brainstorming
HR Trends

Jocurile creativității

Descoperă tehnicile potrivite pentru echipa ta

În noul număr al revistei We Are HR povestim despre creativitate și despre cum putem gestiona mai bine sesiunile de brainstorming. Aici poți afla care sunt cauzele pentru care multe sesiuni de brainstorming eșuează, iar în continuare îți propunem o tehnică bazată joc și o tehnică bazată pe brainstorming negativ – care vor aduce multe idei în situația în care echipa ta vrea să fie pregătită să depășească problemele pe care le poate întâmpina în proiecte. Bonus: câteva idei de la Richard Branson, astfel încât să implici toți colegii.

Jocurile creativității

Ce e de făcut când ești în pană de idei pentru a contura mediul perfect necesar gândirii creative și inovației? Cum poți face brainstormingul mai eficient în compania ta? Răspunsul este transformarea acestuia în gamestorming. În cartea scrisă de trioul Dave Gray, Sunny Brown și James Macanufo găsești peste 80 de jocuri menite să înlăture diverse bariere, să ajute oamenii să comunice mai bine și să genereze noi idei perspective sau strategii. Acest volum te ajută să scurtezi întâlnirile și să le faci, în același timp, mai creative, să depășești conflictele ce pot surveni în timpul unei astfel de sesiuni și să descoperi cauza principală a unei probleme și căile înspre o soluție. Autorii au identificat instrumente și tehnici folosite de unii dintre cei mai inovatori profesioniști din lume, ale căror echipe colaborează și fac ca lucrurile grozave să se întâmple. Și, deși poate nu ți-ai fi imaginat, jocurile pot aduce mai multă structură și claritate în procesul creativ.

 

Brainstorming negativ

Creierul nostru nu poate genera soluții creative la comandă. În mod spontan, mai degrabă ne putem gândi la potențialele probleme. De ce să nu profiți de asta și să utilizezi și brainstorming-ul negativ? Practic, sunt aceiași pași din cadrul unui brainstorming clasic, doar că în loc să faci o întâlnire pentru găsi posibile soluții, cere echipei să vină cu situații care ar putea să înrăutățească problema. De ce? Identificând problemele posibile, echipa va fi mult mai pregătită să le depășească.


Cum?

  • Definește problema pe care trebuie să vă concentrați.
  • Enumeră lucrurile care ar putea să agraveze și mai mult problema.
  • Colectează idei cu privire la problemele potențiale pe care le anticipează echipa.
  • Transformă aspectele negative în unele pozitive.

Când?

  • În momentele în care echipa se lovește de anumite „obstacole mentale” și nu reușește să genereze ideile necesare.
  • Dacă vrei să fii pregătit pentru orice obstacol care ar putea să apară în cale.
  • În cazul în care ideile pe care le-ați generat nu au fost inspirate și se caută soluții alternative.

Richard Branson

 

Richard Branson te inspiră

„Două minți sunt cu siguranță mai bune decât una singură și, prin schimbul reciproc de idei, ai mai multe șanse să vii cu o strategie care să permită business-ului tău să depășească un eșec sau o provocare.”

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Fondatorul Virgin Group susține că toată lumea din organizație ar trebui să se implice în discuții de brainstorming. Richard Branson mai punctează și faptul că și cea mai tăcută persoană din cameră poate avea cele mai bune idei, așa că este important ca aceasta să fie inclusă în discuții și sesiuni de brainstorming. Aducerea de oameni din alte departamente poate genera, de asemenea, idei noi și proaspete. E important să se găsească un echilibru între brainstorming și generarea de soluții pe cont propriu. Sesiunile de brainstorming ar trebui folosite pentru a se obține perspectiva echipei, dar în cele din urmă alegerea finală și asumarea responsabilității pentru acea decizie ar trebui să revină liderului.

 

Text: Mihaela Pascari, Steluța Năstase-Lupu, Diana Mărășoiu

 

Ți-a plăcut articolul despre brainstorming negativ? S-ar putea să-ți placă și:

De ce eșuează multe sesiuni de brainstorming

 

Confesiuni de lider: Avi Cicirean, Founder & General Manager BRAND MINDS

Categorii:
HR Trends

Proiectul We Are HR, lansat în 2017, își propune să vină în întâmpinarea managerilor și specialiștilor în resurse umane cu cele mai noi tendințe din domeniu și cu o perspectivă diferită asupra proceselor de recrutare, retenție și motivare a talentelor. Atât site-ul cât și revistă omonimă oferă informații esențiale și statistici relevante despre industrie și pun în discuție tehnicile actuale de recrutare, precum și instrumentele și tehnologiile folosite în acest proces și modul în care acestea influențează viitorul unei noi generații de candidați și angajați.

Leave a Reply

*

*