afaceri-online
Leadership

Inspiră-te de la cei care conduc afaceri online

Cum arată leadership-ul în cadrul Imobiliare.ro

A făcut cunoștință cu mediul online încă de la primul job și de atunci nu a mai părăsit zona digitală. În prezent, se află la conducerea Imobiliare.ro, platforma online lansată la finalul mileniului trecut. Ne-a povestit prin câte schimbări și decizii a trecut pentru ca aceasta să obțină titlul de cea mai mare platformă online de închirieri și vânzări de imobiliare din România, dar și cine e Adrian Erimescu atunci când nu e CEO.

afaceri-online

Adrian Erimescu, CEO la Imobiliare.ro

Afaceri online: cum arată leadership-ul în astfel de companii?

Începem cu o călătorie în timp și ne întoarcem în 1999, când abia fondai Imobiliare.ro. Care erau obiectivele tale și cu ce așteptări ai plecat la drum?

În vara lui 1999, terminam facultatea și atunci lansam Realmedia, firma care urma să aducă pe piață Imobiliare.ro. Eram încântat că am ocazia de a construi propria companie, visam să dezvoltăm tehnologie imobiliară pentru piețele din Germania și din România. Câștigam propriile venituri de câțiva ani, iar la acel moment visul meu era să devin independent financiar.

 

Care a fost cea mai mare provocare cu care te-ai confruntat de-a lungul carierei?

Au fost multe provocări, n-aș putea să le clasific precis. Știu însă că în acești 20 de ani am învățat să trăiesc mai tot timpul în afara zonei de confort și să mă consider atât pe mine, cât și business-ul work in progress. Momentele dificile cu adevărat de care îmi amintesc sunt legate de neînțelegeri cu un fost partener în business, care-mi este și prieten, dar și perioada crizei, când am fost nevoiți să concediem oameni.

 

Care a fost cea mai bună decizie pe care ai luat-o vreodată cu privire la business?

Decizia care ne-a ajutat să ieșim dintr-un pluton de trei competitori și să devenim liderii pieței a fost în 2008, la început de criză, când am vândut o parte dintre acțiuni pentru a ne finanța să putem investi în produs și în relația cu clienții. Am ținut focusul pe business și am putut fi cu adevărat lângă clienții noștri în cea mai grea perioadă prin care au trecut, ajutându-i să crească. Până la finalul crizei, crescusem și noi de 4-5 ori, iar competitorii noștri se luptau să supraviețuiască.

 

Există o persoană care ți-a influențat traseul profesional, de la care ai învățat sau preluat lucruri?

Sunt multe persoane care m-au influențat și de la care am învățat. Printre ele se numără partenerii mei care sunt foarte buni profesioniști. L-am avut alături pe șeful fondului NCH, Siminel Andrei, din 2005, iar acum îi am pe colegii din grupul Ringier.

 

Mai ții minte primul tău contact cu tehnologia? Povestește-ne puțin despre el.

Am terminat Liceul de Informatică din Timișoara, iar ulterior am făcut Universitatea Politehnică, deci contact cu tehnologia am avut destul de devreme pentru acea perioadă. Ce m-a uimit și atras însă foarte tare a fost apariția internetului. Țin minte că am stat câteva ore la o coadă, alături de alți timișoreni, pentru a primi o adresă de e-mail la o fundație. Mi-am dorit foarte tare să lucrez în afaceri online, așa că primul meu job a fost de programator la online.ro, site-ul unui furnizor de internet din oraș. Împărțeam biroul cu o colegă care răspundea la telefon pentru a primi mesaje ce urmau să fie trimise pe pager.

 

Ce rol are tehnologia în business-ul pe care l-ai pus pe picioare și pe care îl conduci?

