stiri
Știri

Fii la curent cu cele mai importante știri din piața muncii!

HR la zi

Dacă ești manager, antreprenor sau lucrezi în departamentul de HR, atunci trebuie să fii la curent cu cele importante știri din piața muncii: de la preferințele angajaților la noile tendințe.

Uite ce știri nu ar trebui să-ți scape!

 

Peste 90% dintre angajați ar participa la cursuri plătite de companie

Angajații români conștientizează tot mai mult nevoia de a face o schimbare în carieră și de a ține pasul cu trendurile din piața muncii, prin învățare. Astfel, peste 90% dintre respondenții unui studiu eJobs spun că ar participa la cursuri care să le ofere o reconversie profesională, dacă acestea ar fi plătite de companie. Totodată, întrebați dacă ar fi dispuși să le plătească singuri, aproape 70% dintre ei au spus că ar participa la cursuri chiar și pe cont propriu.

Studiul eJobs mai arată că 25% dintre angajații români și-ar dori ca reconversia lor profesională să se întâmple cât mai repede, în aproximativ o lună. Totodată, puțin peste 23% ar acorda șase luni pentru a se forma într-un domeniu nou, 15,5% ar aloca trei luni, iar 10%, șase săptămâni.

La pol opus, mai puțin realiști sunt cei 6,6% care ar dori să-și schimbe traiectoria profesională în două săptămâni, iar 4,5%, chiar într-o săptămână.

 

eJobs lansează Academia de Employer Branding

eJobs împreună cu Universum, cea mai mare companie de employer branding la nivel global, aduc în România prima Academie de Employer Branding.

Cursurile se vor desfășura pe o perioadă de nouă săptămâni, iar la sfârșitul acestora, specialiștii în HR vor primi o acreditare de Expert în Employer Branding, recunoscută la nivel mondial, ceva cu totul nou pentru piața muncii din România. Prețul pentru a obține certificarea este de 2.000 de euro pentru fiecare participant.

Cursurile vor începe pe 16 mai, iar participanții vor avea acces la un portofoliu de studii de caz și informații ale experților Universum. Modulele de învățare vor fi susținute atât offline, cât și online.

 

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Ce își mai doresc candidații și angajații?

Siguranța locului de muncă și fidelizarea angajaților cu pachete de beneficii suplimentare reprezintă principalele tendințe din acest an, potrivit studiului „Barometrul pieței forței de muncă”, realizat de compania de consultanță Frames și cea de traininguri TrainYourBrain.

Studiul mai arată că, dacă anul trecut programul flexibil, masa de prânz și beneficiile extrasalariale creșteau în topul preocupărilor angajaților, în primul barometru din 2019 prioritățile s-au schimbat. Pe primul loc s-a situat anul acesta pachetul salarial, menționat de 67% dintre respondenți, urmat de reputația companiei, adusă în discuție de 52% dintre participanți, cea din urmă fiind în creștere cu 9% față de ediția anterioară. Mai mult, siguranța locului de muncă a avansat la 47%, față de 15% anul trecut.

 

Avem cea mai mare creștere din UE la costul pe oră al forței de muncă

Costul pe oră al forței de muncă din România a înregistrat în ultimul trimestru din 2018 cea mai mare creștere din UE, avansul fiind de patru ori mai ridicat față de medie, arată datele Eurostat. Mai exact, costul pe oră al forței de muncă a înregistrat un avans de puțin peste 13% în trimestrul al patrulea, față de perioada similară din 2017.

România s-a clasat astfel pe primul loc la acest capitol pe tot parcursul anului trecut, fiind urmată de țări precum Letonia sau Portugalia.

Cele mai mari creșteri au fost în construcții (16,7%) și servicii (10,4%).

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

Curiozitatea a omorât pisica, nu omul

Cultura organizațională – de unde vine și cum să o construiești

Categorii:
ȘtiriUpdate

Face parte din echipa eJobs de circa 5 ani. Perioadă în care scrie despre provocările cu care se confruntă confruntă oamenii de HR, managerii, antreprenorii. Și vine cu soluții concrete/aplicabile pentru acestea. Creionându-le atât prin urmărirea tendințelor de pe piața muncii, cât și prin feedback-ul constant primit atât de la companii & de la candidați. Pasiunea pentru nevoile angajaților și companiilor a descoperit-o în 2014, când a luat contact prima oară cu zona de resurse umane. Ulterior, a ocupat timp de doi ani poziția de editor la Ziarul Financiar.

Leave a Reply

*

*