Leader Confessions

Cum arată performanța din unghiul unui lider de succes

De vorbă cu Daniel Gross, CEO PENNY România

Succesul este un sport de echipă. În spatele unei companii de renume se află, de cele mai multe ori, un lider care crede în oamenii săi și care știe că fiecare membru este important în atingerea obiectivelor.

Aceasta este una din principalele concluzii desprinse din interviul cu Daniel Gross, CEO PENNY România. Celelalte lecții despre leadership la bine, dar mai ales la greu te invităm să le descoperi pe cont propriu, parcurgând acest material.

Daniel Gross, CEO PENNY România

Cum arată performanța din unghiul unui lider de succes?

Q: Se spune că obișnuim să avem o viziune romanțată a trecutului, că rămânem doar cu lucrurile bune. Ce amintiri plăcute de la job ai din 2020 și 2021?

A: Am multe amintiri plăcute de la job din ultimii 10 ani. Specific din 2020 am amintirea primei conferințe online, atunci când i-am invitat pe toți colegii să participe. A fost un moment încărcat cu multă emoție. Era important să le transmitem mesajul nu doar corect, ci cât mai aproape de sufletul lor. La distanță este mai dificil, însă a fost pentru prima dată când puteam să ne întâlnim cu toți cei peste 5.000 de colegi. Situația pandemică ne-a ținut la distanță, dar cred că ne-a și unit mult. Din prima jumătate a lui 2021 este clar amintirea reuniunii online, mai exact o petrecere online, căreia nu i-am acordat foarte multe șanse. Credeam că o să dureze o oră sau două, însă am reușit să fim împreună o echipă unită, în online, mai bine de 5 ore.

 

Q: Ce lecții despre succes ți-a oferit această perioadă presărată cu provocări?

A: Am învățat foarte multe lucruri în ultimii ani. A fost o coeziune deosebită în cadrul echipei. Cu toată presiunea pandemiei, oamenii și-au arătat caracterul și pot spune, privind retrospectiv, că a fost una dintre cele mai frumoase experiențe din viața mea. Oamenii din companie au renunțat la interesele punctuale, la cele privind departamentul din care fac parte și au acționat toți ca unul pentru bunul mers al companiei. Lucrurile acestea s-au transmis mai departe și funcționează și astăzi, iar ceea ce pot să spun foarte clar este că aceasta este o experiență managerială extraordinară. Cât despre presiune, în domeniul nostru există mereu, ritmul este extrem de rapid. Pentru noi a funcționat foarte bine modelul problemă – soluții alternative – decizie și, bineînțeles, implementare.

 

Q: Că tot am început cu romanțarea trecutului, cu ce gânduri te-ai alăturat echipei REWE acum 10 ani și cum s-a dovedit drumul în realitate?

A: Când m-am alăturat echipei, acum 10 ani, deja cunoșteam o mare parte dintre colegi. Prima oară am început să lucrez pentru REWE în iunie 2001, după un internship în Germania. Acesta a fost momentul în care mi-am dat seama de potenţialul retailului în România şi mi-am propus să-mi dezvolt cariera în acest sector. Se vedea foarte bine potențialul companiei încă de atunci și am reușit să fructificăm acest potențial, iar în ultimii 10 ani numărul de magazine a crescut de 2,5 ori, cifra de afaceri s-a triplat, iar rezultatele financiare au crescut de peste 5 ori.

 

Q: 2022 pare a fi un an dedicat expansiunii pentru REWE România. În ce direcții sunt canalizate investițiile?

A: Pentru 2022 ne-am propus să continuăm planul de expansiune cu încă 30-35 de magazine în România. Ne-am propus să investim 5,1 miliarde de lei, echivalentul a peste un miliard de euro, până în 2029, în principal prin extinderea rețelei până la un total de 619 magazine și 6 centre logistice.

 

Q: De ce abilități are neapărată nevoie un lider pentru a depăși o criză și pentru a conduce echipa către succes?

A: E important ca liderul să pună în valoare echipa și să fie concentrat pe soluții. Fiecare membru are un talent care trebuie identificat și pus în valoare. Pe termen lung, fiecare trebuie să evolueze și să aibă succes, astfel încât toată echipa să strălucească.

Q: Care a fost cea mai grea decizie pe care ai fost nevoit s-o iei în ultimul timp?

A: În interiorul companiei există deja un sistem foarte bine structurat pentru decizii. Nu mă uit la dificultatea deciziei, ci mă uit la valoarea adăugată pe care aceasta o are asupra organizației. În general, nu luăm decizii fără valoare adăugată, ceea ce înseamnă că deciziile se pot lua relativ ușor. Cu siguranță, cele mai grele decizii sunt cele care afectează colegii și comunitățile unde activăm. Sunt foarte fericit că nu am fost în situația de a lua decizii cu impact negativ asupra oamenilor.

 

Q: În contextul digitalizării galopante, cum crezi că vor arăta echipele viitorului?

