Cum atragi oamenii creativi în echipa ta
Recrutare

Cum atragi oamenii creativi în echipa ta

Și mai ales cum îi menții

Poate că-ți dorești oameni creativi în echipă, însă, de multe ori, recrutarea lor generează reale bătăi de cap. Iar provocările nu se opresc în momentul în care se finalizează procesul de recrutare a creativilor, pentru că apoi apar alte challenge-uri.

Cum îi ții motivați, cum îi lași să viseze și să fie creativi, menținându-i în același timp cu picioarele pe pământul realității mai puțin romantice a deadline-urilor și livrabilelor? Unde tragi linia dintre libertate, creativitate și responsabilitate sau cum le faci pe cele trei să funcționeze împreună? Despre toate acestea și mai mult de atât afli dintr-un interviu realizat de Raluca Dumitra, Head of Marketing la eJobs România cu Irina Pencea, fondator și Managing Partner la Jam Session Agency.

 

Raluca Dumitra: Cum recrutați oamenii creativi?

Irina Pencea: Creativitatea se vede de obicei în portofoliu. În mod normal, oamenii creativi se prezintă la interviu cu un portofoliu. Și chiar și cei care nu au experiență ar trebui să aibă deja niște lucrări pe care le-au făcut pentru a-și demonstra talentul. În afară de portofoliu, sunt valori importante și distincte pentru fiecare organizație în parte. La noi, spre exemplu, avem o cultură no bullshit, ca să zic așa. Oamenii trebuie să fie deschiși, onești și autentici. Nu suntem corporatiști, nu vrem să păcălim pe nimeni și nici nu ne dorim să înfrumusețăm artificial lucrurile. Ținem la acest adevăr de la care plecăm și la nivel de produs, dar și la nivel de oameni. Și de aceea avem nevoie de colegi care să înțeleagă asta și să o comunice prin munca lor. Suntem o gașcă de oameni foarte curioși și acesta este un alt lucru pe care-l căutăm nu numai la creativi, ci la toți oamenii din agenție. Cred că fără curiozitate nu ai cum să fii creativ. Dacă nu ai demersul de a explora, de a căuta, de a descoperi ceva nou, e imposibil să fii creativ. La fel de mult contează ca oamenii să fii trăit sau să trăiască intens deoarece creativitatea în domeniul nostru te consumă și se consumă. De aceea, trebuie încărcată în afara jobului, pentru a avea de unde s-o scoți în munca ta. Din acest motiv, căutăm oameni care trăiesc și în afara jobului lor și care își încarcă bateriile din ceea ce experimentează ei.

 

Raluca Dumitra: Cum le validați aceste trăsături?

Irina Pencea: Aceste trăsături le validăm, de obicei, prin discuții despre pasiuni. Spre exemplu, sunt colegi care au pasiuni în afara jobului pe care noi le susținem, le amplificăm. În funcție de ce are nevoie fiecare, le aducem la suprafață sau chiar le folosim în cadrul proiectelor noastre. Și sunt situații în care oamenii au o anumită pasiune care poate fi relevantă pentru ce lucrăm noi.

 

Raluca Dumitra: Cum îi păstrați motivați pe creativi?

Irina Pencea: Munca noastră nu are cum să fie tranzacțională, adică nu o poți face doar pentru bani, însă, cu siguranță, salariul trebuie să reflecte valoarea pe care tu o aduci. Noi așa ne raportăm la salariile oamenilor. Dar în afară de asta, ce facem noi ar trebui să aibă un sens, un scop. Și pentru fiecare creativ în parte semnificația poate să fie un pic diferită, dar ea, în esență, ar trebui aliniată la cultura companiei.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

 

Noi căutăm ca această semnificație, bucuria pentru ceea ce faci și rezultatul final al muncii tale să compenseze efortul depus.

 

Raluca Dumitra: Cum mențineți creativitatea ridicată, păstrând în același timp oamenii cu picioarele pe pământ? Cum găsiți balansul dintre creativitate și realitate?

Irina Pencea: Presiunea și ritmul de lucru sunt, ce-i drept, destul de alerte. Suntem încă o țară în care lucrurile se întâmplă foarte repede. Nu ne-am educat cu timpii de dezvoltare din alte țări. Nici nu știu dacă se va mai întâmpla asta, având în vedere cum au evoluat toate categoriile și industriile către digitalizare, dar cumva balansul între explorare și rigoare, pe care un creativ trebuie să-l facă, este definitoriu pentru experiența pe care o are. Contează să poți face această trecere, de la explorare la rigoare, pe parcursul unei zile, de foarte multe ori. Ai momente de brainstorming și momente în care trebuie să scrii/desenezi sau să poți să te ții de un deadline. Trebuie să fii foarte versatil. Și fiecare își definește stilul lui. Sunt oameni care lucrează programându-și slot-uri în zi, sunt oameni care își alocă zile întregi pentru o etapă atunci când se poate. Adică au zile dedicate conceptualizării și zile dedicate execuției. Depinde foarte mult de fiecare, dar e important să fim aliniați pentru că dezvoltarea unei campanii are un anumit proces, prin care trebuie să trecem cu toții.

 

Dacă ești curios să descoperi și alte aspecte legate de creativitatea în echipă te invităm să asculți întregul podcast cu Irina Pencea, accesând linkul de mai jos:

Ți-a plăcut acest articol despre atragerea oamenilor creativi în echipa ta? Citește și:

Cum se prezintă provocările muncii remote

5 curiozități despre educația financiară la care primești răspunsuri

Modalități inspirate prin care-ți poți comunica brandul de angajator

Categorii:
Recrutare

Managing Editor // Absolventă a Facultății de Administrarea Afacerilor din cadrul Academiei de Studii Economice București a dat în 2008 de gustul jurnalismului și, de atunci până în prezent, încearcă să combine latura practică, realistă, insuflată de facultate, cu cea magico-escapistă a scrisului. La We Are HR și eJobs este atât ochiul critic, analitic, cât și creator de conținut. Iubește în special interviurile realizate cu lideri, antreprenori și specialiști în HR care-i oferă o altă perspectivă, una extrem de aplicată, asupra pieții muncii.

Leave a Reply

*

*