biblioteca bookster livrare la domiciliu
Coronavirus

Biblioteca Bookster ajunge în casele celor din echipa ta #MergemMaiDeparte

Vestea care aduce zâmbetul pe buze

Pandemia de Coronavirus a mutat multe dintre echipe de la sediul companiilor la adresele de domiciliu, iar o dată cu această schimbare și beneficiile de care se bucurau reprezentanții lor atunci când erau la birou trec prin niște metamorfoze. Printre acestea se numără și serviciul de împrumut al cărților furnizat de Bookster. În perioada imediat următoare, biblioteca Bookster nu va mai livra cărți doar la sediul firmelor cu care colaborează, ci și la adresele personale ale celor care și le comandau în trecut la birou. Pentru ca timpul îndelungat petrecut acasă să curgă mai plăcut pentru cei cu care lucrezi.

Cei din spatele proiectului Bookster știu cât de mult contau pentru dezvoltarea personală și profesională a oamenilor din echipa ta cărțile trimise săptămânal de ei și tocmai de aceea au implementat rapid o variantă pentru a continua să le fie aproape. Atât lor, cât și ție. Despre schimbare afli mai multe într-un nou episod al seriei #MergemMaiDeparte chiar de la Iulia Ghiță, co-CEO la biblioteca Bookster.

Iulia Ghiță biblioteca Bookster co-CEO

Iulia Ghiță, co-CEO la biblioteca Bookster

Spuneți-ne pe scurt povestea Bookster și cum a funcționat proiectul vostru înainte de pandemie 😊

Iulia Ghiță: Bookster este prima bibliotecă publică modernă din România, un proiect social început de o organizație non-profit – asociația „Educație pentru toți copiii”. Scopul nostru este de a aduce cărțile aproape de cât mai mulți oameni și de a încuraja cititul în România.

De la deschiderea din 2013 și până acum, peste 125.000 de de abonați din toată țara au citit mai mult de 3 milioane de materiale din biblioteca Bookster. Abonații bibliotecii au acces gratuit la 100.000 de cărți, articole, studii de caz și materiale video din diferite domenii, de la dezvoltare personală și profesională, la hobby-uri, beletristică și cărți pentru copii.

Tot pentru a încuraja cititul, Bookster dezvoltă și alte proiecte sociale, cum ar fi „Magia unei biblioteci” – o inițiativă prin care, la începutul acestui an, comunitatea Bookster a donat 65.000 de cărți cu care au fost dotate cu biblioteci 100 de școli din zone vulnerabile ale țării, unde învață 30.000 de copii.

Care a fost momentul în care ați decis că e momentul să reacționați la noul context?

Iulia Ghiță: De îndată ce unele dintre cele peste 800 de companii cu care colaborăm ne-au anunțat că închid birourile și angajații vor lucra de acasă, am mutat focusul pe dezvoltarea conținutului online, care poate fi accesat de oriunde, cu colecții specifice crizei prin care trecem. În plus, tot atunci am început dezvoltarea unei soluții prin care să putem livra cărțile și acasă la abonați.

Bookster_livrare acasa biblioteca

Cum arată în momentul acesta noua formă de funcționare pentru biblioteca Bookster?

Iulia Ghiță: Săptămâna trecută, Bookster a lansat serviciul de livrare a cărților acasă la abonații care nu merg la birou pe perioada stării de urgență. Serviciul de livrare acasă pe perioada stării de urgență este oferit gratuit tuturor companiilor care au un abonament la serviciile corporate oferite de biblioteca Bookster (livrare, campanii de încurajare a lecturii, recomandări personalizate, etc.). La fiecare împrumut de carte, cititorii pot alege unde își doresc să fie făcută livrarea: acasă sau la birou.

Livrarea cărților la sediul companiilor a continuat neîntrerupt și în această perioadă, pentru abonații care au mers la birou. Biblioteca Bookster și-a dorit să fie aproape și de abonații care lucrează de acasă, mai ales că atât izolarea cât și teama de situația neobișnuită prin care trecem cu toții pot fi cauze de stres.

Rafturile digitale ale bibliotecii sunt îmbogățite zilnic cu articole, discursuri și interviuri din domenii variate, pe teme actuale și utile ca lucrul de acasă sau gestionarea anxietății cauzate de incertitudine. Nu lipsesc lecturile cu idei de activități de interior și cele despre obiceiuri sănătoase (sport, gătit, meditație) sau resursele utile pentru părinți („Școala de Acasă”, Lecturi școlare pentru copii, Povești de seară pentru copiii mai mici, Cum învățăm copiii să învețe singuri) și povești scurte.

„Vă mulțumim din suflet! Nu aveți idee cât de mult contează să citești o carte bună după ce termini treaba pentru birou, treaba pentru casă, culci copilul și îți rămâne o oră si pentru tine pentru a te relaxa citind!” (cititoarea Simona U.)

Luați în calcul să îl mențineți și odată ce ne revenim la normal?

Iulia Ghiță: Livrarea cărților acasă la cititori este o inițiativă gândită doar pentru perioada stării de urgență. Costurile cu livrarea cărților acasă sunt mult mai mari decât costurile de livrare la birou și, din păcate, pe termen lung nu putem susține diferența din fondurile asociației.

