2 metode pentru un brainstorming ca la carte
Revista

2 metode pentru un brainstorming ca la carte

Eidetic Image sau Brain Shifter?

Inovația este esențială pentru a construi un business memorabil. Cu toate acestea, ideile originale pot fi greu de generat – mai ales din postura de lider cu numeroase alte responsabilități pe masă. Din fericire, nu trebuie să inovezi singur. Implică echipa și folosește-te de brainstorming!

Iar dacă simți că nu obții maximumul din fiecare astfel de întâlnire, atunci parcurge acest material pentru a descoperi 2 tehnici de brainstorming care și-au dovedit eficacitatea în cazul altor companii!

 

Dă frâu liber imaginației

Metoda Eidetic Image bazată pe vizualizare și recomandată de autoarea și psihologul Jacqueline Sussman folosește imagini vii stocate în mintea noastră în urma diverselor experiențe de viață.

Deschide sesiunea de brainstorming cu stabilirea intenției: cere membrilor grupului să închidă ochii și să se gândească la ceea ce vor crea, de exemplu, un spațiu de relaxare alături de zona de lucru de la job. Fiecare persoană din grup își stabilește intenția în minte că va veni cu un nou design al spațiului de relaxare.

După ce aceste intenții sunt stabilite, roagă-i să închidă din nou ochii și să vizualizeze spațiul deja existent. Odată ce toată lumea din grup are acea imagine în minte, puteți începe cu toții să construiți pe baza a ceea ce deja există. Cere grupului să-și imagineze spațiul curent în culoarea preferată sau cu anumite elemente inovative. Cere-le să adauge caracteristici pe care și le-ar fi dorit incluse inițial.

Poate că vor adăuga o masă de ping-pong sau un televizor unde să urmărească în echipă, la final de program, un episod dintr-un serial pe val. După ce toată lumea a ajuns la o imagine proprie a spațiului de relaxare ideal, cere aleatoriu unui membru al echipei să împărtășească exact cum arată versiunea sa îmbunătățită. Nu uita să notezi fiecare detaliu oferit de acesta. După care treci la următorul om, până afli fiecare părere în parte.

Când merită folosită metoda Eidetic Image: Ea funcționează cel mai bine atunci când scopul nu este de a reinventa roata, ci mai degrabă de a o îmbunătăți. Grupul nu ar trebui să se concentreze neapărat pe costuri, ideile ar trebui să poată fi totuși implementate.

 

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

În pielea unui alt personaj

Scopul tehnicii brain shifter este de a genera idei noi la care nu te-ai fi gândit niciodată din poziția actuală. De exemplu, imaginează-ți că ești un copil, un avocat, un dansator de salsa sau, de ce nu, un supererou? Pentru mai multă inspirație, poți să îmbraci chiar piese vestimentare caracteristice personajului ales.

Să presupunem că ai ales să fii dansator. Cum ți-ar plăcea să fii primit într-un club de dans? Ce activități te aștepți să ai în primele zile, astfel încât să-ți fie mai ușor să deprinzi dansul? Cât de mult ai vrea să fii implicat în alegerea vestimentației și a competițiilor la care vei participa? Cum ți-ar plăcea să fii evaluat?

Sunt scenarii în care intri pentru a găsi mai ușor soluții creative pentru situațiile pe care le întâmpini în relația cu oamenii din echipă, în onboarding sau în evaluare. Notează toate ideile care apar pe parcursul discuției, iar când timpul dedicat brainstormingului expiră, cere colegilor să voteze cea mai bună idee.

Sfat: dacă simți că personajul ales nu generează suficiente idei bune, îl poți înlocui în cadrul aceleiași sesiuni de brainstorming cu unul nou, care să stimuleze mai bine spiritul creativ al grupului.

 

Ți-a plăcut acest articol despre 2 metode de brainstorming care dau roade? Citește și:

Cărți care-ți ghidează primii pași ca manager

Zile libere în 2022. Află când e următoarea minivacanță.

Documentare care ridică moralul echipei

Categorii:
Revista

Proiectul We Are HR, lansat în 2017, își propune să vină în întâmpinarea managerilor și specialiștilor în resurse umane cu cele mai noi tendințe din domeniu și cu o perspectivă diferită asupra proceselor de recrutare, retenție și motivare a talentelor. Atât site-ul cât și revistă omonimă oferă informații esențiale și statistici relevante despre industrie și pun în discuție tehnicile actuale de recrutare, precum și instrumentele și tehnologiile folosite în acest proces și modul în care acestea influențează viitorul unei noi generații de candidați și angajați.

Leave a Reply

*

*