curaj
HR Pitch

HR Pitch: Cum atragi candidați curajoși

Interviu cu Ioana Maxim - de la Amrest Coffee (Starbucks România)

Cum atragi candidați care să se potrivească valorilor pe care le promovează compania ta? Candidați care au curaj, spirit antreprenorial, energie pozitivă și inițiativă. Ai doar un minut la dispoziție, cât ar dura o călătorie cu liftul, ca să-i convingi să vină la tine. Un specialist în HR răspunde la 10 întrebări scurte și de impact pe această temă.

 

Ioana Maxim Starbucks

Ioana Maxim este JR HR Business Partner la Amrest Coffee, compania care are drepturi exclusive de a deschide cafenele Starbucks în România.

 

Cum atrageți către Starbucks candidații pe care-i considerați potriviți?

Consider că partenerii noștri (în Starbucks ne numim colegii „parteneri”, tocmai pentru a sublinia ideea că suntem cu toții la fel de importanți în această mare familie) sunt cei care fac cel mai eficient Employer Branding. Oamenii sunt atrași de oameni cu care rezonează, așa că persoanele care doresc să ni se alăture se regăsesc în cultura și valorile pe care noi le promovăm.

 

Care sunt calitățile pe care le căutați cel mai mult?

Ceea ce căutăm la candidați poate fi descris prin valorile noastre în calitate de companie: energie pozitivă, pasiune pentru oameni și pasiune pentru cafea.

 

Cât de apreciat este angajatul care are curaj în cultura Starbucks?

Să ai curaj înseamnă să accepți provocările și să reușești, printr-un mindset pozitiv, să depășești obstacolele inerente ale fiecărei zile. Și da, partenerii noștri fac acest lucru zi de zi.

 

Care sunt temerile pe care le exprimă cel mai des candidații cu care discuți?

Temerile se referă, de cele mai multe ori, la perspectivele pe care un job le oferă și la compatibilitatea și capacitatea de a se integra în noua echipă. Generația tânără este foarte preocupată de tot ceea ce înseamnă relațiile interpersonale și comunicarea eficientă în cadrul unei echipe.

 

Care este proiectul care a cerut cel mai mare curaj încredințat unui angajat?

Partenerii noștri au inițiative în mod constant. Cultura organizației este una care încurajează și susține inițiativa și curajul, libertatea de acțiune și de a avea o opinie. Una dintre cele mai curajoase inițiative este o acțiune de CSR pe care urmează să o avem și care este un proiect de renovare a unei școli (vom face asta cu mâinile noastre) într-o zonă cu mai puține resurse. Să ne țineți pumnii!

 

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Cât de mult încurajați spiritul antreprenorial?

Așa cum spuneam mai devreme, cultivăm inițiativa și spiritul antreprenorial. Oamenii sunt încurajați să-și exprime punctul de vedere, să aibă inițiative și să ia decizii îndrăznețe. Managerii noștri de cafenea au acces la tot ceea ce înseamnă businessul lor. Au, practic, propria lor cafenea.

 

În ce măsură propunerile pline de curaj, venite din partea angajaților, contribuie la dezvoltarea Starbucks?

Atât Starbucks, cât și AmRest sunt companii pentru și despre oameni. Valoarea și contribuția umană sunt pe primul loc, iar oamenii au o voce care contează și care are impact asupra deciziilor. Atât prin feedback direct (care este și una dintre valorile după care ne ghidăm), cât și prin survey-uri interne derulate constant, partenerii din echipele noastre fac lucrurile să se întâmple.

 

Ce beneficii oferiți angajaților valoroși pentru a-i reține în companie?

Pe lângă bonusurile financiare care recompensează performanța, avem și un sistem de recognition intern care oferă feedback pozitiv, atât scris, cât și verbal, celor care se remarcă prin inițiativă și prin rezultate de excepție. Această recunoaștere publică a meritelor reprezintă un resort motivațional extrem de puternic.

 

Sunt situații în care apar discuții în contradictoriu între angajați sau între angajați și management. Cum le gestionați?

Aceste discuții în contradictoriu sunt, de cele mai multe ori, productive. E important să avem diversitate de opinie, de percepție, tocmai pentru a putea avea o viziune amplă, panoramică atât asupra businessului nostru, cât și a contextului în care se întâmplă lucrurile. Dintr-o astfel de conjunctură se nasc ideile inovatoare, nu-i așa?

 

Joc de imaginație: cum ar arăta Starbucks fără angajați curajoși?

Fără angajați curajoși Starbucks nu ar mai avea angajați. Partenerii noștri sunt pozitivi și curajoși. Așa cum spuneam la începutul discuției, energiile similare se atrag reciproc, așa că, doar fiind atras de o astfel de atmosferă și de o astfel de cultură, poți fi parte din marea familie Starbucks.

 

Ți-a plăcut articolul despre cum atragi candidații care au curaj?

Citește și:

La ce metode de retenție să apelezi când fluctuația e mare
Responsabilitatea față de angajați și candidați

Interviu realizat de Magda Munteanu

Categorii:
HR Pitch

Proiectul We Are HR, lansat în 2017, își propune să vină în întâmpinarea managerilor și specialiștilor în resurse umane cu cele mai noi tendințe din domeniu și cu o perspectivă diferită asupra proceselor de recrutare, retenție și motivare a talentelor. Atât site-ul cât și revistă omonimă oferă informații esențiale și statistici relevante despre industrie și pun în discuție tehnicile actuale de recrutare, precum și instrumentele și tehnologiile folosite în acest proces și modul în care acestea influențează viitorul unei noi generații de candidați și angajați.

Leave a Reply

*

*