Cum au transformat NFT-urile autenticitatea în diferențiator
Dezvoltare personala

Cum au transformat NFT-urile autenticitatea în diferențiator

Și cum au reușit să o readucă la modă

Să fii tu însuți, să nu încerci să copiezi pe nimeni, să te comporți în grupuri mari așa cum te comporți și-n grupuri de cunoscuți. Acestea sunt câteva dintre devizele care ne trec prin cap când ne gândim la autenticitate. Doar că autenticitatea nu se rezumă la atât.

 

A fi sau a nu fi precum un NFT?

Deși sunt printre noi încă de prin 2014, probabil că și tu, la fel ca noi, abia de curând ai auzit de termenul de NFT. Și probabil că și tu, la fel ca noi, nu înțelegi mai nimic. Ce este de fapt un NFT? Non-Fungible Token. Mult mai clar acum, nu?… Ok, pe larg totuși: un NFT este un bun digital ce reprezintă obiecte din lumea reală (artă, muzică, videoclipuri etc), care este cumpărat și vândut online, de cele mai multe ori cu criptomonede, și care este codificat cu un software special, pentru a nu putea fi copiat. Iar întrebarea ar veni acum: „Ok, dar ce legătură are cu recrutarea?”. Deși la o primă vedere nu pare, avem ceva de învățat chiar și de la NFT-uri:

 

Autenticitatea înainte de toate!

Spre deosebire de alte forme de vânzare-cumpărare de artă, NFT-urile au devenit atât de populare pentru că sunt unice (sau fac parte dintr-o serie limitată) și au coduri de identificare unice. Practic, NFT-urile au readus la modă autenticitatea și au făcut din ea diferențiator. Consideră la fel și recrutarea sau retenția: fiecare angajat este doar al tău, unic și autentic. Orice copie sau imitație a acestuia nu va avea niciodată aceeași valoare. Doar tu ai „originalul”. Alege să investești în autenticitate și nu recurge la a „cumpăra o copie” a ceea ce se caută.

 

Valoarea întotdeauna fluctuează

Ca orice alt bun speculativ, oamenii cumpără NFT-uri și speră ca valoarea acestora să crească, pentru a le vinde mai apoi pentru profit. Astfel, oameni care au cumpărat artă digitală de câteva mii de dolari au reușit să o vândă mai departe pe milioane, dar și vice-versa. Ce învățăm de aici? Odată aleși oamenii cu care ne creăm o echipă, valoarea acestora întotdeauna va fluctua. Unii vor deveni foarte buni, alți vor stagna. Diferența, însă, este că noi vrem să creștem valoarea „artei” pentru noi, nu pentru profit.

 

 

Riști și (poate) câștigi!

Cum spuneam și mai înainte, unele NFT-uri cresc în valoare, altele nu. Ce poți face când valoarea a scăzut și nu pare să-și mai revină nici măcar la valoarea inițială? Nimic. Recrutarea, la fel ca și NFT-urile, implică și un oarecare factor de risc ce nu poate fi mereu calculat. Tot ce poți face este să crezi în instinct și intuiție, iar, in final, rezultatul va fi pozitiv. Sau nu. Important este să vrei să mergi mai departe și fii dispus să riști din nou.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

 

Constant în pas cu ce e nou

Abia ce reținusem câte ceva despre criptomonede, iar acum apare ceva peste ele, care într-un fel seamănă, dar în același timp nu?! Evident. Întotdeauna va apărea ceva și mai nou, și mai avansat. Ce este important, însă, este să nu negăm evoluția și să ne temem de ea, ci să avem curiozitatea de a o cunoaște și înțelege. Da, metodele vechi încă funcționează, dar ce ai zice dacă metodele noi – odată învățate – funcționează și mai bine? Concret: încearcă să rămâi în pas cu ce e nou și caută să înveți ceva din asta, indiferent de domeniul de activitate.

 

Ți-a plăcut articolul despre cum a devenit autenticitatea din nou la modă pe post de diferențiator? Atunci citește și:

Cum stârnește sportul creativitatea

Creativitate în doze de 15 secunde

Fugi după creativitate cum fuge Mario după ciuperci

Află cum jocurile video devin sursă de creativitate și cum poate fi folosită creativitatea din Super Mario indiferent de domeniu.

Categorii:
Dezvoltare personala

Copywriter // Absolvent al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București și atras încă de mic de arta îmbinării perfecte a cuvintelor. Stabilit în marketing de peste 3 ani, s-a alăturat echipei eJobs din dorința de a ajuta atât candidații, cât și companiile să se familiarizeze cu piața muncii. La We Are HR scrie din 2021 despre tendințele din resurse umane și te ajută să ții pasul cu tot ce e nou.

Leave a Reply

*

*