onestitate comunicare corporate
Employer Branding

Onestitate totală, și la bine, și la greu

Mix & Match: ce putem învăța din Relații Publice pentru îmbunătăți procedurile din HR?

Am vorbit într-un articol anterior despre importanța comunicării constante și a nivelului de awareness al brandului nostru de angajator, în recrutarea și retenția talentelor. În Candidate Journey sau Candidate Funnel am văzut cum traseul candidaților la noi în companie nu e chiar atât de liniar precum am crede, ci apare în 3D ca o pâlnie. Așa cum ne-am aștepta, nu toți candidații parcurg tot drumul, iar asta e perfect normal. Nici nu-i vrem pe toți, până la urmă. Din 10 candidați finali pe același post, îl vom alege pe unul singur, cel mai potrivit. Dar poate ne dorim ca cei 9 rămași să aplice și altă dată. Sau poate ca un angajat valoros care a plecat să revină în echipa noastră. Sau poate să avansăm intern un coleg existent. Sau poate să avem 20 de candidați finali care să fie super potriviți, ca să avem de unde alege un nou coleg și mai fantastic. În cazul acesta, e bine să vorbim și despre onestitate și puterea ei în comunicarea corporate.

 

Ce comunicăm? Cui? Și unde?

Atunci când lucrezi într-o companie, e ușor să uiți că ești închis într-o bulă. În jurul tău se întâmplă o mulțime de lucruri, dar nu toți au acces la aceste informații. Văd, spre exemplu, destul de des, cum organizații care oferă numeroase beneficii nu le menționează în anunțurile de angajare și nici pe paginile lor de carieră. O listă plasată strategic cu toate beneficiile ar putea atrage, în schimb, mult mai mulți aplicanți, chiar din rândul companiilor competitoare, care poate nu oferă atât de multe.

Și în propria organizație merită să vorbești des despre lucrurile bune. Mie, spre exemplu, mi s-a întâmplat la joburi anterioare să aflu cu întârziere despre anumite beneficii pentru că nu erau promovate nici în anunțurile de angajare, nici la interviu și nici în etapa de onboarding.

 

Onestitate până la capăt

La polul opus, multe companii aleg să nu comunice deschis nici despre întâmplările negative din organizație, de data aceasta de teamă să nu creeze o situație mai neplăcută. Astfel de lucruri au însă tendința să devină cunoscute cu ușurință și să impacteze brandul de angajator. Un potențial candidat care află de la un angajat nemulțumit că o anumită companie a scăzut salariile în pandemie și că nu le-a crescut încă va rămâne cu o impresie mult mai proastă decât unul care află de acest lucru dintr-o comunicare oficială în care e detaliat planul de creștere a salariilor în următoarele luni.

Așadar, noi îți recomandăm să comunici deschis despre toate, și bune, și rele. Cu părțile bune și noutățile din companie te poți mândri, iar pe cele rele trebuie să le gestionezi strategic, să arăți că există un plan și că ce s-a întâmplat urmează să fie soluționat în timp. Practic, să schimbi accentul de pe aspectul negativ pe un potențial aspect pozitiv. Și nu uita să comunici toate aceste lucruri atât privat, în companie, cât și public, către viitorii tăi candidați, acolo unde e cazul!

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

  • Implementează un newsletter intern de noutăți
  • Creează un grup de Facebook dedicat tuturor angajaților unde poți anunța ușor orice veste
  • Trimite comunicări atunci când ceea ce vrei să anunți poate avea un impact mare

 

Ți-a plăcut articolul despre onestitate în comunicarea corporate? Citește și:

Asteptari vs. rezultate. Cum ne împingem echipa către succes?

Cum aduci distracția în echipă înainte de vacanță

Cum faci loc discuțiilor despre sănătatea emoțională la job

Categorii:
Employer BrandingRecrutareRetentie

Și-a conturat abilitățile de copywriter de-a lungul anilor în advertising, iar recent s-a avântat în freelancing. Îi place să descopere locuri noi și să ia pulsul orașului, întorcându-se mereu la scris. Se implică oricând trup și suflet în proiecte ce au în centru creativitatea.

Leave a Reply

*

*