discriminarea la locul de munca
Recrutare

Ce avantaje îți aduc candidații de peste 45 de ani?

O soluție pentru a găsi cei mai buni candidați

În căutarea celor mai potriviți candidați pentru joburile disponibile ia în calcul angajarea persoanelor de peste 45 de ani. Ar putea fi soluția la criza de candidați pe care o întâmpini pe anumite domenii. Aceștia sunt deja formați, au abilități și experiență, iar atunci când se angajează într-o activitate sunt mult mai stabili și determinați decât cei din generațiile mai tinere. 

 

Iată ce avantaje îți aduc la angajare persoanele de peste 45 de ani

Una dintre cele mai mari temeri ale românilor când vor să-și schimbe jobul este discriminarea. Astfel 34,4% dintre respondenții unui studiu eJobs spun că au ratat interviul din cauza emoțiilor sau că au fost discriminați pe criterii care țin de vârstă, sex sau aspect fizic. Pe de altă parte, recrutorii atrag atenția că persoanele de peste 45 de ani vin cu numeroase avantaje la angajare pe care merită să le iei în calcul. Mihaela Cristea, L&D Manager Lugera arată care sunt atuurile candidaților de peste 45 de ani:

  • Sunt mult mai stabili. Au demonstrat deja ce aveau de demonstrat din punct de vedere profesional și își doresc stabilitate. 
  • Sunt determinați în ceea ce fac, ceea ce înseamnă că nu vor renunța așa ușor când vor întâmpina situații mai dificile sau neprevăzute. 
  • Experiența de viață le oferă maturitate în tratarea problemelor și îi ajută să vadă global situațiile și să le trateze multilateral. 
  • Au capacitatea de a rezolva o situație de criză, experiența lor profesională, dar și de viață fiind importantă în acest caz. 
  • Sunt mai relaxați. Poate au scăpat de credite și nu mai au disconfortul emoțional pe care îl creează datoriile la bancă. Copiii lor sunt deja mari așa că este puțin probabil să fie nevoiți să lipsească des din cauza unor răceli, examene sau situații mai tensionate la școală.

Entrepreneur.com punctează și alte avantaje ale persoanelor de peste 45 de ani pe care merită să le iei în considerare: 

Eficiență și încredere – Experiența le dă o înțelegere mai profundă a task-urilor și a modului în care acestea pot fi făcute mai eficient. Încrederea, câștigată și ea în timp, îi face mai activi și mai puțin ezitanți când vine vorba de comunicarea ideilor. 

Abilități organizatorice. Acestea pot salva ore importante din viața companiei. Statisticile spun că mai bine de un milion de ore sunt pierdute în fiecare an din cauza dezorganizării din mediul de lucru.

Au mândria jobului bine făcut, vor să se bucure de produsul final. 

Orientare către detalii. Abilitățile acestea te pot ajuta să economisești bani. Un antreprenor povestește un angajat de peste 45 de ani l-a ajutat să salveze 50.000 de dolari pe o campanie de mailing, unde a observat că lipsește o cifră.

Punctualitatea. Pare să fie un dar al persoanelor de peste 45 de ani care au trecut prin mai multe medii de lucru și au fost obișnuite cu o anumită rigoare a muncii. Le place să vină cât mai de dimineață la birou și să se apuce de lucru.

Onestitatea. Valorile lor sunt integritatea personală și respectul pentru adevăr. Acestea sunt un plus pentru business și pentru relația cu stakeholderii. 


Avantaje fiscale pentru angajarea persoanelor peste 45 de ani

Ai costuri scăzute. Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă prevede subvenții pentru angajatorii care încadrează persoane aparținând unor categorii dezavantajate sau cu acces îngreunat pe piața muncii. Astfel persoanele juridice primesc lunar, pe o perioadă de 12 luni, o subvenție în cuantum de 2.250 lei, dacă încadrează în muncă, pe perioadă nedeterminată, șomeri peste 45 ani.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Rezultate mai bune 

Din perspectiva Uber, candidații peste 45 de ani au evaluările cele mai bune, sunt mai răbdători în traficul din București, știu să lucreze cu oamenii. Experiența în condus își spune cuvântul: Candidații de peste 45 de ani sunt un segment pe care vrem să-l atragem din ce în ce mai mult, a declarat Alexandra Corolea, Communications Manager ECE Uber. 

 

Cum poți preveni discriminarea la locul de munca?

Vin cu numeroase avantaje la angajare pe care poate tinerii nu le au, dar cu toate acestea ceva te reține să-i angajezi pe cei cu o vârstă de peste 45 de ani. Oricare ar fi decizia, este important să eviți, atât discriminarea la interviu, cât și discriminarea la locul de munca. În primul rând, nu este legală. Codul Muncii precizează că: Orice discriminare directă sau indirectă faţă de un salariat, bazată pe criterii de sex, orientare sexuală, caracteristici genetice, vârstă, apartenenţă naţională, rasă, culoare, etnie, religie, opţiune politică, origine socială, handicap, situaţie sau responsabilitate familială, apartenenţă ori activitate sindicală, este interzisă.

În al doilea rând este nevoie ca întotdeauna să lași o ușă deschisă și să eviți comentariile care ar putea deranja: 

  • Ești supracalificat care ar putea însemna Ești prea scump pentru noi sau Ne temem că te vei plictisi și vei pleca.
  • Cultura noastră organizațională este adaptată tinerilor
  • Cât timp mai plănuiești să muncești? sau Când te vei pensiona? 

Acordă atenție CV-ului lor și mai ales obiectivului lor profesional. Dacă au ales din experiența lor exact joburile care îi califică pentru noul post, dacă sunt entuziasmați să înceapă o activitate nouă și vor să-și perfecționeze abilitățile, s-ar putea să fie chiar oamenii de care ai nevoie.  

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

Angajații tăi se cunosc între ei?

Oamenii care ne învață să devenim mai buni

Lecțiile mari ale celor mici

Categorii:
Recrutare

După absolvirea Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității București, a lucrat timp de 8 ani în presa scrisă, în PR și în marketing pentru o companie de recrutare. În 2016 a simțit că e momentul pentru o nouă provocare în carieră și s-a alăturat echipei eJobs și ulterior și echipei We Are HR. În portofoliul său se află articole pe subiecte precum modificările legislative în domeniul muncii, cultură organizațională, leadership, employer branding, precum și interviuri cu specialiști în HR și manageri de companii.

Leave a Reply

*

*