optimizarea proceselor
Administrativ

Optimizarea proceselor în HR

Ce presupune asta și de ce avem nevoie de așa ceva în HR?

Te-ai gândit vreodată câte lucruri se întâmplă în spatele unei comenzi online? Câţi specialiști se angrenează în câte procese pentru a-ţi livra ţie, uneori chiar și în mai puţin de 24 de ore, comanda? Sigur, nu funcţionează întotdeauna în parametri optimi, dar majoritatea timpului pentru cei mai mulţi oameni totul merge ceas. Însă, pentru a ajunge acolo, pentru a îmblânzi o procedură de altfel destul de complicată, ai nevoie de optimizarea proceselor.

Sună destul de intuitiv, nu-i așa? Normal că orice companie și orice specialist caută să-și optimizeze procesele, dar în momentul în care te lovești de o procedură complexă, susţinută de mai multe persoane, e aproape imposibil să produci în mod autonom microschimbări din interior. Ai nevoie de un om care să privească din afară întregul proces, să îl studieze, să vadă ce merge, unde apar blocaje și să propună schimbări care să minimizeze costurile și să maximizeze eficienţa.

 

Cum introducem optimizarea proceselor în departamentul de HR?

Asta face, printre altele, un manager operaţional, ale cărui atribute trebuie să le împrumutăm și noi în HR pentru a elimina pentru totdeauna fraza „lasă că merge și așa” din departamentul nostru. Pentru că de multe ori, chiar dacă merge, nu înseamnă că merge bine.

Dar cum faci asta la tine în companie? Păi, în primul rând, trebuie să înveţi cum să te detașezi de propriile task-uri și să privești din exterior procesele departamentului tău. Poţi să începi chiar cu un exerciţiu de imaginaţie.

Gândește-te, spre exemplu, la procedura de onboarding de la tine din companie.

  • E detaliată undeva sau e mai mult la latitudinea fiecărui manager de departament?
  • Unde i-ai putea aduce îmbunătăţiri pentru a-ţi ajuta noii angajaţi să devină productivi mai repede?
  • Ai putea să adaugi o perioadă de preboarding pentru a-i scurta durata?

Pune-ţi cât mai multe întrebări, trasează procedura pe o foaie de hârtie și vei vedea cum, privind din exterior la ansamblu, îţi vor veni o mulţime de idei pentru a optimiza acest proces, dar și altele. Încearcă!

Iar dacă ai nevoie de mai mult ajutor pentru cum să faci asta, urmează sfaturile noastre din următoarele articole:

  1. Ce întrebări îți pui ca să ajungi la cele mai bune soluții?
  2. Ce tehnici de analiză scris poți folosi în optimizarea proceselor?
  3. Cum să te joci cu ideile tale până obții soluția potrivită?
Categorii:
AdministrativAnaliză

Și-a conturat abilitățile de copywriter de-a lungul anilor în advertising, iar recent s-a avântat în freelancing. Îi place să descopere locuri noi și să ia pulsul orașului, întorcându-se mereu la scris. Se implică oricând trup și suflet în proiecte ce au în centru creativitatea.

Leave a Reply

*

*