Cum transformi 2022 în Anul Retenției
Retentie

Cum transformi 2022 în Anul Retenției

Măsuri de întreprins chiar acum

2021 a reprezentat nu doar o continuare a înregistrării de valuri cauzate de pandemia COVID-19, ci și începutul unor noi și mari valuri de demisii, ce au alimentat și dezvoltat fenomenul „The Great Resignation”. Virusul a schimbat în mod remarcabil piața de capital uman și un lucru este cert: 2022 va fi Anul Retenției, an în care companiile vor transforma din vorbe-n fapte valorile, viziunea și promisiunile de brand.

 

Potrivit statisticilor, o treime dintre noii angajați demisionează după aproximativ 6 luni

Retenția angajaților este o temă vitală în piața muncii. Pentru că nu este doar despre a-ți menține angajații fericiți, ci despre cum să păstrezi oamenii și să te asiguri că îi ții în echipă și în organizație pe cei mai buni, cât mai mult timp posibil. Statisticile arată că rotația de personal a crescut în ultimii ani. Astfel, înțelegem că angajatorii nu au de-a face doar cu pierderea talentelor valoroase, ci mai trebuie să consume resurse importante și cu angajarea, formarea și înlocuirea angajaților care au plecat. De exemplu, înlocuirea unui angajat entry-level presupune un cost de aproximativ jumătate din salariul acestuia.

Rotația de personal este o realitate pentru orice companie. Cu toate acestea, păstrarea angajaților încă din start este în favoarea angajatorilor deoarece poate salva timp prețios și un buget considerabil.

 

Pe ce să pui accentul în Anul Retenției

Pe măsură ce organizațiile se pregătesc să implementeze strategiile fundamentale și actuale de business și talent management, preocuparea principală rămâne: experiența oferită angajaților, cea care va face oamenii să rămână loiali, să se dezvolte, să-și îmbunătățească performanțele și să aleagă angajamentul pe termen lung.

În cadrul leoHR am început să identificăm perspectivele care, odată concretizate, vor face din 2022 Anul Retenției.

Perspectiva reinventării

Pandemia a schimbat în profunzime viețile tuturor și felul în care facem lucrurile. Dacă la aceasta adăugăm și nevoia de adaptare subită, forțată, la digitalizare, vulnerabilitate și tot felul de alte crize globale, pare că s-au adunat cam multe și toate negative. Din fericire, realitatea este că această călire organizațională a fost susținută prin foarte multă creativitate și deschidere și efectele reale vor fi vizibile abia de anul acesta. Unul dintre ele va fi, cu siguranță, reinventarea. Reinventarea procedurilor, a structurilor, a modelului de lucru, a dinamicii.

Perspectiva umanizării

La vremuri noi, noi preocupări de leadership – așa am putea rezuma rapid abordările liderilor noii realități. Aceștia se vor concentra pe a găsi echilibrul perfect între performanță și empatie, între cifre și oameni. Decidenții din companii încep să înțeleagă că a concentra toate eforturile pentru a obține rezultate și excelență este, de multe ori, în detrimentul echipelor pe care le gestionează. Mai mult, aceștia descoperă provocările ce vin la pachet cu încercarea de a planifica, coordona și conduce strategic, în condiții de criză continuă de personal și recrutare.

Perspectiva intenționalității

2022 va aduce mai multă conștientizare din partea angajatorilor și noi modalități de a implica angajații, rămânând conectați la nevoia lor a avea un moral crescut și un psihic puternic. Companiile vor derula proiecte de Stay Interview, programe de wellbeing, acțiuni de gamificare, vor crește valoarea beneficiilor bănești și își vor asuma responsabilitatea de a face angajații să simtă că aparțin cu adevărat. Diferența față de anul trecut? Vor face toate acestea nu forțat, ci înțelegând implicațiile pe termen lung ale unei abordări sănătoase.

