversii profesionale din timp, dacă este cazul. Nu în ultimul rând, odată cu promovarea, apare și sentimentul de motivare care îi va fideliza, ajutându-i să își creeze în timp vechimea în muncă.

Așadar, în acest context, trebuie urmată calea de mijloc. Atât internship-ul, cât și contractul part-time pot fi opțiuni bune de ambele părți. În caz contrar, la un contract full-time studentul nu va putea să performeze la capacitățile sale maxime, iar dacă alege să facă asta, atunci va trebui într-o oarecare măsură să neglijeze cursurile, lucru care îl expune la riscul de a pierde informații importante la facultate.

Totuși, această cale de mijloc este de cele mai multe ori una care dă roade, mai ales atunci când există o colaborare care aduce ambelor părți beneficii, cum ar fi: angajatorului o forță de muncă proaspătă și cu spirit inovativ, iar angajatului oportunitatea de a face primii pași în cariera mult visată.

 

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

Comunicarea internă sau cum faci primul pas în employer branding

HR job: găsește-l pe cel potrivit pentru tine

Secretele unui anunț video de recrutare memorabil

Categorii:
Recrutare

Contributor / / Gestionează mixul de Marketing al unei companii de electro-retail cu tradiție pe piața locală și oferă insight-uri despre profilul, necesitățile și skill-urile angajaților într-o industrie extrem de dinamică.

Leave a Reply

*

*