A: Cred că eforturile de a investi în formarea şi dezvoltarea angajaţilor noştri din anii trecuţi s-au văzut în ultimul an și jumătate, când am avut şi cele mai bune rezultate la nivel de retenţie. Vom continua în același ritm. Digitalizarea este parte din viața noastră și ne adaptăm continuu. Suntem deschiși în a integra tehnologia în day-to-day business.

 

Q: Pentru retailerul PENNY, principalele schimbări aduse de pandemie au avut legătură cu dezvoltarea de noi canale online pentru a răspunde nevoilor clienţilor. Ce alte soluții digitale sunt avute în vedere pentru viitor?

A: Anul 2020 a accelerat anumite schimbări pe care le planificaserăm pentru o perioadă mai lungă la PENNY. La începutul lui 2020, nu prevedeam serviciul de livrări la domiciliu până în 2023 – 2025. Însă odată cu apariția pandemiei și cu modificarea contextului, ne-am adaptat. În prezent avem 2 parteneri pentru livrări la domiciliu: Glovo și Bringo. Vom continua să testăm noi soluții digitale pentru livrarea produselor PENNY la domiciliu, inclusiv extinderea acestor servicii în mai multe orașe din țară.

 

Q: Care crezi că este cel mai mare obstacol în fața succesului cu care se confruntă în prezent liderii din mediul românesc de afaceri?

A: Cred că este important să fim mai conștienți de valoarea noastră și de resursele pe care le avem în România. Cu puțin curaj și multă perseverență, succesul o să apară.

 

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Q: Ce consideri că ar trebui să fie în fruntea listei de priorități a liderilor autohtoni pentru 2022?

A: Oamenii sunt pe primul loc, orice companie e construită de echipă. Așadar, prioritățile trebuie să se îndrepte în această direcție. Noi investim foarte mult în oameni, pentru că în viitor companiile care vor avea cea mai mare grijă de echipe vor deține un avantaj competitiv important.

 

Q: Cum vezi dinamica pieței de retail în 2023?

A: Piața de retail în 2023 va continua trendul ultimilor ani. Am observat că mai mulți clienți au fost receptivi cu privire la noile modalități de a face cumpărături de la PENNY. Scopul nostru este să îmbunătățim constant experiența de shopping a clienților, chiar dacă asta înseamnă să diversificăm modalitățile de distribuție și să ne deschidem din ce în ce mai mult către inovație.

 

Q: Ce carte crezi că ar trebui să citească orice profesionist care-și dorește să devină lider?

A: Nu îlidermi place să fac recomandări în niciun domeniu, însă vă pot spune despre „Stumbling on Happiness” sau „Cum să dai peste fericire”, cartea lui Daniel Gilbert, care m-a ajutat să înțeleg mai multe despre mine, dar și despre relațiile cu ceilalți. Este important să înțelegem unicitatea oamenilor cu care lucrăm și să acționăm atât rațional, cât și emoțional.

 

 

Q: La ce ne putem aștepta de la PENNY România în viitor?

A: Noi avem o strategie pentru 10 ani pe care o adaptăm în fiecare an și o proiectăm din nou, tot pentru 10 ani. Suntem proactivi, astfel încât adaptăm strategia la context, dar nu o modificăm complet. Planul este ca până în 2029 în România să fie 619 magazine ­PENNY, ceea ce înseam­nă o rată de deschideri anuale de 35-40 de ma­gazine. Vom continua investițiile pentru a ajunge de la 4 depozite proprii la 6.

Strategia noastră se bazează pe 7 piloni, 3 pe care îi numesc hard, pentru că fac referire la remodelările PENNY, expansiune și dezvoltarea mărcilor proprii românești. Alți 3 pe care îi numesc soft, pentru că acoperă teme precum digitalizarea, sustenabilitatea și, bineînțeles, angajații.

Oamenii noștri sunt pe primul loc în tot ceea ce facem și de­dicarea pentru bunăstarea lor s-a văzut în perioada aceasta prin cele mai bune rezultate la nivel de retenție. Anul acesta ­ne-am propus să continuăm investițiile în dezvoltarea lor. Cel de-al șaptelea pilon este reprezentat de comunicarea integrată a conceptului „Economisim bani, nu dragoste”.

 

 

Ți-a plăcut articolul despre cum arată performanța din unghiul unui lider de succes? Citește și:

Poți atinge perfectiunea în leadership?

Cel mai ușor am ajuns să performanță când mi-am propus să fiu mediocră

În drumul către autocunoaștere

Categorii:
Leader Confessions

Managing Editor // Absolventă a Facultății de Administrarea Afacerilor din cadrul Academiei de Studii Economice București a dat în 2008 de gustul jurnalismului și, de atunci până în prezent, încearcă să combine latura practică, realistă, insuflată de facultate, cu cea magico-escapistă a scrisului. La We Are HR și eJobs este atât ochiul critic, analitic, cât și creator de conținut. Iubește în special interviurile realizate cu lideri, antreprenori și specialiști în HR care-i oferă o altă perspectivă, una extrem de aplicată, asupra pieții muncii.

Leave a Reply

*

*