sinceritatea
Focus

ADEVĂR SAU PROVOCARE?

Cât contează transparența pentru români atunci când își aleg angajatorul

Te străduiești să faci anunțul de angajare cât mai atractiv și, odată începute interviurile, așteptările cresc. „Care este următoarea etapă a procesului de recrutare?”, „Când voi afla răspunsul din partea companiei?”, „Ce salariu oferiți pentru acest post?”. De multe ori ai vrea să dai cât mai multe detalii, dar nici tu nu ai toate răspunsurile. Sinceritatea este întotdeauna apreciată de candidați și joacă un rol important în alegerea viitorului angajator. Acest lucru reiese și din cel mai recent studiu derulat de eJobs. Să vedem!

sondaj transparenta

 

54,1% dintre candidați nu au primit feedback după interviu

Deloc neașteptat, românii și-ar dori să primească un răspuns din partea angajatorului la finalul procesului de recrutare. Acest lucru însă nu se întâmplă cât de des și-ar dori. Astfel, doar 37,5% dintre respondenții studiului spun că au primit feedback din partea angajatorului, în timp ce 54,1% nu au fost informați despre rezultate. Aceste date nu ar fi poate un semnal de alarmă dacă nu le-am corela cu alte informații ce reies din studiu și la care e nevoie să reflectăm mai ales în criza actuală de talente de pe piața muncii. Mai exact: numai 10% dintre respondenți spun că ar mai aplica la angajatorul care nu le-a oferit feedback.

 

Salariul, un subiect important în evaluarea onestității angajatorului

Feedback-ul însă nu e singurul aspect la care angajatorii mai au de lucrat când vine vorba de transparență în relația cu candidații. Un alt subiect care nu ar trebui să mai fie un tabu este salariul. Astfel, doar 30% dintre respondenți spun că au aflat care este oferta financiară pentru un anumit job chiar de la recrutor, restul apelând la surse neoficiale, precum grupurile de discuții.

 

sinceritatea-angajatorului

 

Sinceritatea angajatorului, evaluată încă din anunțul de angajare

Din studiu reiese și faptul că pentru români e foarte important să aibă noțiuni transparente despre condițiile de muncă încă din anunțul de angajare. Adică exact de la prima etapă din candidate journey. În acest sens, sondajul arată faptul că 50,3% dintre români ar vrea să știe de la bun început, în mod transparent, detalii legate de job, nu să le afle la interviu sau chiar după angajare, fiind puși în fața faptului împlinit. Îi interesează să știe cât timp vor dedica jobului, dacă vor sta mai mult la birou sau dacă au și posibilitatea să călătorească în țară ori în străinătate, să participe la evenimente ori traininguri. De asemenea, mulți dintre candidați vor să afle la bun început dacă pot să lucreze remote, odată ce telemunca a fost legalizată, sau dacă au program de lucru flexibil. Îi interesează condițiile de muncă, pentru că sunt din ce în ce mai selectivi și pun tot mai mult pe primul plan echilibrul dintre viața profesională și cea personală, motiv pentru care anunțurile care includ doar cerințele jobului nu îi mai conving. Și nu îi mai convinge nici salariul competitiv, mult prea rar menționat în anunțul de angajare.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

 

Atribuțiile jobului, o altă dovadă a sincerității angajatorului

Atribuțiile jobului, clar specificate în anunț și cât mai detaliat, sunt și ele o dovadă a sincerității angajatorului în opinia a 46,5% dintre respondenți. În plus, pentru 36,5% dintre candidați, o altă dovadă este descrierea pachetului de beneficii. Vor să știe în ce măsură acesta vine în completarea salariului și dacă angajatorul pune accent și pe sănătatea și starea lor de bine. Au și un top al preferințelor când vine vorba de beneficii și sunt atenți dacă angajatorul oferă cursuri de dezvoltare profesională, abonamente medicale, program flexibil sau facilități sportive. Pe lângă beneficii, contează și brandul de angajator, 36% dintre candidați fiind atenți la renumele companiei.

Așadar, conform studiului eJobs, cele mai importante aspecte pe care românii le iau în considerare atunci când evaluează sinceritatea angajatorului sunt: condițiile de muncă, salariul, atribuțiile postului, beneficiile și renumele companiei. Însă, odată ce ajung la interviu, așteptările lor cresc.

 

*Studiul eJobs a fost realizat în perioada 7-21 august 2018 pe un eșantion reprezentativ de 1.188 de respondenți cu vârste cuprinse între 18 și 55 de ani.

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și alte articole pe tema asumării responsabilității:

 

Cum ne asumăm teama față de responsabilități

Asumarea responsabilității în toate formele ei

 

Categorii:
Focus

După absolvirea Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității București, a lucrat timp de 8 ani în presa scrisă, în PR și în marketing pentru o companie de recrutare. În 2016 a simțit că e momentul pentru o nouă provocare în carieră și s-a alăturat echipei eJobs și ulterior și echipei We Are HR. În portofoliul său se află articole pe subiecte precum modificările legislative în domeniul muncii, cultură organizațională, leadership, employer branding, precum și interviuri cu specialiști în HR și manageri de companii.

Leave a Reply

*

*