angajare
Recrutare

Cum să îmbunătățești procesul de recrutare în 2023

Fă un update pe fiecare etapă în parte

Procesul de angajare presupune mult mai mult decât analiza unor CV-uri sau susținerea unor interviuri cu potențiali angajați. El înseamnă și strategii și metode gândite pentru a vedea dacă o persoană este potrivită pentru un rol specific și sprijinirea potențialului angajat pentru a-l ajuta să înțeleagă exact poziția pentru care candidează.

Viitorul companiei și modul în care aceasta se va dezvolta depinde de oamenii care lucrează pentru ea, oameni care sunt aleși de departamentul de resurse umane prin procesul de recrutare. Dar cum creezi o strategie de recrutare cât mai interactivă și eficientă? Descoperă mai multe în acest continuarea acestui articol!

 

Metode pentru îmbunătățirea procesului de angajare

Definește clar rolul pentru care recrutezi

Pentru ca oamenii potriviți să aplice pentru rolurile potrivite, aceștia trebuie să înțeleagă exact ce li se cere, ce presupune poziția, ce sarcini implică și care sunt așteptările de la ei. Înlăturarea neclarităților se realizează printr-o descriere detaliată a cerințelor pentru poziția pe care se recrutează, de la studiile necesare până la sarcinile pe care le au de îndeplinit după o eventuală angajare. Neclaritățile pot fi îndepărtate dacă se explică și în timpul interviului care sunt exact cerințele pentru un rol specific.

Acest aspect îmbunătățește procesul de angajare deoarece candidații vor avea claritate în ceea ce privește nevoile companiei, iar departamentul de resurse umane va avea oameni mai potriviți pentru rolul deschis.

 

Promovează pozițiile deschise în companie

Pentru a avea șanse mai mari de a atrage angajați potriviți în rolurile potrivite și pentru ca procesul de recrutare să fie unul rapid, informațiile companiei trebuie să circule la o masă cât mai mare de oameni într-un timp cât mai scurt, iar acest proces se poate realiza prin intermediul promovării lor. Promovarea se poate face pe paginile de social media ale companiei, prin intermediul platformelor de recrutare, dar și în interiorul companiei.

 

Testează potențialii angajați

Unii oameni nu sunt în realitate exact cum se descriu în interviurile de angajare, dar neplăcerile ulterioare se pot evita prin testarea candidaților înainte ca aceștia să se alăture companiei. Există posibilitatea ca la secțiunea de experiență sau cunoștințe din CV să nu fie o imagine tocmai conformă cu realitatea. Această provocare se poate evita prin testarea cunoștințelor avute, prin executarea unui task specific pe care îl va avea de îndeplinit dacă respectivul om va fi selectat pentru rolul pe care a aplicat.

 

Implică mai multe persoane în procesul de recrutare

Implicarea directă a mai multor persoane în procesul de recrutare poate prezenta avantajul de a avea și o altă perspectivă asupra candidatului, dar și dezavantajul ca acesta să se simtă copleșit. Dacă se optează pentru interviurile one-on-one, persoana care recrutează poate discuta cu viitorul coleg al posibilului angajat și să-i ceară câteva caracteristici pe care el le consideră esențiale în desfășurarea jobului și pe care persoana de la resurse umane să le ia în considerare când intervievează candidatul.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

 

Creează un proces de angajare cât mai rapid și eficient posibil

Pentru ca procesul să nu consume timp și de resurse, el trebuie realizat cât mai rapid și mai eficient. Dacă o persoană pare potrivită pentru poziția deschisă aceasta trebuie ținută aproape de companie chiar dacă încă nu s-a luat o decizie finală; candidatul trebuie ținut la curent cu stadiul în care se află compania pentru ca acesta să vadă interesul angajatorului în recrutarea sa.

Procesul de recrutare este unul complex, iar prin intermediul său angajații potriviți ajung în rolurile potrivite lor și astfel, compania are șansa să se dezvolte. Cu un proces cât mai rapid și eficient, cu testările potrivite a candidaților și cu nevoile companiei formulate cât mai clar, șansele pentru un proces de recrutare care să dea rezultate cresc considerabil.

 

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

Metoda eseului: când e potrivită pentru evaluarea performanței

Cum îi ajuți să-și depășească reticenta la nou

Legile jocului la job: 5 răspunsuri punctuale despre gamificare

Categorii:
Recrutare

Contributor // Geanina este Online Marketing Specialist în echipa Azimut și Content Creator pentru updateED. A descoperit pasiunea pentru marketing din întâmplare și de atunci încearcă să profite de fiecare oportunitate de a activa în acest domeniu. Dinamica tendințelor oferă spontaneitate activității din această industrie și tocmai din acest motiv o face atât de interesantă.

Leave a Reply

*

*