sport
Focus

Cum ne facem timp și pentru sport?

De la mișcare la sporirea motivației echipei

Activitățile sportive ne ajută să fim mai productivi, mai pozitivi și ne sporesc creativitatea la job. Uneori însă timpul nu ne permite să ne concentrăm pe mișcare. Despre cum ne facem timp și pentru sport, dar și cum să determinăm oamenii din echipă să facă mai multă mișcare, afli dintr-un interviu realizat de Raluca Dumitra, Head of Marketing la eJobs România cu Dan Moraru, Director Comercial și de Marketing la 7Card.

R.D.: Mai face lumea sport în această perioadă?

D.M.: Încă mai face mișcare, dar mai puțin decât înainte. În ultimul an și jumătate am făcut diverse cercetări calitative asupra consumatorilor 7Card, ca să aflăm ce s-a mai schimbat în comportamentul lor. În cadrul ultimului studiu realizat de noi, ne-am propus să răspundem la întrebarea: „Ce fac cei care nu se mișcă?”. 

Răspunsurile ne-au ajutat să construim trei portrete care ne definesc utilizatorii. Primul este al celor care și-au păstrat obiceiul de a face mișcare, chiar și în pandemie, în ciuda diverselor limitări sau restricții impuse de autorități. 

Al doilea profil este al celor care au găsit un înlocuitor mișcării pe care o făceau în centrele sportive. Practic, aceștia fac mișcare sub o altă formă, precum plimbările prelungite în aer liber sau alergatul în parc. În cazul acestora, predomină activitățile outdoor

Al treilea portret este al celor care pentru moment își aloca timpul altor priorități, precum viața de familie. Alții au ales să se implice în mai multe proiecte profesionale, să avanseze în carieră sau să-și îmbunătățească bagajul de cunoștințe. 

 

R.D.: Cum s-a adapta 7Card pe tot parcursul ultimilor doi ani? 

D.M.: Am reacționat rapid, la fel ca alte industrii de pe piață. Am creat foarte repede un produs digital, folosind aceeași platformă tehnologică (n.red. aplicația 7Card). Mai exact, am adăugat funcționalități de streaming, unde abonații noștri puteau să urmărească antrenamente sau clase live. A existat un interes mare la început față de această variantă a serviciului, dar care nu a durat prea mult, pentru că de la un moment dat a fost permisă reluarea activităților, au fost mai puține restricții în ce privește libertatea de mișcare. Iar oamenii au început să facă drumeții, să meargă în concedii, activități care le-au adus mișcarea de care aveau nevoie. 

 

R.D.: Cum ne putem convinge angajații să se miște mai mult într-un context de presiune psihică?

D.M.: Trebuie să-i încurajăm și să facem lucruri care să le faciliteze accesul la mișcare. Încurajarea înseamnă să ai constanță în ale pune la dispoziție căile, mijloacele necesare pentru accesul la sport. Totodată, o altă variantă este oferirea celor care nu au un acces imediat sau nu vor sa meargă într-un centru, opțiunea de a opta pentru varianta digitală/online. 

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

 

R.D.: Se mai practică sporturi de echipă?

D.M.: Avem date calitative care ne spun că partea organizată în centre este în scădere la nivelul industriei. La nivelul utilizatorului însă s-au format acele grupuri de prieteni care înainte de pandemie jucau baschet sau se implicau în alte activități similare. Nu au aceeași frecvență într-adevăr, dar e bine că s-au reluat niște legături. Mai mult, un joc de echipă este o ocazie bună atât pentru mișcare, cât și pentru interacțiunea socială care ne lipsește de ceva vreme. 

 

R.D.: Cum găsești motivația să faci mișcare într-o zi în care nu există niciun pic de motivație?

D.M.: Uneori nu reușesc să o găsesc. Dar sunt și multe alte zile în care reușesc să o fac. Poate în acele zile ai nevoie să te plimbi o jumătate de oră, care să-ți aducă mai multă claritate și liniște. E bine să nu renunți să faci lucruri, chiar și în zile în care poate nu găsești motivația necesară. 

 

Ți-a plăcut articolul despre sport și cum să-ți determini echipa să facă mai multă mișcare? Citește și:

Cultura organizațională – de unde vine și cum să o construiești?

Cum atragi oamenii creativi în echipa ta

Categorii:
Focus

Face parte din echipa eJobs de circa 5 ani. Perioadă în care scrie despre provocările cu care se confruntă confruntă oamenii de HR, managerii, antreprenorii. Și vine cu soluții concrete/aplicabile pentru acestea. Creionându-le atât prin urmărirea tendințelor de pe piața muncii, cât și prin feedback-ul constant primit atât de la companii & de la candidați. Pasiunea pentru nevoile angajaților și companiilor a descoperit-o în 2014, când a luat contact prima oară cu zona de resurse umane. Ulterior, a ocupat timp de doi ani poziția de editor la Ziarul Financiar.

Leave a Reply

*

*