HR la zi cele mai proaspete schimbări din piața muncii
Știri

HR la zi: cele mai proaspete schimbări din piața muncii

Viitorul sună interesant

Pune-te la curent cu cele mai noi tendințe în materie de recrutare! Descoperă un alt tip de anunț care-ți poate crește rata de prezență la interviuri cu până la 40%, dar și studii interesante despre piața muncii.

 

30% din joburi sunt expuse riscului de automatizare până la mijlocul anilor 2030

Aceasta este una dintre concluziile unui studiu PwC ”Upskilling Hopes and Fears” realizat în acest an. Iar previziunea aceasta a fost anticipată și de către angajații chestionați, mai mult de jumătate dintre aceștia declarând că se simt amenințați de automatizare și consideră că locurile lor de muncă vor fi schimbate semnificativ sau vor dispărea în următorii zece ani. Viitorul nu arată totuși atât de gri pentru 77% dintre respondenți care au declarat că sunt dispuși să învețe noi abilități sau să se pregătească pentru un alte profesii.

„Tehnologia va contribui la dispariția unor locuri de muncă și, în același timp, la crearea unora noi care vor avea nevoie de competențe digitale sporite. Diversele transformări de pe piața muncii datorită tehnologiei va afecta atât angajații, cât și angajatorii. Din acest motiv, companiile și autoritățile trebuie să arate deschidere, să se adapteze schimbărilor și, bineînțeles, să investească în educație și formare profesională pentru a obține cât mai multe beneficii din acest proces”, a punctat Ionuț Simion, Country Managing Partner PwC România.

 

Testează cele mai performante anunțuri de recrutare de pe piața muncii

Prima impresie contează, iar, în cazul multor candidați, aceasta constă în experiența pe care o au cu anunțul de angajare. Acum, imaginează-ți cum ar fi dacă, în locul unui anunț clasic, ai opta pentru varianta sa video. eJobs îți oferă această opțiune cu ajutorul căreia obții o medie de 350 de aplicanți per anunț, iar rata de prezență la interviu îți va crește cu 40%. În plus, anunțul va apărea pe prima pagină eJobs. Prețul unui astfel de anunț este de 849 de euro și-n cadrul său poți folosi un video deja creat și găzduit de YouTube/Vimeo sau îți putem oferi asistență în producția unui material atractiv. Prima impresie a candidaților va fi, fără doar și poate, una de neuitat!

 

Studiu eJobs: 5 din 10 români visează să fie antreprenori sau freelanceri

Cu toate că aproape 60% dintre cei care au răspuns cred că este mai greu să fii antreprenor decât angajat, prima variantă pare a fi mult mai atractivă decât o viață pe piața muncii presărată cu joburi full time. Industria alimentară, vânzările și agricultura sunt domeniile în care sunt tentați să-și deschidă un business cei care plănuiesc să ia drumul antreprenoriatului. Iar când vine vorba de avantajele acestei vieți, 7 din 10 români pun pe primul loc faptul că ar putea să lucreze într-un domeniu de care sunt cu adevărat pasionați. Pe următoarele locuri, în topul beneficiilor de pe piața muncii, aceștia amintesc: libertatea de a-și alege singuri echipa cu care să lucreze, faptul că nu ar avea șefi și un câștig financiar mai ridicat.

 

Tendințe în materie de learning&development pe piața muncii

1000 de euro este valoarea medie investită anual de companii în trainingurile persoanelor care ocupă poziții de management. Spre deosebire de aceștia, persoanele cu rol de execuție au alocat anual, în medie, 483 euro pentru cursurile de dezvoltare. Cifrele ne-au fost furnizate de „L&D Industry Survey – Romania 2019”, iar același studiu menționează, totodată, și faptul că printre cele mai căutate pe piața muncii se află cursurile de comunicare, leadership și business & management. Mai puțin căutate în prezent, dar care vor atrage probabil în viitor mai mulți doritori, sunt cele cu tematici precum marketing, creativitate & inovare sau wellbeing, cu doar o treime dintre respondenți propunând, momentan, astfel de programe.

 

 

Ți-a plăcut acest articol? Citește și:

Suntem pregătiți pentru e-learning?

Cât de importantă este reputația angajatorului?

Categorii:
ȘtiriUpdate

Managing Editor // Cu un background economic, a dat în primul an de job de gustul jurnalismului și, de atunci până în prezent, încearcă să combine latura practică, realistă, insuflată de facultate, cu cea magico-escapistă a scrisului. La We Are HR și eJobs este atât ochiul critic, analitic, cât și creator de content.

Leave a Reply

*

*