gamification
Traininguri

Cum introducem gamificarea în procesul de învățare

Câteva strategii eficiente

Să facem un exercițiu de imaginație: ești proaspăt absolvent, entuziasmat să începi să lucrezi. În prima ta zi la primul job începi procesul de induction, care presupune prezentarea unor video-uri despre companie, parcurgerea unor manuale și completarea documentelor necesare angajării.

După aceea, ești trimis să participi la o serie de training-uri încă dinainte de a începe efectiv să lucrezi pe rolul pentru care te-ai angajat. Sunt șanse foarte mari ca după această primă experiență cu piața forței de muncă să ajungi să schimbi locurile de muncă tocmai pentru a da un boost de energie parcursului tău în carieră.

 

Cum să te diferențiezi de ceilalți angajatori?

Ca să atragi candidați care se vor transforma în angajați pe termen lung, ai nevoie de un proces de induction care să încurajeze angajații să își construiască o carieră alături de tine. E important nu doar să construiești programe care vor ajuta angajații să se dezvolte și să crească din punct de vedere profesional, ci să te asiguri că făcând acest lucru le vei menține atenția activă și îi vei încuraja să se implice în tot acest proces de învățare.

Training-ul care îmbină atât componenta de învățare, cât și pe cea de fun, nu doar că îl atrage mai mult pe cel care învață, dar este mult mai eficient și crește considerabil șansele ca informația livrată să fie aplicată și reținută pe termen mediu spre lung.

 

Cum te ajută gamification-ul în procesul de învățare

În ultimii ani, gamification-ul a devenit o metodă cheie folosită pentru a crește entuziasmul legat de un program de training, dar și pentru a accelera procesul de învățare și punere în practică a cunoștințelor acumulate.

Gamification este numele pe care îl ia tot acest proces de învățare care încorporează sub umbrela lui elemente de joc în ideea în care va ajuta la gradul de implicare al celui care învață. El presupune acordarea de puncte, scoruri, steluțe. Toate acestea vin ca un feedback imediat, împreună cu un sentiment de realizare. Gamification-ul îi targetează într-o anumită măsură pe cei cărora le lipsește motivația intrinsecă de a participa într-un mod activ în procesul de învățare, asociindu-i distracția din jocuri și sentimentul de competiție.

 

Care sunt avantajele introducerii gamification-ului în procesul de învățare

  1. Interactivitatea. Putem spune adio vechiului proces de training, în care participanții erau puși în fața unui calculator pentru a viziona/urmări prezentări interminabile sau filmulețe care nu le atrăgeau atenția. Cu ajutorul acestei metode, angajații primesc scenarii care pot fi rupte din viața reală și întrebați cum ar proceda în acea situație. Acest lucru încurajează angajatul să aibă o viziune realistă asupra procesului de învățare, plus că se poate utiliza atât la nivel individual, cât și la nivel de echipă.
  2. Feedback constant. În procesul standard de învățare, angajatul primește feedback la finalizarea training-ului, ceea ce poate reprezenta un real dezavantaj. În utilizarea acestei metode, feedback-ul este constant și poate ajuta angajatul să facă ajustări pe parcurs, învățând pe măsură ce avansează în proces.
  3. Ideal pentru toate tipurile de training. Atunci când angajezi o persoană noua în companie, speranța este că aceasta se va transforma într-un angajat valoros pentru anii ce vor urma. Mai mult decât atât, cum fiecare dintre noi este diferit, este foarte probabil ca fiecărui angajat să i se potrivească un anumit tip de training. De aceea, metoda aceasta poate fi folosită indiferent de specificul programului de training: vânzări, customer support sau leadership.

 

Elementele de gamification pe care le putem introduce în procesul de training sunt următoarele:

  • story line – ajută participanții să rămână implicați și conectați cu training-ul;
  • provocări – sunt strict legate de obiectivele de învățare și se pot adăuga pe diferite niveluri;
  • recompense – vin ca urmare a acumulării unor noi competențe;
  • scor/puncte – cresc sentimentul de realizare dat participantului;
  • analize – nu doar oferă participantului informații despre scorul obținut pe parcursul parcurgerii training-ului, dar vine ca un bonus și pentru departamentul de learning&development, care primește informații despre progresul fiecărui angajat.

Strategiile de gamification sunt încă în curs de dezvoltare. Multe dintre abordările sofisticate de joc merg până într-acolo încât sunt personalizate în funcție de experiența individuală a fiecărui angajat și de ceea ce îl motivează pe acesta. Beneficiile pe care le aduce această metodă sunt toate foarte importante. În plus, angajații rețin mai mult din ceea ce sunt învățați, lucru care se traduce într-o profitabilitate și o competitivitate mai mare pentru companie.

Tu folosești gamificarea în programele de training din compania ta? Dacă da, ce s-a potrivit cel mai bine pentru angajații tăi și cum ai implementat elementele de gamification?

 

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

Cum îți motivezi angajații prin joc

Outsourcing în HR

Cum arată profilul liderului din ONG

Categorii:
Traininguri

Andra este Consultant la Azimut Happy Employees și îmbină abilitățile unui om de vânzări cu cele ale unui trainer pentru a dezvolta angajații din companii si a crește retenția acestora.

Leave a Reply

*

*