SEO-pentru-HR
HR Trends

SEO pentru HR – Ghid de optimizare a anunțurilor de recrutare

  • Cât de important este SEO pentru oamenii de HR
  • Cum să faci SEO pentru HR
  • Ce titlu alegi pentru anunțul tău de recrutare
  • Cum să îți poziționezi anunțul de recrutare pe primele locuri în rezultatele Google

România se confruntă cu cel mai mare deficit de angajați de până acum, peste 1 milion de oameni sunt așteptați să ocupe miile de locuri de muncă vacante. Iar una dintre cele mai bune modalități prin care te poți poziționa mai aproape de candidații care își caută un job este să faci SEO pentru HR. Este important să știi că numărul de candidați care aplică la un job este direct proporțional cu cei care găsesc anunțul și sunt interesați de el. În acest sens Google poate oferi foarte multă vizibilitate și reputație site-ului și anunțului tău. Așadar tot ceea ce trebuie să faci este să te împrietenești cu tool-urile oferite de Google și să faci un scurt research înainte de a posta un anunț de recrutare. Iată cum te pot ajuta Google Search, Google Trends, propriul site precum și alte site-uri cu autoritate pentru ca anunțul tău să apară în primele rezultate!

 

De ce este SEO important pentru oamenii de HR?

Cum tehnologia a schimbat modul în care mulți candidați caută locuri de muncă și aplică la joburi, recrutarea angajaților depinde de cât de bine se promovează online o companie. Numărul de candidați care aplică la un job este așadar direct proporțional cu cei care găsesc anunțul și sunt interesați de el. În acest sens Google poate oferi foarte multă vizibilitate.

O pagină pentru recrutare trebuie însă optimizată serios pentru a apărea în primele poziții Google pentru job-ul pe care îl prezintă. Dar nu toate site-urile sunt optimizate pentru mobil și nu permit atingerea obiectivelor. Mai mult decât atât, un om de HR trebuie să facă o căutare de cuvinte cheie pentru a ști ce se caută pe Google legat de angajarea pe un job. Astfel va ști ce cuvinte cheie să includă în anunțurile sale pentru a atrage candidații potriviți.

 

Ce este SEO pentru HR?

Pe scurt, SEO pentru HR reprezintă optimizarea, adică îmbunătățirea site-urilor și a anunțurilor de recrutare. Deși este un proces care se realizează în principal pentru motoarele de căutare, cei care câștigă cu adevărat sunt candidații tăi. Ei vor găsi mult mai repede și mai ușor informațiile care îi interesează. Automat vor petrece mai mult timp pe site-uri care le oferă experiențe plăcute, indiferent de dispozitivele de pe care accesează conținutul. La rândul lor, site-urile pe care le administrezi câștigă mai mult trafic, mai multă vizibilitate și mai multe obiective îndeplinite.

Să știi SEO înseamnă să poți să controlezi ce apare pe Google. Poți să controlezi rezultatele legate de numele companiei pe care o reprezinți, pozițiile pentru care recrutezi. Totul pentru ca utilizatorii Google să fie îndreptați spre site-urile pe care le administrezi. Aici pot să îndeplinească obiective precum aplicarea la un job sau abonarea la newsletter.

 

Tehnici de îmbunătățire a prezenței site-ului pe Google

Primul pas spre a optimiza anunțul de recrutare pentru motoarele de căutare este să înțelegi că acestea sunt alcătuite din cod și text. Tehnicile prin care poți îmbunătăți prezența unui site pe Google pentru anumite căutări se împart așadar în două categorii. Sunt cele care țin de scrierea codului, a fișierelor accesate doar de roboți. Apoi sunt cele care sunt tehnicile vizibile. Este nevoie ca textul să conțină anumite cuvinte cheie. În plus, mai este un factor foarte important. Să ții cont de recomandările pe care le primește site-ul pe care îl administrezi de la alte site-uri cu autoritate.

 

Cum se face SEO pentru HR?

