metaforica
HR Challenge

Gândirea metaforică, instrumentul de brainstorming care te inspiră

Idei noi în recrutare, prin asocierea cu sportul si dieta

Mintea noastră tinde să caute asemănări. Conectăm universuri cu sens, desenăm planuri care sunt model sau o metaforă a realității, utilă pentru explicarea lucrurilor. Când ai nevoie de idei noi, fie folosești jocurile creativității, fie gandirea metoforica: așezi pe tablă ceea ce ai deja: cuvinte, imagini, video, pictograme. Prin asocieri, mesajul va fi memorabil. Primul pas este să identifici metafora problemei. Nu există o singură „metaforă corectă”, dar dacă problema implică scăderea costurilor, asigură-te că metafora se referă și la o scădere, altfel poate deveni prea dificil de vizualizat. De exemplu:

 

Plan de comunicare pentru gandirea metaforica:

  • Stabilește ceea ce vrei să comunici;
  • Identifică esența mesajului;
  • Gândește-te la alte situații din viață în care se aplică aceeași caracteristică, idee, emoție, stare; 
  • Pot exista multe metafore pentru situația pe care o descrii – alege-o pe cea care se va raporta cel mai bine la publicul tău.

 

În practică. 4 pași pentru a folosi gandirea metaforica:

1. Identifică metafora problemei
Nu există o „metaforă corectă”. Dacă problema implică scăderea costurilor, asigură-te că metafora se referă și la o scădere, altfel poate deveni prea dificil de vizualizat.

  • Problemă: scăderea costurilor de recrutare 
  • Metaforă: pierderea în greutate

 

2. Acum este timpul să generezi soluții pentru problema metaforica, în acest caz, pierderea în greutate:

  • Numără caloriile
  • Începe să faci sport
  • Monitorizează aportul alimentar
  • Limitează aportul din anumite categorii de alimente
  • Alege alimente cu conținut scăzut de calorii
  • Bea multa apă
  • Intră într-un club de slăbit


3. Urmatorul pas este să descoperi cum soluțiile pentru problema metaforică s-ar putea raporta la problema reală:

  • Numără caloriile -> Identifică toate costurile de recrutare și vezi unde ai costuri mari și candidați nerelevanți, dar și unde ai costuri rezonabile și candidați relevanți
  • Începe să faci sport -> Începe să folosești acele surse de recrutare care îți aduc rezultate relevante;
  • Monitorizează aportul alimentar -> Monitorizează și evaluează constant costurile pe care le ai în recrutare:
  • Limitează aportul din anumite categorii de alimente – Limitează bugetul pentru acele surse de recrutare care nu-ți aduc rezultate
  • Alege alimente cu un conținut scăzut de calorii -> Alege să fii un utilizator premium al platformelor/surselor de recrutare care-ți aduc rezultate;
  • Bea multă apă -> Investește zilnic în activitatea pe aceste platforme;
  • Intră într-un club de slăbit -> Povestește și altor departamente cum ai reușit să reduci costurile de recrutare, creează o comunitate a managerilor care au același obiectiv ca tine.

 

4. Felicitări! Ai aflat cum să rezolvi problema, acordând atenție fiecărei etape, exact ca într-un plan personal.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

 

Text: Mihaela Pascari, Steluța Năstase-Lupu, Diana Mărășoiu

 

Ți-a plăcut articolul „Gândirea metaforică, instrumentul de branstorming care-ți dă idei noi”? S-ar putea să-ți placă și:

 

Oscarul către cea mai bună idee merge către…

 

De ce eșuează multe sesiuni de brainstorming

Categorii:
HR Challenge

Proiectul We Are HR, lansat în 2017, își propune să vină în întâmpinarea managerilor și specialiștilor în resurse umane cu cele mai noi tendințe din domeniu și cu o perspectivă diferită asupra proceselor de recrutare, retenție și motivare a talentelor. Atât site-ul cât și revistă omonimă oferă informații esențiale și statistici relevante despre industrie și pun în discuție tehnicile actuale de recrutare, precum și instrumentele și tehnologiile folosite în acest proces și modul în care acestea influențează viitorul unei noi generații de candidați și angajați.

Leave a Reply

*

*