Demisie
Update

Înainte să se ajungă la demisie

Ce putem face pentru a o evita

Ca specialist în resurse umane sau manager de echipă, indiferent de dimensiunea acesteia, e vital să nu uităm niciodată de empatie. În absolut orice am întreprinde, atunci când vorbim și lucrăm cu oamenii, e important să încercăm să ne punem în pielea lor. Putem evita astfel conflicte, neînțelegeri și poate chiar o demisie. Sau mai multe.

O altă capcană în care putem cădea atunci când avem de gestionat echipe de orice fel e să uităm de dimensiunea noastră umană, iar acest lucru merge mână în mână cu empatia. E important să ne amintim frecvent că și noi suntem, la rândul nostru, angajați și, mai mult decât atât, suntem oameni. Și noi ne enervăm, și nouă ne vine uneori, la nervi extremi, să recurgem la demisie, iar acest reminder constant ne va ajuta să empatizăm mai bine cu colegii noștri și să îi reperăm din timp pe cei care s-au plafonat la job, sunt demotivați sau stau cu demisia deschisă și așteaptă să-i dea print.

O discuție în plus, o demisie în minus

„O discuție la o cafea, dincolo de mediul formal al companiei, ar ajuta să înțelegem ce a dus la plafonarea angajatului respectiv”, ne sugerează Leonard Rizoiu, Managing Partner la leoHR. Așa că, oricât de tentant și la îndemână ar fi să aveți discuția în sala de ședințe, ieși din sediu. Dacă vrei o discuție sinceră, atunci trebuie să asiguri și un cadru relaxant, departe de rigorile muncii de zi cu zi.

Iar atunci când aștepți relaxare, trebuie să o oferi și tu. Renunță  deci, în cazul ăsta, la discuțiile cu scenariu prefabricat, chiar dacă ele ți-ar ușura munca și încearcă să ai o discuție „neghidată”. „Nu trebuie în niciun fel ca omul să se simtă în fața unui chestionar prestabilit, cu întrebări predefinite și impersonale. Nu e business to business, e human to human aici. Ne scoatem pălăriile de specialiști în HR și angajat și suntem doi oameni care beau o cafea 20 de minute în afara biroului tocmai pentru a vedea dacă se mai poate face ceva pentru el”, completează Leonard.

 

O demisie, nu mai multe

Din păcate însă uneori e prea târziu. De asta recomandăm frecvent ca discuțiile să fie recurente și preventive, nu doar finale și inutile. Întâlnirile unu la unu lunare sau, dacă echipa e prea mare, trimestriale ar trebui să devină regula de aur în 2019 de la care să nu te abați niciodată. Pentru că numai vorbind constant cu angajații, luând pulsul frecvent, poți observa și evalua nivelul de satisfacție la job. Astfel, dacă sunt colegi demotivați, ideal e să iei măsuri cât mai repede, înainte să se ajungă la demisie.

Revenind la cazul nostru concret, când observi că un angajat e demotivat la job, deși nu zice nimic, s-ar putea ca pentru el să fie prea târziu, însă pentru ceilalți membri ai echipei cu siguranță nu e, iar tu poți trage învățămintele necesare chiar și dintr-o demisie. „Nu știu dacă se mai poate face ceva în această etapă, dar o discuție cu siguranță ajută pentru a contracara acest lucru cu ceilalți membri ai echipei dacă acesta nu mai poate fi salvat”, concluzionează Leonard Rizoiu.

Așadar pune, cu litere de-o șchioapă, în topul listei tale cu priorități pe 2019 cât mai multe cafele. Unu la unu cât de des îți permite timpul. Pentru că în 2019 va fi mai puțin despre resurse și mai mult despre umane. Pentru că numai așa putem să facem performanță.

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

De ce pleacă angajații?

Jocurile recrutării și ale retenției

Patru simptome ale angajatului care vrea să plece

Categorii:
Update

Chief Content Editor // De mai bine de 10 ani contribuie la conturarea de proiecte editoriale, multe de la zero, cel mai recent fiind chiar We Are HR. CV-ul ei include presă, marketing și e-commerce. La eJobs e responsabilă de crearea și implementarea strategiei de conținut B2B și B2C. Dacă ar putea, și-ar lua un job full time de călător.

Leave a Reply

*

*