După ce ai înțeles cum poți îmbunătăți prezența unui site pe Google, redactează anunțul de recrutare în secțiunea de cariere a site-ului. Pentru partea de cod, de verificare a optimizării pentru mobil și a vitezei de încărcare te poți folosi de unelte precum Mobile-Friendly Test și PageSpeed Insights. Acestea îți vor indica cât de bine au fost optimizate tehnic paginile secțiunii. Astfel vei ști ce să ceri programatorilor să îmbunătățească.

Înainte de conceperea postării vei vrea să vezi ce căutări au loc pe Google pentru job. Pentru asta poți să apelezi gratuit la sugestiile oferite de motorul de căutare pe măsură ce tastezi,

Cercetare cuvinte SEO pentru HR

și la cele din josul rezultatelor afișate:

Cautari SEO HR

De cele mai multe ori vei oscila între două sau mai multe variante de denumire ale unei poziții. Cum știi care dintre ele este mai căutată pe Google? Te poți ajuta de o altă unealtă gratuită, numită Google Trends.

Comparatie termeni

 

Ce titlu de job alegi

Analizând diferențele vom observa că cel mai bun termen dintre expresiile „manager proiect”, „manager de proiect” și „project manager” este ultimul. „Project manager” are peste 100% mai multe căutări pe Google decât „manager de proiect” și aproximativ 50% mai multe față de „manager proiect”. Așadar „project manager” are mai multe șanse de a apărea persoanelor interesate de acest tip de job, în această variantă.

Odată ce știi ce se caută pe Google legat de un anumit job și care este varianta de titlu de job cea mai căutată, ești gata să scrii conținutul anunțului. Asigură-te că incluzi cuvintele cheie în titlul postării, în primul paragraf, în subtitluri. De asemenea, acest cuvânt cheie trebuie să se regăsească și în denumirea pozei și în textul ei descriptiv.

Optimizare imagine SEO HR

După ce ai publicat jobul începe partea cea mai importantă, promovarea lui. Colaborează cu departamentul de PR pentru comunicate de presă care să anunțe recrutarea. Astfel aduci referințe spre pagina anunțului, legate fix de expresia cheie a anunțului.

 

Cum obții autoritate pentru un anunț publicat

Cu cât vei obține mai multe linkuri de la site-uri cu autoritate, cu atât vei vedea îmbunătățiri ale poziției postării tale în pagina de rezultate Google.

O soluție alternativă bună o reprezintă postarea jobului pe site-uri specializate, precum eJobs. Autoritatea câștigată în timp de aceste site-uri ajută orice anunț nou publicat pe ele să se poziționeze mai rapid în primele rezultate Google. Dacă vrei însă să îți sufleci mânecile și să prinzi experiență în SEO pentru HR, pune în aplicare pașii citiți aici! Te vei bucura de rezultate, mai exact de rezultatele Google optimizate chiar de tine.

 

Takeaway

Așadar un anunț de job poate fi găsit mai ușor pe Google dacă ții cont de câteva reguli SEO în redactare. În primul rând este important să vezi ce căutari sunt pe Google pentru un job și să folosești Google Trends pentru a afla care dintre variantele de denumire ale unei poziții este cea mai căutată. Abia după acest pas, poți începe redactarea anunțului, inserând cuvântul cheie câștigător în titlu, în primul paragraf, în intertitluri și în denumirea pozei. După ce ai publicat anunțul de angajare, începe promovarea lui și asigură-te că site-uri nișate pe domeniul HR, dar și site-uri generaliste care au secțiune de HR fac trimitere spre anunțul tău de job. Astfel obții autoritate și rezultate mai bune în Google.

 

Ți-a plăcut articolul? Pe aceeași temă citește și aceste articole:

Cum faci acel anunț de job care atrage candidații

Cât de importantă este reputația angajatorului

 

Categorii:
HR Trends

Contributor / Ela Iliesi este Co-fondator şi Trainer la Rezistenţa Online, o echipă de specialişti care oferă cursuri de marketing online şi de optimizare a site-urilor pentru motoarele de căutare, la sediul lor din Bucureşti şi la sediul companiilor.

Leave a Reply

*

*