CV
Focus

Dincolo de diplome și calificări

Angajarea inteligentă

În spatele fiecărui CV stă o poveste, traducerea sintagmei ”curriculum vitae” din limba latină fiind chiar ”program de viață”. Modul în care aceasta este percepută depinde, însă, de cel care citește CV-ul.

Dacă ai avea de ales între două CV-uri, unul prezentând un candidat care a fost dat spre adopție în copilărie, a suferit de dislexie, nu și-a terminat studiile și a schimbat locuri de muncă foarte des și altul în care este prezentată o persoană care a atins succes după succes prin absolvirea unei universități renumite și a lucrat pentru o companie cunoscută, pe care l-ai alege? Dacă ar fi vorba despre un post în care este nevoie în primul rând de creativitate, iar alegerea ta a fost persoana cu CV-ul mai atrăgător la prima vedere, ai făcut alegerea greșită. Dacă ai ști că primul CV prezentat spune ”programul de viață” a lui Steve Jobs ți-ai schimba decizia?

Compania Southwest Airlines primește anual peste 150.000 de aplicații pentru cele aproximativ 4.500 locuri disponibile. Jose Colmenares, directorul executiv al departamentului HR al companiei, are câteva reguli clare după care se ghidează atunci când selectează candidații. Regula lui de aur poate fi enunțată astfel: ceea ce știu oamenii este mai puțin important în comparație cu cine sunt ei. Cunoștințele se pot acumula sau schimba mult mai ușor în comparație cu atitudinea. Așadar, J. Colmenares angajează pentru atitudine și instuiește pentru abilități. În acest mod se asigură că se găsesc oamenii cu mintea potrivită, nu cu experiența potrivită.

Sabina, specialist HR din cadrul companiei Vitacom este de părere că în ziua de astazi, angajatorii se lasă mult prea tare influențați de anumite aspecte specificate în CV-ul unei persoane și țin cont doar de valența negativă a acelui aspect, cu toate că acesta poate fi interpretat în mod dual. De exemplu, faptul că o persoană a schimbat multe locuri de muncă într-un timp relativ scurt creează impresia că este instabilă, indecisă, mereu în căutare de ceva nou. În același timp, s-ar putea să fie vorba despre o persoană ambițioasă, perseverentă, care luptă pentru țelurile sale împotriva tuturor dificultăților și își dorește să își găsească locul. Dacă organizația ta îi oferă ceea ce caută, s-ar putea să fie la fel de valoroasă ca și Steve Jobs pentru Apple.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Specialiștii HR se confruntă cu o criză în ceea ce privește recrutarea forței de muncă. E posibil ca această criză să provină și din faptul că se urmăresc și sunt vânate doar aplicațiile perfecte. Rezultatele studiilor efectuate în domeniu arată că, în medie, fiecărui CV îi este acordat un minut.

Atenția recrutantului este ”cumpărată” în acel minut pe care îl are la dispoziție de aspecte care, din perspectiva acestuia, prezic succesul. Însă, există mari șanse ca cel mai bun angajat să nu aibă și cel mai bun CV și aceasta datorită faptului că, pe piața actuală a muncii, există două tipologii de persoane. Pe de o parte, sunt persoane care sunt ”destinate” pentru succes, pornind la drum cu un set de privilegii. Acestea se prezintă cu aplicații care dau dovadă de avantaje în ceea ce privește școala absolvită, cursurile urmate, fostul loc de muncă și abilitățile personale. Pe de altă parte, sunt persoane din a căror aplicație poți citi lupta pe care persoana respectivă a fost nevoită să o poarte astfel încât să ajungă la același nivel ca al celor din prima categorie. Trebuie să fim atenți și la implicațiile pe care alegerea unei persoane dintr-o categorie sau alta le are. Când vine vorba de cunoștințe, s-ar putea ca cei proveniți dintr-o familie cu posibilități financiare ridicate să fie avantajați, datorită faptului că au avut acces la o educație de calitate. În schimb, dacă ne referim la motivația unui angajat, cei care au fost nevoiți să lupte pentru a-și atinge obiectivele s-ar putea să fie mult mai determinați și să facă față presiunii mult mai bine.

În cadrul companiei noastre, suntem preocupați să oferim ambelor categorii de persoane șanse egale. Nu sugerez faptul că persoanele care într-adevăr se prezintă cu o aplicație foarte bună ar trebui privite cu scepticism, însă consider că datorăm o șansă și aplicațiilor care pot părea mai puțin atractive la o primă privire. În acest fel, dăm posibilitatea persoanei în cauză să își dovedească capacitățile.

Așadar, cel mai bun angajat pentru compania ta nu este în mod obligatoriu cel cu CV-ul cel mai bun. Pentru a lua decizia optimă, este nevoie să renunți la preconcepțiile pe care le ai atunci când vine vorba despre analiza unui CV și să înveți să filtrezi informațiile și altfel decât ești obișnuit. Nu în ultimul rând, atunci când refuzi o persoană care a aplicat pentru un post în compania ta, amintește-ți că persoana respinsă poate fi un client al companiei și, de asemenea, că s-ar putea să recrutezi acea persoană mai târziu.

Categorii:
Focus

Contributor / / Gestionează mixul de Marketing al unei companii de electro-retail cu tradiție pe piața locală și oferă insight-uri despre profilul, necesitățile și skill-urile angajaților într-o industrie extrem de dinamică.

Leave a Reply

*

*