feedback candidatii respinsi
Coronavirus

De ce feedback-ul tău pentru candidatii respinși poate face diferența

Ambele părți au de câștigat!

Nimănui nu-i place să fie mesagerul însărcinat cu aducerea veștilor mai puțin bune, dar feedback-ul oferit pentru candidatii respinși este la fel de valoros cum este și mesajul prin care anunți un om că a fost selectat pentru a face parte din echipă.

Într-o perioadă în care numărul aplicanților pe un loc de muncă e în continuă creștere, un feedback constructiv după interviu poate face diferența. Știai că, spre exemplu, conform unui studiu efectuat de eJobs în 2019, 69% dintre respondenți spun că nu ar mai aplica la angajatorul care nu le-a oferit feedback? Deci, privește această simplă acțiune ca pe o bună metodă prin care-ți consolidezi reputația. