determinare
Recrutare

Cum îi reperezi pe cei pasionați de ceea ce fac

De ce să scoți în evidență cultura organizațională

Care este atributul care le oferă mai multă determinare celor din echipa ta? Pasiunea e una dintre trăsăturile pe care ar trebui să le țintești la interviurile de angajare. Despre cum să-i reperezi pe cei pasionați de activitatea pe care o fac, vorbim în continuarea acestui articol!

 

Reperează caracteristicile care le dau de gol felul de a fi

Deși este un atribut greu de cuantificat, pasiunea este unul dintre cele mai importante aspecte la care trebuie să fii atent în procesul de recrutare. O analiză realizată de Deloitte arată că doar 13% dintre persoane dețin pasiunea „exploratorului”, adică nu doar că se angajează în sarcini dificile, ci și încearcă să dobândească abilitățile și cunoștințele necesare pentru a le face față. Lipsa pasiunii însă există la toate nivelurile profesionale, mai exact în rândul a 64% dintre respondenți, jumătate dintre aceștia fiind persoane care ocupă poziții de conducere.

Astfel, e important să încerci să îi reperezi pe cei pasionați de activitatea pe care o fac. Iată câțiva markeri de urmărit!

Pozitivitatea. Oamenii pasionați sunt pozitivi atât în viața lor personală, cât și în cea profesională. Chiar și atunci când trebuie să ia decizii grele, mintea lor întotdeauna va genera gânduri pozitive; acest tip de mindset îi ajută să facă față provocărilor cu mai mult curaj.

Entuziasmul. Oamenii pasionați investesc în dezvoltarea cunoștințelor lor. Poți observa entuziasmul lor din modul în care relaționează cu cei din jur, dar chiar și din felul în care vorbesc. Îți poți da seama cu ușurință cât de pasionat este un candidat întrebându-l ce îi place să facă dincolo de job.

Determinare. Poveștile de succes sunt caracterizate adesea de eșecuri. Pentru a stabili câtă determinare are un candidat, îl poți întreba cum a gestionat situațiile mai neplăcute de la joburile anterioare sau task-urile dificile.

Automotivația. Persoanele automotivate sunt deschise la idei noi și vor fi dispuse întotdeauna să încerce tot felul de lucruri. Sunt autonome, nu așteaptă să li se spună ce să facă și încearcă să aducă mai multă valoare în organizație.

 

Oferă-le o mostră din cum ar putea arăta viața lor în cadrul companiei

Uneori, e mai bine să arăți decât să vorbești. Cultura organizațională a unei companii poate fi pusă în lumina reflectoarelor prin câteva acțiuni care nu te costă.

 

Scoate echipa în față

Potențialii angajați vor să știe cât de apreciați sunt angajații actuali. Spre exemplu, în echipa eJobs, lună de lună, aducem echipa mai aproape de viitorii membri ai acesteia. Mai exact, scoatem în față, în online, poveștile lor, interesele, hobby-urile, pasiunile și chiar provocările. În acest mod, candidații pot vedea atât realizările lor în viața profesională, cât și vulnerabilitățile potențialilor viitori  colegi.

 

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Prezintă locul în care urmează să lucreze

Atunci când ajungi într-o etapă avansată de recrutare cu un candidat, asigură-te că-i faci turul biroului. Este un pas simplu în procesul de recrutare, dar care poate face cu adevărat diferența. Spațiul de lucru și angajații cu care interacționează în timp real pot transmite multe potențialilor angajați despre cultura companiei.

 

Creează un canal de comunicare deschis cu candidații

Comunicarea este o componentă esențială în procesul de angajare. Ca să-ți fie mai simplu, poți înregistra un video pe care să-l atașezi e-mail-urilor pe care le trimiți candidaților.

În acest fel, adaugi o notă personală propunerii tale și o faci mai convingătoare. De asemenea, la finalul procesului de recrutare, poți trimite candidaților selectați un scurt mesaj video de la un membru din conducerea companiei.

 

 

Ți-a plăcut articolul despre cum să identifici oamenii pasionați de ceea ce fac? Citește și:

Valorile companiei, un magnet în atragerea celor mai buni candidați?

5 perspective asupra motivației la job

Cum se (mai) raportează candidații la munca remote sau hibrid

Categorii:
Recrutare

Proiectul We Are HR, lansat în 2017, își propune să vină în întâmpinarea managerilor și specialiștilor în resurse umane cu cele mai noi tendințe din domeniu și cu o perspectivă diferită asupra proceselor de recrutare, retenție și motivare a talentelor. Atât site-ul cât și revistă omonimă oferă informații esențiale și statistici relevante despre industrie și pun în discuție tehnicile actuale de recrutare, precum și instrumentele și tehnologiile folosite în acest proces și modul în care acestea influențează viitorul unei noi generații de candidați și angajați.

Leave a Reply

*

*