angajații
Focus

Cum reținem angajații la job?

Ce-și doresc de la un loc de muncă

Problemele întâmpinate pe parcursul anilor ne-au îndemnat să ne adaptăm la cerințele angajaților și de a implementa strategii în atragerea și reținerea acestora. Astfel, încercăm să temperăm fluctuația de personal prin comunicare și ne axăm pe prezentarea beneficiilor pe parte de wellness și instruire.

În cadrul companiei noastre există angajați cu o vechime de peste 10 ani în proporție de 20%, angajați cu o vechime între 5 și 10 ani în proporție de 15% și, cu vechime de până în 5 ani, în proporție de 65%.

Echipa de management folosește strategii ce țin cont de diferențele dintre oameni, strategii ce devin tot mai flexibile. Media de vârstă a angajaților Vitacom este de 37 de ani și este rezultată dintr-un mix de generații, Millennials și Baby Boomers.

 

Ce-și doresc angajații?

Generația Millennials își dorește un echilibru între viața personală și muncă, oportunitate de creștere la nivel de carieră, precum și un program flexibil. Pe de altă parte, Baby Boomers tind să pună în prim plan siguranța materială, stabilitatea și confortul oferit la locul de muncă. Nu există o rețetă strategică care să funcționeze pentru fiecare candidat și, din acest motiv, punem accentul pe identificarea unei abordări potrivite.

Printre beneficiile oferite de alte companii se numără: primele de sărbători, asigurările de sănătate și de viață, reducerile la clinici de sănătate, pensiile private, tichetele cadou sau premiile aniversare. Aceste beneficii motivează personalul să dea randament și să prefere o companie anume în detrimentul alteia.

Și noi ne îndreptăm atenția către angajat, punându-i la dispoziție tichete de masă, tichete de vacanță, prime de sărbători, reduceri sau gratuitate la săli de sport, precum și prețuri preferențiale la produsele din portofoliul companiei. Pe lângă beneficiile enumerate mai sus, accentul este pus și pe dezvoltarea angajaților, prin includerea acestora în conferințe din domeniu și traininguri specializate.

 

De ce pleacă angajații și cum îi reținem?

Printre cele mai frecvente probleme ce duc la pierderea unor angajați capabili se numără lipsa comunicării dintre angajat și superior și refuzul managementului de a acorda atenție sau interes dorințelor angajatului.

În cadrul companiei noastre, fiecare coleg nou parcurge un program de inducție ce presupune prezentarea companiei, prezentarea portofoliului de produse, a echipei și a sediului central, ce include și depozitul. Timp de două săptămâni, noul angajat este instruit de către directorii de departamente pentru a se familiariza cu modul de desfășurare a activității din cadrul companiei. Prioritar este instructajul pentru SSM și PSI, în care noul angajat este informat cu privire la drepturile și obligațiile sale. Ulterior, este preluat de către superiorul său direct și de către colegii de departament care îi stau la dispoziție pentru a-l ajuta și a-l îndruma ori de cate ori este nevoie.

Un alt mod prin care încercăm menținerea interesului angajaților este și organizarea unor teambuildinguri anuale sau activități săptămânale de baschet, fotbal sau ieșiri în oraș, ce au ca scop consolidarea echipei. Sunt încurajate munca în echipă și colaborarea dintre departamente, atât pentru bunul demers al companiei, cât și pentru sudarea echipelor.

Aprecierea eforturilor și prezentarea beneficiilor din partea companiilor sunt, așadar, elemente care împiedică orientarea unui angajat către o altă companie. Uneori, în ciuda acestor eforturi, mulți aleg să plece. Varietatea și ideea de nou sunt elemente importante, pe care mulți le caută pe parcursul carierei. Distanța pe care trebuie să o parcurgă zilnic de acasă la serviciu este iarăși definitorie în alegerea și păstrarea locului de muncă.

 

Categorii:
Focus

Contributor / / Gestionează mixul de Marketing al unei companii de electro-retail cu tradiție pe piața locală și oferă insight-uri despre profilul, necesitățile și skill-urile angajaților într-o industrie extrem de dinamică.

Leave a Reply

*

*