start-up
HR Trends

Cum atrag candidații start-up-urile și companiile mici

Află prin ce se diferențiază de companiile mari

Te întrebi ce companii aleg tinerii pentru angajare și ce i-ar atrage să aplice pentru joburile tale? Start-up-urile și companiile mici sunt tot mai active în recrutări și chiar dacă se luptă cu branduri puternice și cu acoperire extinsă la nivel național, sunt o opțiune foarte bună pentru candidații tineri aflați la început de carieră, pentru cei care caută o reconversie sau pentru cei care sunt atrași de lucrul pe proiecte. Află ce ofertă de angajare au antreprenorii, în ce domenii recrutează cel mai mult și prin ce se diferențiază de companiile mari în atragerea talentelor!

Start-up-urile și companiile mici, cu maximum 50 de angajați, au început toamna cu 21.000 de joburi noi scoase în piață pentru candidații aflați în căutarea unui loc de muncă. De la începutul anului și până acum, 131.000 de joburi noi au fost postate de companiile mici și nou înființate. 

 

Domeniile în care recrutează cel mai mult start-up-urile și companiile mici

Domeniile în care s-a recrutat cel mai mult au fost servicii, retail, transport – logistică, turism, industria alimentară și construcții.

„Companiile mici și start-up-urile rămân active pe piața muncii și dețin aproximativ o treime din numărul total de joburi postate în acest an. Chiar dacă în anumite domenii, cum ar fi retailul, serviciile ori industria alimentară, se luptă cu angajatori mari, cu branduri puternice și cu acoperire extinsă la nivel național, sunt o opțiune foarte bună pentru candidații tineri aflați la început de carieră, pentru cei care caută o reconversie sau pentru cei care sunt atrași de proiectele antreprenoriale”, spune Roxana Drăghici, Head of Sales în cadrul eJobs, cea mai mare platformă de recrutare online din România.

Majoritatea job-urilor postate se adresează candidaților din segmentul entry level (0 – 2 ani de experiență), mid level (2 – 5 ani de experiență) și fără experiență. De altfel, comparativ cu luna trecută, pe segmentul „fără experiență” s-a înregistrat o creștere a numărului de locuri de muncă noi. Cel mai puțin căutați sunt seniorii (peste 5 ani de experiență) și managerii. Aproape 90% dintre angajatorii mici caută candidați care să lucreze full-time. Deschiderea acestora față de contractele part time, cele sezoniere sau față de internship-uri și voluntariat este mai mică decât în cazul companiilor de dimensiuni mai mari.

 

Orașele cu cele mai multe opțiuni de lucru în companii mici

București și Ilfov, Cluj – Napoca, Iași, Brașov, Sibiu și Timișoara sunt orașele în care există cele mai multe opțiuni pentru candidații care vor să lucreze într-un start-up sau într-o companie cu cel mult 50 de angajați.

„Acești angajatori nu fac recrutări masive, însă este o categorie de companii foarte bine reprezentată pe piața muncii. Spre exemplu, în ultimele două luni, aproape 4.000 de companii cu maximum 50 de angajați, respectiv start-up-uri și companii mici, au fost active cu cel puțin un anunț de angajare pe platformă”, adaugă Roxana Drăghici.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

 

Prin ce se diferențiază anunțurile antreprenorilor de cele ale companiilor mari

50% dintre anunțurile postate pe acest segment de companii au salariul afișat, procent care este cu 10% mai mare decât media generală a pieței.

„Transparența, în special cea salarială, este apreciată de candidați și poate fi un argument extrem de convingător pentru a aplica la un anumit angajator. Inclusiv pentru companii este o soluție pentru a merge mai țintit către candidați și pentru a evita situațiile în care pierd aplicanți în urma unor negocieri salariale eșuate”, mai spune Roxana Drăghici.

În acest moment, aproape 30.000 de joburi sunt disponibile pe eJobs.

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

Un trend pe piața muncii care nu mai poate fi ignorat

Problemele care îi apasă cel mai mult pe români

Categorii:
HR Trends

Proiectul We Are HR, lansat în 2017, își propune să vină în întâmpinarea managerilor și specialiștilor în resurse umane cu cele mai noi tendințe din domeniu și cu o perspectivă diferită asupra proceselor de recrutare, retenție și motivare a talentelor. Atât site-ul cât și revistă omonimă oferă informații esențiale și statistici relevante despre industrie și pun în discuție tehnicile actuale de recrutare, precum și instrumentele și tehnologiile folosite în acest proces și modul în care acestea influențează viitorul unei noi generații de candidați și angajați.

Leave a Reply

*

*