vacanta-de-iarna
Update

Cum să te reacomodezi la birou după vacanța de iarnă

6 idei ca să-ți reintri în ritm

Știm, știm că după o vacanta de iarna de două săptămâni în care nicio zi nu a semănat cu alta, ți-ai mai dori încă o vacanță în care de data asta să stai puțin cu tine, să citești, să te bucuri de liniște. Dar planurile de recrutare sunt mărețe, candidații așteaptă să fie surprinși, iar proiectele nu prea suportă amânare. Mai e nevoie doar să-ți reintri în ritm, iar noi îți venim în ajutor cu idei pentru o reacomodare ușoară la birou!

 

Vino mai devreme la birou!

Primul pas este să faci mai plăcută alarma aceea care sună cu noaptea în cap și care vine la pachet cu toată starea de anxietate. Dar trezirea poate fi mai ușoară dacă măcar în prima săptămână îți stabilești să adormi cu o oră mai devreme decât în mod normal și să ajungi la birou mai devreme. Nu uita să-ți aduci și ceva drag din vacanță, o cană simpatică sau un poncho călduros care să-ți dea o stare de bine. Rezervă-ți o oră-două de liniște pentru tine în care să te bucuri de ceai sau de cafea, să ajungi la zi cu e-mail-urile sau să faci acel task care știi că nu prea îți va da pace toată ziua dacă nu-l termini cât mai repede. În plus te poți concentra mai bine.  

 

Scapă de inbox-ul plin!

Și dacă tot am pomenit de acel task important: să ajungi la zi cu e-mail-urile, clar e o provocare să le iei la mână pe fiecare, să vezi când a fost primit, dacă mai e de actualitate problema sau s-a rezolvat. Decât să stai să răscolești prin sute de e-mail-uri, sau să le citești în ordine cronologică, mai bine caută după sender. Apoi revino cu un e-mail către colegii și clienții care ți-au scris în care îi anunți că ai revenit la birou și îi întrebi care este statusul. Astfel economisești timp important și te focusezi pe ceea ce contează!

 

Ține la agenda ta!

Cum îți spuneam, e bine să te focusezi pe ceea ce contează. Ai tot timpul din lume pentru poveștile de la petrecerile de Anul Nou care sigur au început de luni și vor dura câteva zile, dar mai bine le propui colegilor să ieșiți împreună în pauza de prânz. Tentația de a socializa excesiv și de a pierde din timpul de lucru e mare în primele zile, iar puțină rigoare și selecție nu strică! Ține la timpul tău și pornește la drum cu o listă de to-do-uri! Marchează întâlnirile și ședințele în calendar înainte ca alți colegi să te vadă disponibil(ă) și să-ți stabilească ei calendarul!

 

Pune pauză în Inbox!

După ce te-ai lămurit cum stă treaba cu e-mailurile și ți-ai stabilit și lista de to do-uri, îți prinde tare bine să lucrezi fără a sta cu ochii pe Inbox. Întreruperea lucrului din cauza notificărilor înseamnă un stres în plus pentru tine. Chiar cercetările arată că aceste întreruperi, pop-upuri și în general toate tipurile de distrageri de la muncă nu sunt deloc benefice pentru productivitate. Așa că dacă tentația de a da refresh în inbox este mare, mai bine îl pui pe pauză ca să te focusezi pe ceea ce contează. Sigur mai ai mesaje de scris, de făcut o prezentare sau poți să-ți iei 10 minute de pauză în liniște.

 

Socializează și acordă-ți pauze!

Să lucrezi continuu fără pauze pentru că e prima zi și pentru că e mult de lucru, nu e o soluție. E mai degrabă calea spre burnout. Gândește-te că și colegii, clienți și candidați, toți au fost în vacanță, așa că nu se așteaptă nimeni să muți munții din loc într-o singură zi. Așa că fii bun(ă) cu tine și ține minte că ai meritat concediul și timpul pentru a te relaxa. Ia-ți o pauză de cinci-zece minute la fiecare oră! Și chiar îți face bine să vorbești cu ai tăi colegi despre cum ați petrecut timpul în vacanță. Interacțiunea aceasta nu poate decât să-ți facă bine și să-ți dea tonus la muncă.

 

Planifică ieșiri în oraș și vacanțe!

Când te ții de agendă, prima zi la muncă parcă nu mai e așa de copleșitoare și  îți rămâne timp și energie pentru ce-ți place mai mult: să planifici următoarea ieșire cu prietenii, un prânz cu un client simpatic sau următoarea vacanță.

 

Ți-a plăcut articolul? Citește pe aceeași temă!

Cum să înveți să te adaptezi schimbării

De ce să investești în programe de wellbeing pentru angajați

Categorii:
Update

Am ales un job pe care îl iubesc și, da, zâmbesc pentru că nu simt că muncesc. După 7 ani de peregrinări în PR, jurnalism și marketing pentru HR, a venit momentul meu să dau ce e mai bun pentru oameni pe www.wearehr.ro

Leave a Reply

*

*