KPI
Update

Alfabetul tehnologiei: digitalizare de la A la Z

Inteligență emoțională, Joacă, KPI

Inteligență emoțională, joacă și KPI sunt doar câteva elemente pentru care am venit cu soluții digitale. Acestea te vor ajuta să-ți urmărești direcția în care progresezi, dar și obiectivele pe termen scurt și pe termen lung ale organizației.

 

I – Inteligență emoțională

„În mod tradiţional, puterea creierului este dată de IQ, însă cu cât lumea devine mai complexă, inteligenţa emoţională trece pe primul plan.”

Daniel Goleman în cartea „Inteligenţa emoţională”

 

J – Joacă

Puterea gamification-ului funcționează în felul următor: aplicațiile personalizate pentru nevoile fiecărei companii în parte se folosesc de competitivitatea angajaților pentru a-i implica în diverse activități ale companiei. Cu cât angajații sunt mai absorbiți de joc, cu atât ei se vor simți mai împliniți și mai dispuși să depună mai mult efort pentru a atinge anumite obiective. Un bun exemplu este Marriott International Inc., care a implementat în urmă cu mai mulți ani jocul The Sims pentru a obișnui potențialii angajați cu cultura organizațională, dar și cu industria hotelieră.

Ce vei avea de câștigat dacă vei implementa o aplicație de gamification? „Ea scoate foarte mult în evidență 25-30% dintre oamenii care sunt inovatori. Pune reflectoarele pe cei care au dorința de a schimba lucrurile. Al doilea beneficiu e că dă posibilitatea oamenilor să practice ce au învățat”, spune Diana Rosetka, Managing Partner Equatorial, companie care a produs VRunners, prima platformă de învățare prin joc din România.

 

 

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

K – KPI

Dacă în trecut, departamentul de HR se concentra în mare parte pe activități administrative, în prezent, cei care-l compun primesc tot mai multe sarcini organizaționale ce presupun strategii complexe. Iar în stabilirea lor te poți folosi de indicatorii KPI. Aceștia te ajută să urmărești direcția în care progresezi, dar și obiectivele pe termen scurt și pe termen lung ale organizației. KPI-i selectați trebuie să fie în strânsă legătură cu strategiile companiei. La fel ca și alți KPI, cei care țin de departamentul de resurse umane măsoară anumite zone ale business-ului folosind valori specifice, cuantificabile. Măsurând și urmărind în mod constant aceste valori, poți evalua dacă practicile departamentului au un impact pozitiv asupra profitabilității.

Alina Miertoiu, Management Consultant la The KPI Institute, oferă câteva soluții pentru a asigura stabilirea celor mai relevanți indicatori:

  • Existența unor obiective strategice ușor de înțeles;
  • Atribuirea a doi indicatori pentru fiecare obiectiv;
  • Setarea unor indicatori care și măsoară rezultatele dorite, nu doar influențează atingerea acestora.

 

Articolul a fost realizat de: Diana Mărășoiu, Iulia Văcăroiu, Steluța Lupu-Năstase și Mihaela Pascari. 

 

 

Ți-a plăcut articolul? Urmărește și alte litere din alfabet:

Alfabetul Tehnologiei: Automatizare, Big Data

Alfabetul Tehnologiei: colorful.hr, dezvoltare personală, externalizare

Alfabetul Tehnologiei: Feedback, Gig Economy, The great hack

Categorii:
Update

Proiectul We Are HR, lansat în 2017, își propune să vină în întâmpinarea managerilor și specialiștilor în resurse umane cu cele mai noi tendințe din domeniu și cu o perspectivă diferită asupra proceselor de recrutare, retenție și motivare a talentelor. Atât site-ul cât și revistă omonimă oferă informații esențiale și statistici relevante despre industrie și pun în discuție tehnicile actuale de recrutare, precum și instrumentele și tehnologiile folosite în acest proces și modul în care acestea influențează viitorul unei noi generații de candidați și angajați.

Leave a Reply

*

*