reguli în recrutare
Focus

6 reguli de aur în recrutare

Ce să faci și ce să nu faci

Recrutarea este un subiect cald indiferent de domeniul în care ești, indiferent de care parte a poveștii ești, recrutor sau candidat. Din perspectiva aceasta aș dori să abordăm subiectul următor: oare când recrutorul se transformă în candidat ce își dorește? Iată câteva reguli în recrutare:

 

1. Anunțul de recrutare


Și-ar dori să citească un anunț de 3 pagini, copy-paște din Fișa postului, sau ar dori un anunț formulat scurt, clar și care răspunde nevoilor inițiale de informații? Anul 2018 clar o să fie în favoarea recrutorilor care înțeleg perspectiva „less is more”.  

 

2. Confidențial


Chiar dacă vorbim de o poziție delicată, respectiv o poziție deschisă chiar dacă actualul „ocupant” e încă în companie, postarea de anunțuri fără a comunica numele companiei e privită cu reticență de majoritatea candidaților și rata de aplicare pentru astfel de anunțuri e semnificativ mai mică decât pentru un anunț normal. Niciunul dintre noi nu și-ar dori să aplice la o poziție care ar putea fi chiar actuala lui poziție.

 

3. Salariul


Mai e salariul un subiect tabu în 2018? Se pare că da pentru multe dintre companiile din România, însă companiile care au decis să meargă împotriva curentului și să afișeze salariul încă din anunț vor câștiga atât candidați, cât și popularitate. Întrebarea este aici: merită, ca recrutor sau candidat, să mai pierd timpul cu interviurile dacă la sfârșit diferența dintre cerere și ofertă e semnificativă și nu se pot întâlni?

 

4. Procesul de recrutare


Merită afișat procesul de recrutare în anunț? Aici mă refer la numărul pașilor până la angajare, durata media a acestora și persoanele implicate. Este o metodă sigură de creștere a transparenței și de atragere a candidaților care fie sunt confortabili cu procesul publicat, fie devin conștienți că nu o să fie angajați în 2 zile de la aplicarea la job-ul respectiv.

 

5. Locația job-ului


E importantă locația job-ului? Foarte importantă în orașele mari unde traficul și infrastructura pot genera durate ale drumului dus-întors casă/birou de câteva ore. Pe alocuri singura diferență dintre două companii similare ca percepție/cultură organizațională/ofertă de beneficii este locația și o să fie din ce în ce mai adusă în discuție de către candidați în 2018.

 

6. Feedback-ul


Oricare ar fi tipul de feedback, negativ/pozitiv sau automat/personalizat, este evident că acele companii care vor ignora și în 2018 acest aspect o să piardă atât pe termen scurt, dar mai ales pe termen lung, deoarece nimic nu e mai deranjant pentru candidați conform studiilor eJobs decât absența oricărui tip de feedback.

Categorii:
FocusRecrutare

CEO // Specializat în managementul vânzărilor și business development, are peste 12 ani de experiență în managementul echipelor și leadership-ul orientat către rezultate. La eJobs e responsabil de dezvoltarea strategiilor de business și de alinierea acestora cu obiectivele pe termen lung și scurt ale companiei, dar și de motivarea, dezvoltarea și creșterea echipei.

Leave a Reply

*

*