employer branding
Employer Branding

Employer branding vs Recruitment branding

Care e diferența dintre cele două?

Principiile care stau la baza termenilor precum employer branding și recruitment branding sunt imaginea, reputația și credibilitatea pe care companiile le expun și cu care defilează pe piața muncii. Deși sunt termeni similari și au, în fond, aceeași bază, există anumite diferențe între cele două sintagme. Mai exact, employer branding-ul se referă la procesul de a exprima poziția pe piață și la modul în care o companie se distinge de concurență, pe când recruitment branding se referă la imaginea pe care o are compania din poziția de angajator.

Partea de employer branding presupune marketing, astfel că, de regulă, aparține departamentelor unde își desfășoară activitatea specialiștii în marketing, pe când recruitment branding este gestionat de către departamentul HR. Employer branding-ul are un rol foarte important în procesul de recrutare al unei companii deoarece formează imaginea pe care candidatul și-o creează în momentul în care caută oportunități profesionale. Mai mult decât atât, poate constitui o strategie de HR, prin care candidații pot fi atrași sau, în cazurile mai puțin inspirate, îndepărtați.

Employer branding-ul este, de fapt, o unealtă pentru recruitment branding, cele două funcționând în strânsă legătură. Construirea unui brand de angajator calitativ poate conduce la atragerea unui număr mai mare de candidați valoroși.

 

Employer branding: cum să-l consolidezi? 

Un factor relevant în acest proces este satisfacția angajatului și menținerea unei bune relații cu angajații care nu mai fac parte din companie. În cadrul Vitacom, ținem cont de acest aspect și suntem conștienți că, în general, în business există colaborări pe termen scurt, mediu sau lung. Apreciem cazurile în care angajații se dezvoltă și avansează într-un mod foarte rapid în companie. Bineînțeles, există și cazuri în care drumurile noastre se despart și ne bucurăm că am contribuit la parcursul care îi va ajuta să își îndeplinească visul. Niciodată nu știm ce ne rezervă viitorul, poate ne vom reîntâlni, iar părerile actualilor și foștilor angajați pot fi definitorii în imaginea pe care compania dorește să o creeze, la fel cum referința din partea unui angajator contează în ceea ce privește activitatea unui angajat.

Prezența activă în social media poate avea un impact foarte mare, în special, în rândul generației Z. Persoanele care fac parte din această generație tind să aplice la companii cu o prezență mai ridicată în social media. În schimb, am observat că persoanele din generația X merg mai mult pe recomandări sau chiar pe aplicarea prin intermediul site-urilor de recrutare.

Pentru a avea o campanie de employer branding puternică este important să avem o cultură organizațională bine definită, la fel și procedurile sau avantajele prezentate și să oferim, acolo unde se poate, flexibilitate.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Un exemplu care arată diferența dintre cei doi termeni este reprezentat de L’Oreal, brandul care deține produse cosmetice. Odată ce a atins numărul de 300.000 de urmăritori pe LinkedIn, au lansat o campanie specifică prin care poate recruta în rândul urmăritorilor, astfel încât informația despre posturile vacante să fie cât mai răspândită. Mai mult decât atât, reprezentanții companiei au dezvoltat și un canal de YouTube unde pun accent pe recrutarea de personal.

Oamenii au nevoie de posibilități de dezvoltare, iar obiectivul companiilor ar trebui să fie acela de a fi prompți în ceea ce privește procesul de recrutare și de a oferi candidaților ceea ce-și doresc, indiferent de generația din care fac parte. 

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

Cum să transformi provocările în succese

E despre călătorie, dar fără destinație am sta acasă 

HR Speed Dating: Colegii tăi cunosc și rezonează cu scopul companiei?

Categorii:
Employer Branding

Contributor / / Gestionează mixul de Marketing al unei companii de electro-retail cu tradiție pe piața locală și oferă insight-uri despre profilul, necesitățile și skill-urile angajaților într-o industrie extrem de dinamică.

Leave a Reply

*

*