Benefits Trends
Dezvoltare personala

Benefit Trends

Până unde ne ducem cu beneficiile?

Deficitul din ce în ce mai pregnant al forței de muncă forțează mâna angajatorilor. Pentru a atrage puținii candidați existenți pe piață aceștia trebuie să prezinte un arsenal de beneficii care să răspundă așteptărilor expansive ale angajaților și care îi forțează să se adapteze la o nouă paradigmă de muncă, mai liberă, mai jucăușă, mai 360, iar în unele cazuri de-a dreptul inovatoare.

 

Nice to have

 

Programul Flexibil

Noțiunea de a ajunge la birou „când vrei tu” pune la îndoială bunele practici la job ale deceniilor trecute. E greu de imaginat inițial cum o echipă ar putea lucra coerent și închegat în intervale orare diferite, dar în zilele noastre, în majoritatea joburilor, ai cel puțin câteva ore de lucru individual pe zi, ceea ce înseamnă că munca în echipă poate fi gestionată lejer în orele comune.

  • PRO: angajații vin mai odihniți și mai puțin stresați la job
  • CON: ședințele devin mai greu de stabilit

Munca Remote

„Chiar muncește omul ăla de acasă?” e întrebarea pe care și-o pun toți angajatorii despre colaboratorii lor remote. Atracția angajaților către acest tip de muncă e destul de intuitivă: se pot trezi mai târziu, transformă ore petrecute în trafic în timp liber și își pot face treaba bine-mersi și de pe o plajă exotică (atât timp cât au Wi-Fi). Important pentru companie e să măsori obiectiv rezultatele angajaților remote și să-ți lași dubiile acasă!

  • PRO: joburile remote nu se găsesc peste tot, ceea ce-ți asigură loialitatea angajaților
  • CON: orele de lucru remote pot fi măsurate, dar deseori te vei întreba dacă chiar au fost lucrate

Catering la Job

Logistica mesei de prânz este pentru mulți angajați o activitate destul de neplăcută. Unii își aduc pachețele de acasă, alții merg la restaurant, iar cei rămași comandă, totul în funcție de preferințe, buget și disponibilitate în zona sediului. Masa de prânz asigurată la birou îi scapă de această corvoadă logistică și le dă o opțiune viabilă, zilnică și gratuită, care le salvează bani și timp, mărind, totodată, productivitatea prin alinierea celei mai mari pauze din zi.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

  • PRO: te asiguri că pauzele de masă nu se lungesc prea mult
  • CON: mâncarea s-ar putea să nu fie pe placul tuturor angajaților

Game Rooms

Angajații își petrec cel mai mult timp din zi la job. E greu să rămâi creativ, entuziast și gata să răspunzi oricărui task pe parcursul acestui interval, așa că orice spațiu în care-ți poți lua o pauză pe bune, în care să-ți încarci bateriile, e bine-venit. Specificul camerei de joacă de la tine din companie poate fi ales în funcție de interesele angajaților: board games, ping pong, biliard, PlayStation, sală de fitness, spațiu de meditație etc. It’s up to you!

  • PRO: cotribui direct la reducerea stresului angajaților tăi
  • CON: pauze lungi și dese, care uneori nu sunt cheia marilor succese

Wow to have

Menajeră asigurată

Mașină de serviciu, pentru ca angajatul să ajungă mai ușor la muncă, transportul în comun plătit de companie ca să nu simtă că drumul până la job îl costă mai mult decât timp și tot felul de beneficii la birou de care poate să profite după orele de lucru (cursuri de yoga, de gătit sau ateliere de dezvoltare personală). Toate astea sunt grozave, dar niciun beneficiu enumerat mai sus nu se compară cu menajera asigurată de companie, care vine o dată sau de mai multe ori pe săptămână să facă ordine și curățenie în locuința angajatului și care îi face și cumpărăturile.

  • PRO: angajații simt că le dai înapoi ore întregi din viață
  • CON: ai nevoie de un Project Manager care să gestioneze acest beneficiu constant

Perioada sabatică

Pentru multe persoane, joburile și pasiunile nu coincid, ceea ce duce invariabil la impresia că se dedică prea mult unui post care nu le încântă spiritul. Dar dacă jobul ți-ar permite să te dedici o perioadă prelungită pasiunilor tale? În asta constă perioada sabatică și care, în funcție de companie, durează între două luni și un an. Pe parcursul acestui interval, compania „îngheață” postul respectiv, dacă managerul e de acord, iar angajatul profită de acest timp pentru a descoperi cât de departe își poate duce pasiunea! După ce se încheie perioada sabatică, angajatul revine la
lucru pe același post, dar mai fericit și mai relaxat.

  • PRO: perioadele sabatice se oferă după câțiva ani în companie, promovând loialitatea
  • CON: la finalul perioadei sabatice riști să pierzi angajatul, care a descoperit că vrea să facă altceva cu viața sa

Vacanța mult visată

Mult overtime, zile de concediu neluate și weekenduri lucrate sunt lucruri ce definesc realitatea zilelor noastre. Nu e neapărat rău pentru companie, dar asta duce la o forță de muncă epuizată. Soluția? Vacanțele plătite de companie, nu doar zilele de concediu plătite, ci și transportul, cazarea și diurna. Să vezi atunci câți ambasadori de brand îți creezi în toată lumea!

  • PRO: o vacanță de două săptămâni ca să-i reții în companie un an întreg
  • CON: vei avea nevoie de un buget din ce în ce mai mare în fiecare an pentru a ține pasul cu așteptările angajaților

Familie cu orice preț

Nu e nicio noutate faptul că angajatorii au început să pună preț pe familiile angajaților și să se implice în mod real și activ în bunăstarea acestora. Abonamentele medicale private pentru membrii familiei, concediul maternal sau paternal prelungit și plătit suplimentar, plus creșa de la birou au devenit deja beneficii comune, dar în 2018 tendința family-friendly continuă cu bonusurile substanțiale oferite de unele companii pentru adopția unui copil sau, în unele țări, chiar pentru sarcina purtată de o mamă-surogat.

  • PRO: o companie care-i întregești familia va fi întodeauna dragă angajatului
  • CON: consultanța juridică este recomandată pentru a trasa procedurile unui astfel de beneficiu

Categorii:
Dezvoltare personalaFocus

Lucrează de 10 ani în Marketing & Advertising, orientându-se mai degrabă pe ceea ce poate face acest domeniu pentru Industria de Recrutare. După ce a finalizat un masterat în Antropologie la Central European University, a realizat că e fascinată de felul în care se creează adevărate comunități în interiorul companiilor. De aici a pornit pasiunea pentru People Management & Company Culture, o pasiune pe care a transformat-o în job în cadrul echipei eJobs România, devenind chiar Specialist acreditat în Brandingul de Angajator în 2019, după ce a absolvit Academia de Employer Branding al Universum Global.

Leave a Reply

*

*