Focus

Oameni, spații și meserii: viața de barista

Cum să faci din pasiunea pentru cafea un full time job
Foto: Alex Gâlmeanu

Ce relație avem cu spațiul în care lucrăm? Cum ne influențează elementele în aparență banale, ca luminozitatea sau dispunerea birourilor, felul în care ne desfășurăm munca? Ne propunem o radiografie a spațiilor de lucru din România, punând sub lupă meserii bine platite care de care mai diverse și stând de vorbă cu oamenii despre meseriile lor și relația lor cu spațiul de lucru. Drumul e lung, azi deschidem primul capitol.

Pentru mulți „biroul” lui Dragoș Bolea e unul absolut imposibil. Cafeneaua din Piața Amzei, M60, în care e barista de doi ani, e una dintre cele mai aglomerate din Capitală. Nebunia începe dis-de-dimineață și nu se liniștește până noaptea târziu. La orice oră din zi cineva vrea o cafea cât mai repede și, bineînțeles, vrea să fie impecabilă. La 22 de ani, Dragoș e obișnuit să lucreze sub presiune în cel mai literal sens al cuvântului. Face asta de cinci ani. Și îi place. E ceea ce și-a dorit mereu să facă,
nu i se pare solicitant atâta timp cât e pregătit din punct de vedere tehnic.

barista cafea

Dragoș Bolea, barista @ M60

Să vorbească și să interacționeze cu oamenii face parte din jobul lui și e unul dintre lucrurile care îl fascinează la meseria pe care și-a ales-o. Sunt oameni noi, care vin și întreabă despre cafele, dar și oameni cu care deja a legat prietenii, cărora le servește cafeaua și cu povești, pentru că M60 e un loc unde te simți ca acasă, fie că vii înainte de birou să-ți trezești creierul în aburi de cafea, la prânz să mănânci sau după birou pentru o vorbă între prieteni.

Nicio zi nu seamănă cu alta căci cafeaua trăiește, se schimbă și din sfert în sfert de oră, îmi spune. Așa că te ține în priză să lucrezi pentru că nu ajungi s-o cunoști niciodată: chiar dacă e aceeași cafea, nu e niciodată la fel. Nu el a ales să facă ce face, ci cafeaua l-a ales pe el, te îndrăgostești pur și simplu, crede Dragoș. Și simt că e mai mult decât declarativ. Crede ceea ce zice.

Nu obosește, îmi zice, cu toată vânzoleala din cafenea, pentru că are un workflow bine stabilit.

„Îmi place să mă concentrez pe ce se întâmplă în cafenea pentru că vreau să mulțumesc oamenii. Dacă eu sunt mulțumit de ceea ce dau de la espressor, sper să îi mulțumesc și pe ei. Agitația e partea cea mai mișto, faptul că vin, pleacă oameni, e rush-ul ăla. Dacă piloții când au 800km/h simt ceva, noi simțim că ne place ce facem când e și presiune. Devii dependent de starea aia de agitație. E un sentiment pe care noi, bariștii, o să-l avem mereu. Pentru că facem asta pentru oameni și ne place s-o facem și într-un timp scurt, dar fără să pierdem din detalii, căci ele fac diferența.”

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

 

 

 

 

 

Categorii:
Focus

Head of Marketing // Cu 14 ani de experiență în marketing și comunicare, dobândită lucrând în resurse umane, jurnalism și ecommerce, la eJobs e responsabilă de crearea și implementarea strategiei de marketing B2B și B2C și alinierea ei cu obiectivele de business. Expertiză în: Brand Marketing, Job boards, Strategie, Employer Branding, Comunicare Corporate și Internă, Resurse umane

Leave a Reply

*

*