sef bun
Leadership

Ești un șef bun?

Uite cum să te autoevaluezi!

Ce înseamnă pentru angajați un sef bun? Un sef care le recunoaște eforturile, are abilitatea de a identifica și fructifica atuurile echipei și e deschis la comunicarea cu echipa, arată rezultatele unui sondaj realizat de eJobs România. Cu toate acestea, 29% dintre angajați au o părere proastă despre șeful lor, considerând că acesta este doar un oportunist. 

Tu știi ce părere au angajații despre tine? Dar tu ce părere ai despre tine ca sef? 

Pentru a afla asta ai nevoie prima oară să te evaluezi, prin prisma părerilor pe care le au ceilalți despre tine. Hai să vedem cu ce să începi!

Feedback-ul este una dintre cele mai eficiente metode de autoevaluare. Mai exact, e important să asculți, nu doar să auzi, ceea ce au ceilalți de spus în raport cu activitatea și metoda ta de leadership. 

„E un gest natural, deseori copiii sunt cei mai utili în acest exercițiu. Ei ne oglindesc comportamentele fără să ne menajeze. În echipă deseori este întâlnit feedback-ul trunchiat sau distorsionat. Cred că mai multe surse ne pot ajuta să ne vedem clar, să eliminăm subiectivismul și extremele și să identificăm soluții”, spune Mihaela Feodorof, fondatoarea companiei de consultanță Yourway Life & Career Counselling. Înainte să-și deschidă propria afacere, Mihaela a lucrat timp de 16 ani în domeniul resurselor umane în cadrul BRD. 

Lipsa feedback-ului și relația defectuoasă a angajaților cu managerii lor pot influența productivitatea din companie. Un studiu eJobs mai arată că 88% dintre angajați susțin că acest aspect le afectează inclusiv viața personală. 

 

Vrei să fii un sef mai bun? Ce să faci mai departe? 

E important ca șef, lider să organizezi periodic o întâlnire cu tine, mai ales prin ochii și trăirile celorlalți, te va ajuta să iei anumite decizii, recomandă Mihaela Feodorof. Astfel, vei trece printr-un proces de armonizare comportamentală astfel încât intențiile tale să fie susținute de comportamente și acțiuni care să te conducă la rezultatele așteptate. 

„Coaching-ul are la bază un principiu pe cât de simplu, pe atât de practic. Nu ești mulțumit sau ai o dorință, un vis? Transformă acest deziderat într-un obiectiv clar, identifică acțiunile care te susțin să-l duci la îndeplinire, depune efort consecvent în acest sens și măsoară permanent progresul obținut”, explică Mihaela Feodorof. 

Rezultatele nu vor întârzia să apară. Ceea ce oferă procesul este însoțirea pe acest drum cu obiectivitate de către o persoană avizată care nu te judecă și îți susține temeinic acțiunile. Însăși ideea de a avea alături pe cineva când pleci pe drumul schimbărilor care generează dezvoltarea accelerată este liniștitor. „Unul dintre aspectele frumoase ale procesului este că beneficiarul primește feedback neașteptat de la cei din preajma sa, aceștia observând și apreciind schimbarea în bine a celui în cauză. Cred că fiecare dintre noi merităm să ne întâlnim cu noi înșine cât de des pe parcursul vieții. Este un demers care, așa cum spunea o clientă cu care lucrez, devine necesar și firesc precum igiena personală”, mai spune Mihaela Feodorof. 

Tu ce părere ai despre tine în postura de sef? 

 

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

12 pași de urmat pentru o obține bugetul de care ai nevoie 

Cine îl dezvoltă pe liderul din HR

Strategie versus curaj. Cine câștigă lupta?

Categorii:
Leadership

Editor // Absolventă de Relații Economice Internaționale (ASE Bucureşti), scrie de peste doi ani despre provocările cu care se confruntă piața muncii. Pasiunea pentru nevoile angajaților și ale companiilor a descoperit-o în 2014, când a luat contact prima oară cu HR-ul. Ulterior, a ocupat poziția de editor la Ziarul Financiar.

Leave a Reply

*

*