greseli manager
Leadership

Ce greșeli să eviți dacă ești manager?

Cum să devii mai bun

Lipsa delegării se numără printre principalele și cele mai frecvente greșeli pe care le face un manager. Asta se întâmplă în ciuda faptului că au un rol de gestionare a resurselor. De ce nu deleagă? 

„Din frică, din alte motive, cum ar fi neîncrederea în priceperea coechipierilor, din lipsa de timp sau folosindu-se de o mulțime de alte scuze pe care și le găsesc pentru a nu lasă din mână proiecte și acțiuni. Apoi, tot aceiași manageri sunt suprasolicitați sau frustrați”, spune Mihaela Feodorof, fondatoarea companiei de consultanță Yourway Life & Career Counselling, cu două linii diferite de afaceri: Yourway oferă servicii de evaluare și consiliere pentru studenți, elevi și copii, Performanceway se adresează companiilor, oamenilor de business și leaderilor, specializată în servicii de business consulting și executive coaching. Înainte de a-şi des­chide propria afacere, ea a lucrat timp de 16 ani în do­me­niul resurselor umane în ca­drul BRD.

În unele cazuri managerii deleagă, însă nu suficient cât să se degreveze de anumite task-uri pe care ar putea să le face cu ușurință oricine. Totodată, mai sunt și cei care supervizează excesiv membrii echipei chiar și atunci când este vorba de un task cu un nivel de dificultate scăzut, iar asta duce în unele cazuri chiar și la demisie.

„Un alt moment de cumpănă în relația manager-angajat este cel al apariției atotștiutorului. Este drept că rolul de manager a fost obținut pe baza unei experiențe vaste, dar acest aspect nu elimină posibilitatea de a învăța în continuare, inclusiv din greșeli”, mai spune Mihaela Feodorof. 

 

Ce impact are un manager nepotrivit asupra companiei?

Impactul unui manager toxic este major pentru o companie, căci de cele mai multe ori generază disconfort în relațiile profesionale și interumane, dar poate conduce și la demisii.

„În cele mai multe proiecte de design organizațional întâlnim comportamente nepotrivite ale liderilor. Ele sunt ajustabile cu câteva condiții: conștientizarea acestora, acceptarea situației și analiza contextului care a favorizat manifestarea acestor comportamente. Urmează asumarea unui proces de dezvoltare/schimbare cu beneficii atât pentru companie, dar mai ales pentru persoana în cauză”, explică Mihaela Feodorof. 

O echipă condusă într-un astfel de mod duce la nerespectarea deadline-urilor, gestionarea improprie a resurselor sau chiar o imagine deteriorată a brandului de angajator. Oamenii își împărtășesc problemele de la serviciu în familie sau apropiaților.

„De regulă citim pe chipul colegilor starea de spirit care guvernează mediul profesional. Nimeni nu-și dorește să performeze într-un context nociv care duce la alterarea relațiilor în interiorul și în afara echipei”. 

 

Ești manager? Cum să devii mai bun?

A deveni mai bun, mai productiv este de fapt o alegere personală. De cele mai multe ori este generată de un proces de autoevaluare și coachingul este un proces de dezvoltare care garantează rezultate din mai multe perspective.

„Există o singură condiție: ca cel în cauza, beneficiarul, să fie angajat în proces, să lucreze, să nu se aștepte ca, în mod miraculos, coach-ul să vină cu soluțiile și ele să producă efecte. În coaching se deblochează și se fructifică potențialul managerului, iar soluțiile sunt la el”, explică Mihaela Feodorof. 

Potrivit International Coach Federation beneficiile procesului de coaching sunt măsurabile. Acesta crește încrederea în sine cu 80%, îmbunătățește relațiile cu 73%, abilitățile de comunicare cu 72%, crește performanța cu 70%, ameliorează echilibrul vieții personale și profesionale cu 67%, crește eficiența managementului în business cu 61%, îmbunătățește managementul timpului cu 57% și crește eficiența echipelor cu 51%.

Tu ce fel de manager ești? 

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

Cum formezi departamentul de Employer Branding

Ce avantaje îți aduc candidații de peste 45 de ani

Ia învățarea în propriile mâini

Categorii:
Leadership

Editor // Absolventă de Relații Economice Internaționale (ASE Bucureşti), scrie de peste doi ani despre provocările cu care se confruntă piața muncii. Pasiunea pentru nevoile angajaților și ale companiilor a descoperit-o în 2014, când a luat contact prima oară cu HR-ul. Ulterior, a ocupat poziția de editor la Ziarul Financiar.

Leave a Reply

*

*