echipă
HR Challenge

Ai preluat o echipă nouă?

Cum te integrezi ca team leader

Preluarea unei echipe deja formate vine de cele mai multe ori și cu provocări. Fie că membrii echipei au avut o relație bună cu managerul anterior și le este greu să accepte schimbarea, fie că noul model de coordonare este diferit față de cum erau ei obișnuiți să lucreze, pe lângă bagajul de cunoștințe pe care trebuie să îl deții, nu trebuie să-ți lipsească nici cutia cu răbdare.

Iar pentru că știm că procesul de integrare nu este ușor, ne-am gândit să te ajutăm cu câteva lucruri pe care le poți face de la bun început. Sperăm să-ți ușurăm munca!

 

Primul pas? Descoperă cultura organizațională

 

Primul pas spre a te integra în echipă este să faci cunoștință cu organizația și modul de lucru, căci cele două sunt diferite de la o companie la alta. La fel cum există și diverse tipologii de oameni. Poți face acest lucru cu ajutorul întâlnirilor cu echipa în care să le pui întrebări, iar ulterior vei putea defini stilul de leadership potrivit pentru ei.

Desigur, nu exagera cu schimbările, căci angajații de cele mai multe ori se adaptează destul de greu la schimbare, în special la cele radicale.

 

Află mai multe despre membrii echipei și atribuțiile lor

 

Pentru început nu uita că ceea ce ai de construit în prima etapă este încrederea angajaților în noul lor manager. Rămâne de văzut dacă ei vor vedea în tine un lider sau un șef, depinde doar de tine.

Deci începe prin a culege informații despre oamenii pe care urmează să-i coordonezi și încearcă să încurajezi relațiile de prietenie de la birou. Și, nu în ultimul rând, după ce ai aflat mai multe despre ei, oferă-le ajutor sau vino cu moduri de lucru care le-ar ușura munca. Astfel, angajații nu se vor sfii să-ți ceară ajutor sau, de ce nu, să ofere feedback.

Stabilește regulile de bază

 

Pentru că fiecare manager are propriul model sau stil de lucru, ar trebui să stabilești de la bun început cu angajații tăi câteva reguli. Explică-le stilul pe care îl vei aborda, ca ei, la rândul lor, să știe la ce să se aștepte. Și nu uita să le ceri feedback, încurajându-i să vină cu propuneri care să aducă rezultate bune.

Cu toate acestea, încearcă să nu fii foarte rigid, căci ai toate șansele ca oamenii din start să nu te accepte și nici să nu încerce să se adapteze.

Așadar, dacă ai preluat o echipă nouă și vrei să te integrezi, nu uita că experiențele comune te pot ajuta. Astfel, pe lângă toate cele menționate mai sus, o masă împreună sau o ieșire în oraș poate fi de ajutor.

Categorii:
HR Challenge

Editor // Absolventă de Relații Economice Internaționale (ASE Bucureşti), scrie de peste doi ani despre provocările cu care se confruntă piața muncii. Pasiunea pentru nevoile angajaților și ale companiilor a descoperit-o în 2014, când a luat contact prima oară cu HR-ul. Ulterior, a ocupat poziția de editor la Ziarul Financiar.

Leave a Reply

*

*