De ce ai nevoie pentru a reuși în business
HR Trends

De ce ai nevoie pentru a reuși în business

Elena Pap, director regional Up Coop, punctează aspecte esențiale

Pasiunea, spiritul de echipă, flexibilitatea și capacitatea de a anticipa tendințele sunt, în opinia Elenei Pap, director regional Up Coop, câteva dintre ingredientele cheie ale succesului în business. Cum a ajuns la această concluzie, dar și ce soluții concrete a găsit pentru a insufla entuziasm printre #OameniiUp ne povestește pe larg în cele ce urmează!

 

Elena Pap, director regional Up Coop

Elena Pap, director regional Up Coop

 

Cum definești tu pasiunea, din poziția de lider, și ce rol joacă ea în cadrul UP?

Cred că pasiunea este un ingredient esențial atunci când vorbim de succes, și sunt bucuroasă că sunt parte dintr-o echipă de oameni pasionați de ceea ce fac în fiecare zi. A fi pasionat de ceea ce faci înseamnă să fii de fapt orientat spre propria dezvoltare. Pasiunea, pentru mine, înseamnă să știu că fiecare interacțiune cu colegii sau cu partenerii reprezintă un pas înainte spre a ne atinge scopul comun de a ajuta companiile să le ofere angajaților beneficii extrasalariale relevante și să ajutăm oamenii, în general, să aibă la dispoziție instrumente care le oferă acces la experiențe noi, care le îmbunătățesc calitatea vieții și care le lărgesc orizonturile. Pasiunea înseamnă să vedem întotdeauna „the big picture” și să ne atingem obiectivele.

 

Vorbim tot mai mult despre quiet quitting și disengagement la job. Cum reușești să insufli pasiunea printre #OameniiUp în astfel de perioade, când nu doar atragerea de talente, ci și retenția preocupă liderii de pretutindeni?

Sunt foarte norocoasă, pentru că lucrez printre oameni care sunt dedicați muncii lor, care sunt responsabili și independenți când vine vorba de modul în care abordează fiecare proiect. Promovăm implicarea și avem o cultură care încurajează inițiativele. În această perioadă avem în derulare un program care este despre intraprenoriat, dar și despre pasiune – Innovation Challenge. Colegi din orice departament formează echipe de proiect și propun idei inovatoare, care să aducă valoare pentru angajații viitorului. Ideea finalistă va fi finanțată și implementată cu echipa de proiect din cadrul programului. Îmi iau inspirația și pasiunea de la oameni. Marca unui lider bun este, cred eu, încrederea pe care o are în echipele proprii și dorința de a crea un mediu propice colaborării, unde oamenii își pot valorifica propriile talente și aspirații, aliniate culturii companiei. Valorizăm oamenii, acum pe pagina de LinkedIn Up România avem o campanie-manifest „People First” prin care spunem povestea fiecărui angajat, însoțită de un mesaj de mulțumire. Pentru că Up este despre mai mult, este despre business, despre viață, despre experiențe, despre oameni.

 

Care sunt cele mai importante lecții pe care le-ai învățat despre pasiune în ultimii ani în cadrul Up?

Cel mai important lucru pe care l-am învățat în ultimii ani este că adaptarea într-un mod agil este unul dintre aspectele care te ajută să navighezi eficient prin orice situație, chiar și atunci când este complet neprevăzută. De asemenea, cred că performanța este mai ales despre munca în echipă. Este aproape imposibil să livrezi proiecte mari, de calitate, care să aducă beneficii pe termen lung, fără muncă în echipă. În plus, empatia și înțelegerea sunt absolut necesare în relațiile umane, iar relațiile de business nu fac excepție.

 

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

De ce altceva mai ai nevoie, în afară de pasiune, ca să reușești în business?

Cu siguranță este nevoie de spirit de echipă, de flexibilitate și de capacitatea de a vedea trendurile ca pe niște „ferestre” către viitor și curajul de a pune în practică proiecte îndrăznețe, care schimbă paradigme și te poziționează drept inovator în industria în care activezi. Consider că echipa este unul dintre cele mai puternice atuuri ale noastre și, de-a lungul anilor, am implementat diverse moduri de a ne asigura că oamenii noștri se simt sprijiniți. Câteva dintre acestea sunt asigurarea unui climat care încurajează colaborarea, oferirea de cursuri regulate de formare profesională, încurajarea inițiativelor angajaților, recompensarea acestora cu un pachet atractiv de beneficii suplimentare, focus pe comunicarea internă și, nu în ultimul rând, desfășurarea de acțiuni de CSR.

 

Mai e loc de pasiune într-o piață atât de competitivă cum e cea a beneficiilor extrasalariale? Și dacă da, sub ce formă? Cum abordați voi acest capitol?

Cu siguranță că este loc de pasiune pe piața beneficiilor extrasalariale. Poate mai mult decât în alte sectoare. Datorită naturii unice a contextului social și de afaceri, 2022 a fost anul în care am învățat într-un ritm accelerat și am reușit să încheiem parteneriate importante. Angajatorii trebuie să-și asculte mai bine echipele și să se asigure că le fidelizează, dar și că sunt dezirabili pentru candidații talentați. Pentru a păstra oamenii valoroși în cadrul companiei, este necesar să ne asigurăm că aceștia au grijă de sănătatea lor, de bunăstarea lor, inclusiv de sănătatea lor mintală. Iar asta facem noi, oferim angajaților din România mai mult decât beneficii extrasalariale, oferim wellbeing prin platforma noastră Up MultiBeneficii pentru angajații de astăzi, care vor flexibilitate, libertate și inspirație.

 

Uitându-te în urmă, ce rol crezi că a jucat pasiunea în cariera ta și în ce doze ai folosit-o? Ai schimba ceva aici?

Mă consider o persoană stabilă și foarte consecventă, astfel că nivelul pasiunii mele a fost întotdeauna pe măsura obiectivelor mele profesionale. Privind înapoi, cred că am luat deciziile optime în momentele în care a fost nevoie să le iau. Nu am regrete – cred că proiectele de succes au fost proiecte muncite, bazate pe nevoi reale, iar lecțiile inevitabile din cariera mea reprezintă momente neprețuite din care am învățat și care m-au ajutat să fiu un lider mai eficient și mai empatic. Mă bucur că am ajuns într-un punct al carierei mele în care mă pot uita în urmă cu bucurie și satisfacție, dar mai ales mă uit spre viitor cu bucurie și nerăbdare de a lucra la proiecte inovatoare și relevante alături de colegii mei, pe care mă pot baza mereu să mă inspire, știind că lucrăm pentru un scop comun – acela de a crește armonios piața beneficiilor extrasalariale.

 

Ți-a plăcut articolul De ce ai nevoie pentru a reuși în business? Citește și:

Ce câștigi dacă te concentrezi asupra procesului și nu asupra rezultatelor

Inteligența emoțională versus cea tradițională

Cum îi reperezi pe cei pasionați de ceea ce fac

Categorii:
HR TrendsUpdate

Head of Marketing // Cu 14 ani de experiență în marketing și comunicare, dobândită lucrând în resurse umane, jurnalism și ecommerce, la eJobs e responsabilă de crearea și implementarea strategiei de marketing B2B și B2C și alinierea ei cu obiectivele de business. Expertiză în: Brand Marketing, Job boards, Strategie, Employer Branding, Comunicare Corporate și Internă, Resurse umane

Leave a Reply

*

*