Ce implicații estimați că va avea schimbarea asupra stakeholderilor – clienți, echipă, owneri – și cum vă așteptați să fie primită de către ei?

Iulia Ghiță: Livrarea cărților acasă la abonați implică un efort foarte mare pentru echipa noastră de Logistică, precum și costuri mult mai mari cu serviciile de curierat pentru bibliotecaBookster. Am luat, însă, decizia să facem acest efort pentru că vrem sa rămânem aproape de cititori și în această perioadă dificilă din punct de vedere emoțional.

Din partea companiilor și a cititorilor, reacția a fost peste așteptări. Mii de cărți au plecat deja spre casele cititorilor și am primit sute de mesaje faine și pline de entuziasm, atât pe adresa Bookster cât și în social media.

„Nici nu știți ce bucurie imensă am avut atunci când mi-a bătut la ușă curierul cu cele 5 cărți comandate vineri. Voiam să vă felicit pentru inițiativă și să vă spun că apreciez tare mult efortul vostru în această perioadă. Nici nu îndrăzneam să sper la o astfel de acțiune.” (cititoarea Mihaela M.)

Cum funcționează echipa în acest nou context?

Iulia Ghiță: Încă de pe 12 martie, majoritatea echipei Bookster lucrează de acasă și am reușit să ne adaptăm rapid. Principala lecție a fost că e important să păstrăm toate activitățile legate de cultura Bookster: avem în continuare pauza zilnică de lectură de la 12:00 la 12:30. În fiecare miercuri avem un Read’n’Learn virtual – unul dintre noi prezintă echipei o carte care l-a inspirat. Ne organizăm în continuare pe modelul Scaling Up, cu priorități de echipă și individuale, ședințe zilnice, săptămânale și lunare, toate ținute online prin Microsoft Teams.

Ce măsuri suplimentare de protecție ați luat pentru oamenii din echipă? Cum îi țineți aproape?

Iulia Ghiță: Echipa de logistică a mers la birou în toată această perioadă, pentru a pregăti cărțile pentru cititori. Pentru a-i proteja, am făcut două echipe care lucrează pe rând – o săptămână sunt la birou, o săptămână stau acasă. Colegii s-au organizat astfel încât să evite mijloacele de transport în comun, iar la birou avem reguli suplimentare de igienă a angajaților – aceștia se spală pe mâini, se dezinfectează frecvent și poartă mănuși și măști de protecție.

Pentru cei care lucrează de acasă, avem ședințe zilnice online cu fiecare echipă în parte, vorbim foarte mult la telefon pentru a fi cu toții pe aceeași pagină, iar la sfârșitul zilei pregătim un raport cu cifrele și task-urile realizate. Pentru a rămâne conectați și transparenți, trimitem zilnic un email către întreaga echipă, un fel de Radio Bookster prin care suntem cu toții la curent cu fiecare pas pe care îl face Bookster. Iar vinerea ne relaxăm cu un concurs intern – quiz-uri, ghicitori sau chiar probe mai sportive.

Care au fost cele mai mari provocări impuse până acum de pandemie?

Iulia Ghiță: Provocarea cea mai mare a fost să găsim o soluție alternativă sustenabilă pentru livrarea cărților la birou. În același timp suntem preocupați de oamenii din echipă și de starea lor de spirit. Săptămâna viitoare vom lua pulsul cu un chestionar de tip eNPS pe care îl facem de două ori pe an.

Ce planuri aveți pentru viitorul apropiat și, sperăm, mai roz ca prezentul? 😊

Iulia Ghiță: Biblioteca Bookster și-a propus să ofere o doză de calm și normalitate în viața cititorului prin lecturi relevante pentru situația de criză prin care trecem cu toții. Căutăm permanent noi soluții pentru a aduce puțină bucurie în viața celor care simt nevoia de distragere de la evenimentele curente – de la campanii de motivare și încurajare a lecturii, până la provocări care să anime statul acasă.

Săptămâna viitoare vom lansa o nouă campanie în comunitatea noastră – Bookster te provoacă – Hai la joacă. Publicăm provocări noi în fiecare săptămână – jocuri care să inspire cititorii să se relaxeze, dar și să interacționeze unii cu ceilalți. Pentru a rezolva provocările de pe jocuri.bookster.ro, cititorii își vor antrena uneori imaginația, alteori logica sau cultura generală. Uneori, chiar toate trei la un loc. Fiecare provocare te ajută să urci în clasamentul booksterilor și vine însoțită de recomandări de lecturi interesante, ce pot fi împrumutate din biblioteca Bookster.

Ți-a plăcut acest articol? Citește și:

Cărți de dezvoltare personală pe care merită să le citești

HR la zi: două studii cu rezultate inedite plus alte noutăți

Categorii:
CoronavirusRetentie

Managing Editor // Cu un background economic, a dat în primul an de job de gustul jurnalismului și, de atunci până în prezent, încearcă să combine latura practică, realistă, insuflată de facultate, cu cea magico-escapistă a scrisului. La We Are HR și eJobs este atât ochiul critic, analitic, cât și creator de content.

Leave a Reply

*

*