birou
Update

Ce experiențe să oferi angajaților la birou pentru a crea o comunitate

Cum să construiești o cultură organizațională prin alegerea spațiului de lucru

Dacă te gândești cum să îmbunătățești viața la birou a colegilor, o soluție ar fi să acorzi atenție și facilităților pe care le oferă clădirile de birouri. Ele sunt importante și pentru recrutarea și retenția angajaților. Așadar caută acele spații de lucru care oferă experiențe facilitând astfel dezvoltarea unei comunități la nivel de proiect și crearea în mod natural a unei culturi organizaționale.

Biroul este spațiul în care ne petrecem cel puțin opt ore pe zi, iar acest loc trebuie să fie cât mai plăcut, confortabil și pregătit să ofere experiențe care sudează echipele. În alegerea sediului companiei ai și sprijinul agenților imobiliari care și-au personalizat serviciile în funcție de nevoile angajatorilor: „Observăm o atenție tot mai mare pentru calitatea timpului petrecut la birou. Este un dublu efort: atât din partea companiilor pentru orele pe care angajații le petrec în sediul propriu, cât și din partea  proprietarilor de birouri pentru experiența oferită pe parcusul întregii zile de lucru în clădire și în spațiile exterioare aferente proiectului. Prin urmare, rolul unui property manager merge dincolo de a asigura o clădire funcțională, el trebuie acum să faciliteze experiențe prin crearea unei comunități la nivel de proiect”, a declarat Oana Adjudeanu, Director Property Management în cadrul Colliers International Romania.

 

Regândește experiențele la birou!

Pentru ca angajații să se simtă bine la birou, nu mai este suficient să le oferi cafea, ceai, fructe, ci este nevoie să alegi acele spații care să le ofere experiențe. La începutul acestui an, compania de consultanță imobiliară Colliers International a fost desemnată să administreze proiectul de birouri Vox Technology Park din Timișoara, prin care a a regândit experiența angajaților la birou: „Spre exemplu, vinerea organizează Movie Day, în alte zile au avut loc cursuri de software pentru programatori în cafeneaua de la parterul clădirii, iar pe timp de vară a găzduit filmările pentru «Faci sau Taci», în regia lui Iura Luncașu. În plus față de activitățile specifice, comunicarea cu chiriașii se desfășoară într-o notă caldă și amuzantă, cu diverse imagini care promovează o viața fericită, așa cum este firesc într-o cultură organizațională sănătoasă”, a adăugat Oana Adjudeanu.

 

Construiește o comunitate la birou, exact ca cea de acasă!

Modelul pe care ar trebui să-l ai în minte când alegi spațiul de lucru al angajaților este cel de acasă. Este important ca spațiul de lucru să contribuie la crearea unei comunități în companie, exact ca cea din blocul sau din cartierul în care locuiești. Astfel clădirile de birouri, prin facilitățile și experiențele pe care le oferă au un impact direct și în cultura organizațională a companiei.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

 

Ce facilități ale biroului ajută la retenția angajaților

Există câteva facilități ale clădirilor de birouri care ajută angajații să se simtă ca acasă și să rămână cât mai mult timp în companie.  De exemplu, Vox Technology Park, finalizat la începutului anului 2018, oferă facilități unice, precum posibilitatea identificării biometrice printr-o aplicație care generează o cheie de acces de tip QR code în urma recunoașterii faciale sau a amprentei, dar și avantaje pentru angajați, ca spații și dușuri pentru bicicliști, food court și sală de fitness, spații comerciale și de servicii.

„Proiectul nu reprezintă doar o clădire de spații de birouri. Este un mod de viață. Este «cool» și inovator” spune Vlad Vela, directorul general Vox Property Group. „Timişoara se dezvoltă ca München, iar analogia e foarte bună, pentru că salariile cresc, ceea ce este bine pentru angajaţi, dar pe perioadă scurtă şi medie, acest lucru va face ca unele companii să îşi amâne investiţiile pentru că nu găsesc oameni. Astfel, retenția angajaților va deveni un subiect tot mai prioritar, iar spațiul de lucru va contribui la retenție”, adaugă Virgil Tornoreanu, Managing Partner Vox Property Group.
 

Ți-a plăcut articolul? Citește și alte articole pe aceeași temă:

Cum arată biroul ideal

Cum arată biroul unui ilustrator

Categorii:
Update

După absolvirea Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității București, a lucrat timp de 8 ani în presa scrisă, în PR și în marketing pentru o companie de recrutare. În 2016 a simțit că e momentul pentru o nouă provocare în carieră și s-a alăturat echipei eJobs și ulterior și echipei We Are HR. În portofoliul său se află articole pe subiecte precum modificările legislative în domeniul muncii, cultură organizațională, leadership, employer branding, precum și interviuri cu specialiști în HR și manageri de companii.

Leave a Reply

*

*