Perspectiva mobilității

În 2022 este necesară dezvoltarea unei strategii de mobilitate internă, cu procese și tehnologie adaptate nevoii de îmbunătățire a experienței angajaților, astfel încât tentația de a părăsi compania pentru un alt angajator să fie diminuată. Posibilitatea de a migra în cadrul organizației, pe anumite roluri, este o doleanță reală a angajaților care, odată concretizată, poate preveni provocările întâmpinate odată cu angajarea de talent extern.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Perspectiva independenței

În 2022, angajatorii vor acorda o mai mare atenție felului în care oamenii muncesc. Astfel, este necesar ca organizațiile să relaxeze monitorizarea, să susțină modelul hybrid, să ofere mai multă transparență, să recompenseze responsabilitatea, să comunice mai bine și să ofere mai multă libertate angajaților, în procesul de luare a deciziilor.

Perspectiva aprecierii

Odată cu 2022, vine și semnalul de alarmă că organizațiile trebuie să ofere angajaților ceva ce nu au prioritizat până acum: recunoștința. Incertitudinea și nesiguranța și agitația care au planat asupra oamenilor în ultimii doi ani poate fi combătută și transformată în combustibil pentru performanță într-un fel atât de simplu, dar atât de complicat, în același timp… Făcând angajații să se simtă cu adevărat apreciați și sprijiniți, companiile pot crește semnificativ rata de retenție. Poate părea utopic, dar, de fapt, este doar bun simț: oportunitățile de comunicare și feedback relevant sunt un instrument foarte puternic, într-o piață aflată în continuă schimbare.

Tot ce au făcut companiile în 2020 și 2021 a fost să depășească criza. Constant. Să gestioneze din mers situații, să ia decizii rapide, să schimbe felul în care făceau lucrurile, în timp ce le făceau. Deși majoritatea s-u obișnuit cu această stare, realitatea este că a venit momentul să fie cu un pas înainte, să contureze strategii realistice și eficiente, să se concentreze pe experiența angajaților.

2022 va fi Anul Retenției, dar doar dacă angajatorii își înțeleg cu adevărat rolul. Pentru că Anul Retenției nu este doar despre cum pot companiile să păstreze angajații, ci mai ales despre cum îi pot ajuta să prospere.

Există atât de multe acțiuni pe care organizațiile le pot întreprinde chiar acum pentru a le ajuta să înceapă devreme anul The Great Retention, de la îmbunătățirea feedback-ului și ascultarea, până la reevaluarea postului și a designului muncii, planurile de compensare, dezvoltarea competențelor și învățare. Realitatea este că am petrecut cea mai mare parte a anului 2021 într-o criză.

Ne-am obișnuit să lucrăm în modul de criză, dar acum este timpul să lucrăm strategic pentru a ne concentra cu adevărat pe experiența angajaților. Nu este vorba doar despre cum să păstrăm toți acei angajați noi și personalul care a rămas alături de noi, ci cum îi putem ajuta pe toți să prospere? 2022 ar putea fi Anul Retenției, dar numai dacă angajatorii iau pași importanți pentru îmbunătățirea experienței angajaților chiar acum.

 

Ți-a plăcut acest articol despre cum transformi 2022 în Anul Retenției? Citește și:

Fișa postului: tot ce trebuie să știi

Dezvoltarea profesională nu ar trebui să rămână în stand-by

7 cărți despre fericire și succes cu care să-ți începi anul

Categorii:
Retentie

Leonard este HR Expert & Managing Partner în cadrul leoHR și o voce puternică în zona de retenție și capital uman, cu peste 20 ani de experiență în business și management în diferite industrii. Promotor al empatiei și umanității în resurse umane, Leonard Rizoiu a introdus în piața muncii din România instrumentul unic Stay Interview, oferind astfel soluții complete și personalizate de creștere a retenției și dezvoltare a culturii organizaționale pentru numeroase companii naționale și internaționale.

Leave a Reply

*

*