Imobiliare.ro este un business care aplică tehnologia în industria imobiliară, simplificând pentru utilizatori și clienți procesul de tranzacționare. Un exemplu interesant e că lucrăm acum la capacitatea de a profila inteligent un cumpărător în tot procesul său de căutare și la a-i servi conținut personalizat în Imobiliare.ro, dar și pe alte canale, folosind Big Data și AI. Sistemul se va asigura că fiecare vizitator Imobiliare.ro vede doar conținut relevant și fiecare proprietate din site este văzută de toți potențialii cumpărători.

 

În contextul digitalizării galopante, cum crezi că vor arăta echipele din viitoarele afaceri online?

Le văd agile, concentrate pe utilizator sau client și învățând repede. Pe termen lung, biroul fizic devine tot mai puțin important.

 

Care crezi că sunt limitările tehnologiei în spațiul profesional? Ce anume crezi că inteligența artificială nu va putea să realizeze prea curând la fel de bine ca inteligența umană?

În acest moment, sunt două limitări mari: puterea de procesare și capacitatea creativă limitată a oamenilor. Puterea de procesare evoluează exponențial și, odată cu ea, ariile în care putem aplica inteligența artificială se lărgesc. Va veni un moment când AI va lărgi capacitatea creativă a oamenilor, dar mai avem până acolo.

 

Care e, din punctul tău de vedere, rolul tehnologiei în afaceri online și cum putem face oamenii s-o îmbrățișeze mai ușor?

Tehnologia este un accelerator de business și simplifică viața. Poate rezolva eficient probleme complexe, poate executa rapid și la nivel de perfecțiune task-uri repetitive. Mai exact, poate simplifica viața oamenilor făcând posibile lucruri imposibil de realizat anterior.

Asta ar trebui oamenii să înțeleagă. Imaginați-vă că în urmă cu 25 de ani călătoream cu mașina având o hartă mare deschisă și căutând numele străzilor în intersecții. Cine mai vrea asta?

 

Ce carte crezi că ar trebui să citească fiecare membru din echipa Imobiliare.ro pentru o carieră de succes?

Am recomandat în echipă destul de des cartea Delivering Happiness a lui Tony Hsieh, în care vorbește despre mindset-ul orientat spre client. Cred că fiecare coleg din Imobiliare.ro este ambasadorul brandului și mindset-ul pe care îl căutăm este să facem totul pentru a avea clienți și utilizatori multumiți.

afaceri-online

O altă carte pe care o recomand cu drag este biografia lui Elon Musk scrisă de Ashlee Vance. Asta pentru că, uneori, când ne este foarte greu să atingem un obiectiv, e util să ne gândim că omul acesta trimite în spațiu rachete care se întorc și aterizează vertical pe o ambarcațiune care plutește pe mare. Toate acestea în timp ce revoluționează industria auto. În perspectivă, multe obiective care ne dau de furcă par mai simple.

 

 

 

Lăsând la o parte contextul profesional, spune-ne cine e Adrian Erimescu în timpul liber.

Iubesc călătoriile. Am norocul ca fiica și soția mea să fie în asentimentul meu. Călătorim des, noi trei sau împreună cu familia extinsă ori cu prietenii. Îmi place să citesc mult, dar am și o pasiune pentru muzică și sunt un mare admirator Porsche.

 

Pentru ce ai vrea să ai mai mult timp?

Pentru familie, călătorii, dar și pentru a-i oferi fiicei mele experiențe inedite.

 

 

Ți-a plăcut articolul despre afaceri online? Citește și:

Unde mai găsești candidați și de ce să te implici în educație?

Se învață sau nu leadership-ul?

Departamentul de HR – între percepție și realitate

Categorii:
Leadership

Editor // Absolventă de Relații Economice Internaționale (ASE Bucureşti), scrie de peste doi ani despre provocările cu care se confruntă piața muncii. Pasiunea pentru nevoile angajaților și ale companiilor a descoperit-o în 2014, când a luat contact prima oară cu HR-ul. Ulterior, a ocupat poziția de editor la Ziarul Financiar.

Leave a Reply

*

*