interviu de angajare
Update

Cum te pregătești pentru interviu

Ce trebuie să știe un recrutor (VIDEO)

E foarte important să nu pierdem niciodată din vedere faptul că nu doar candidații ar trebui să-și facă temele pentru un interviu de angajare, ci și intervievatorii. Să speri că vei avea cel mai bun interviu și că vei afla tot ce vrei să știi despre candidat fără o minimă pregătire e ca și cum te-ai duce să susții un discurs prin care să miști mulțimi fără să-l pregătești deloc, bazându-te exclusiv pe spontaneitate. Sună bine în teorie, dar, în practică, nu prea se întâmplă.

Cum ne pregătim așadar pentru un interviu de recrutare pentru a scoate ce e mai bun dintr-un candidat? Am stat de vorbă cu Beatrice Galațanu, Owner & Trainer la My HR Lab, pentru afla răspunsul la întrebarea asta. Uite ce ne-a zis!


1. Pune-te la curent cu informațiile primite de la candidat

Înainte de interviul propriu-zis este mai mult decât evident că e important să parcurgi CV-ul candidatului și să te familiarizezi cu experiența anterioară a acestuia. De asemenea, e important să pregătești o listă cu întrebările pe care dorești să le adresezi și eventualele comentarii. Pregătindu-te temeinic, nu doar că vei fi mai eficient și vei reuși să conduci interviul cum trebuie într-un timp optim, dar și candidatul va simți interesul real pe care îl ai față de persoana sa dacă observă că ești pregătit. Nimic nu este mai dezarmant pentru un candidat decât să vadă în interviu că răsfoiești alandala CV-ul încercând să încropești pe loc niște întrebări pertinente care încep cu un lung „Ăăăăă… Am văzut căăă…”.

 

2. Anticipează posibililele întrebări

De cele mai multe ori persoana din fața ta dorește să afle lucuri despre companie și poziția pentru care a aplicat, despre beneficiile oferite și posibilitățile de avansare, despre cultura organizațională și stilul de management, iar modul în care răspunzi acestor întrebări poate influența ulterior decizia candidatului. Așadar e important să înțelegi că nu doar tu ești cel care intervievează, ci că și tu, la rândul tău, poți primi întrebări.

 

3. Ai grijă la comunicarea internă

Dacă mai multe persoane din companie sunt implicate în procesul de intervievare, ar fi de preferat ca întrebările adresate candidatului să nu se repete. Și, în cazul în care urmează să susținem interviul alături de colegii noștri (adică un interviu de tip panel, așa se mai numește acest format), e important să discutăm cu toții înainte și să ne punem de acord cine ce întrebări va adresa. În acest mod, candidatul nu se va frustra că în fiecare discuție trebuie să își reia povestea, va reuși să urmărească cu ușurință toate persoanele implicate și va aprecia faptul că nu există probleme de comunicare internă.

 

Vrei să fii la curent cu tendințele din HR? Citește și: 

Cum ar trebui să arate evaluările în 2018?

Cum e de fapt cu echilibrul?

De ce pleacă angajații?

 

Categorii:
Update

Chief Content Editor // De mai bine de 10 ani contribuie la conturarea de proiecte editoriale, multe de la zero, cel mai recent fiind chiar We Are HR. Economist la bază, CV-ul ei include presă, marketing și e-commerce. La eJobs e responsabilă de crearea și implementarea strategiei de conținut B2B și B2C. Dacă ar putea, și-ar lua un job full time de călător.

Leave a Reply

*

*