De ce ar trebui să acorzi o atenție sporită hobby-urilor
Recrutare

De ce ar trebui să acorzi o atenție sporită hobby-urilor

2 lecții despre recrutarea candidaților pasionați

Ești în căutarea unor noi membrii în echipă și-ți dorești ca aceștia să fie cu adevărat pasionați de domeniul în care activează? Folosește-te de aceste 2 idei de mai jos pentru a atrage oamenii care pot face diferența în departamentul tău! 

CEO-ul Google, Sundar Pichai este un mare fan al cricket-ului, joc care dezvoltă atât de multe abilități, precum: stabilirea și atingerea obiectivelor, gestionarea eșecului, abilitatea de a lucra cu feedback-ul (fiind într-un sport de echipă), munca alături de oameni cu personalități diferite și responsabilitatea pentru propriile acțiuni. Iar Bill Gates este un avid jucător de bridge, un joc care îmbină gândirea strategică, lucrul în echipă și concentrarea. 

Hobby-urile nu sunt deloc întâmplătoare, pot crea și modela abilitățile necesare în carieră și „vorbesc” despre personalitatea celui pe care îl ai în față. La Google, de exemplu, CV-urile sunt parcurse de jos în sus, atenția căzând pe interesele unui candidat, ce pot constitui veritabili indicatori ai potrivirii culturale. Explorarea motivațiilor, pasiunilor și aspirațiilor personale ale unui candidat reprezintă o oportunitate de a evalua dacă acesta se potrivește echipei și jobului. Ce poți face este să identifici abilitățile soft necesare pentru un anumit job și să vezi în ce măsură hobby-urile menționate în CV pot susține dezvoltarea acestor abilități. La interviu folosește întrebările despre hobby-uri pentru a sparge gheața. Poziționate corect și adecvat, aceste întrebări îți permit să cunoști candidatul într-un mod autentic și să descoperi, în mod discret, pasiunile sale. 

 

Ghid pentru următoarea recrutare

La Google, de exemplu, CV-urile sunt parcurse de jos în sus, atenția fiind pe interesele unui candidat, indicatori ai potrivirii culturale. Explorarea motivațiilor, pasiunilor și aspirațiilor personale ale unui candidat reprezintă o oportunitate de a evalua dacă acesta se potrivește echipei și jobului. Ce poți face este să identifici abilitățile soft necesare pentru un anumit job și să vezi în ce măsură hobby-urile menționate în CV pot susține dezvoltarea acestor abilități. La interviu folosește întrebările despre hobby-uri pentru a sparge gheața. Pozitionate corect și adecvat, aceste întrebări îți permit să cunoști candidatul într-un mod autentic și să descoperi, în mod discret, pasiunile sale.

Întrebări pentru a descoperi hobby-urile candidaților:

  • Povestește-mi despre tine
  • Ce te face să zâmbești?
  • Ce ai face oricând fără să simți că trece timpul?
  • Ce ai face dacă ai putea să te întorci în timp?
  • Dacă ai avea buget pentru a-ți construi propria afacere, cum ar arăta aceasta?


Câteva hobby-uri și semnificația lor:

  • Sportul – Dacă un candidat participă la un sport de echipă, este un indiciu că este obișnuită să coopereze, iar această abilitate poate fi ușor transferată în mediul de lucru. Pe de altă parte, practicarea unui sport individual înseamnă depășirea unor limite personale, și aici poți întreba candidatul care au fost acele milestone-uri depășite.
  • Jocurile – Participarea la competiții, cum ar fi cele de șah dezvoltă  gândirea, memoria, puterea de concentrare. Jucătorii au capacitatea de a fi independenți, de a anticipa, de a analiza și de a preveni consecințele acțiunilor. 
  • Activitățile creative – Candidații pasionați de exemplu de actorie sunt cei care știu să-și gestioneze emoțiile, au încredere și dau dovadă de creativitate. Dacă li se cere să susțină discursuri publice sau prezentări, ar face acest lucru într-un mod natural. 
  • Implicarea în diverse acțiuni caritabile – Arată un om implicat, responsabil, proactiv și motivat, care știe să-și folosească abilitățile acestea în cadrul oricărui job.

 

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Recomandare-bonus: Reactivează candidații pasivi!

Candidații pasivi reprezintă un potențial grup de persoane pasionate necesare în echipa ta, dar este nevoie de ceva efort și know-how pentru a activa acest grup. Aceștia nu caută în mod activ locuri de muncă, așa că vizibilitatea companiei tale și a joburilor postate trebuie să vină din alte căi decât portalurile de joburi și postările de pe conturile de Social Media ale firmei. Și atunci, ce e de făcut? Este posibil ca persoanele din departamentul de HR să nu cunoască mulți candidați pasivi, dar sunt șanse mari ca angajații să aibă prieteni și legături profesionale în afara companiei, pe care le-ar putea propune dacă li se cere și sunt stimulați, eventual și financiar, să facă acest lucru. Un alt sfat este să oferi un bonus de semnare. Pe lângă un salariu competitiv, o modalitate de a convinge talentele să părăsească un loc de muncă și să vină să lucreze pentru tine este să oferi candidatului un bonus considerabil de semnare. 

 

Ți-a plăcut articolul De ce ar trebui să acorzi o atenție sporită hobby-urilor? Citește și: 

O strategie completă pentru sănătatea echipei tale

Succesul nu e întotdeauna egal cu împlinirea

Pasiune cu accente boring

Categorii:
Recrutare

Proiectul We Are HR, lansat în 2017, își propune să vină în întâmpinarea managerilor și specialiștilor în resurse umane cu cele mai noi tendințe din domeniu și cu o perspectivă diferită asupra proceselor de recrutare, retenție și motivare a talentelor. Atât site-ul cât și revistă omonimă oferă informații esențiale și statistici relevante despre industrie și pun în discuție tehnicile actuale de recrutare, precum și instrumentele și tehnologiile folosite în acest proces și modul în care acestea influențează viitorul unei noi generații de candidați și angajați.

Leave a Reply

*

*