digitalizarea HR-ului
Update

Hai să vorbim despre digitalizarea HR-ului!

VIDEO: Delia Sofonea, eMAG

Deși trăim într-o lume cât se poate de digitalizată și cred că puțini dintre noi își pot imagina acum o viață nondigitală, se întâmplă un lucru ciudat. Când vine vorba despre digitalizarea HR-ului, ca departament pe de o parte, și ca domeniu, pe de altă parte (apropo de impactul pe care tehnologia îl va avea asupra pieței muncii), intrăm într-o zonă tabu.

Toată lumea se sperie, nimeni nu mai vrea să vorbească despre asta și, mai mult decât atât, ajungem să ne uităm la tehnologie de parcă ar fi cel mai mare dușman, de parcă apocalipsa pe piața muncii va veni în momentul în care roboții vor acapara resursele umane și ne vor „fura” toate joburile și nimeni nu va mai avea unde să muncească.

Distopia asta demnă de episod din „Black Mirror” rămâne totuși o disopie, cred că nimeni nu are de ce să se simtă amenințat în acest moment, nu la scara asta oricum. Și, în timp ce nu neg că probabil că ar fi de bun augur ca HR-ul să se digitalizeze și el (apropo de paperwork, proceduri și procese), celălalt aspect eu zic că e puțin exagerat. Mă îndoiesc sincer că peste 10 ani nu vom mai vorbi de resurse umane, ci de resurse digitale, că cele din urmă le vor înlocui pe primele. Să fim serioși. Ele vor coexista foarte bine, la fel cum s-a întâmplat și cu radioul, și cu televizorul, și cu presa scrisă (al căror tragic final a fost prevestit de atâția) – toate trăiesc bine-mersi cu internetul. N-au dispărut complet, doar s-au adaptat.

Cum va arăta digitalizarea HR-ului

O explicație foarte argumentată a celor de mai sus vine de la un om din industrie. De aceeași părere e și Delia Sofonea, People Director la eMAG, care crede că impactul pe care îl va avea tehnologia asupra domeniului nu va fi unul major pe termen lung.

„În următorii 10-20 de ani n-o să se schimbe major lucrurile. Nu cred că brusc o să ieșim pe stradă și n-o să mai fie call center agents, o să dureze, pentru că piețele sunt în etape diferite de dezvoltare. N-o să se întâmple toate deodată. Dar pe termen lung, în 50 de ani, nu cred că putem să ne imaginăm cum o să arate lucrurile, cred că subestimăm impactul pe termen lung.”

 

 

Delia subliniază chiar că, în acest moment, se pune tot mai mult accent pe partea umană în pofida digitalizării care se întâmplă independent de noi:

„La noi contează din ce în ce mai mult omul, mai puțin ce știe – pentru că ai tool-uri să înveți ce ai de făcut. Așa că mai mult contează deschiderea, flexibilitatea, adaptabilitatea.”

Deci asigurați-vă candidații și angajații că posturile lor sunt cât se poate de stabile. Că tehnologia nu e aici ca să le „fure” joburile, ci, din contră, ca să îi ajute să își facă treaba mai bine.

Categorii:
Update

Chief Content Editor // De mai bine de 10 ani contribuie la conturarea de proiecte editoriale, multe de la zero, cel mai recent fiind chiar We Are HR. Economist la bază, CV-ul ei include presă, marketing și e-commerce. La eJobs e responsabilă de crearea și implementarea strategiei de conținut B2B și B2C. Dacă ar putea, și-ar lua un job full time de călător.

Leave a Reply

*

*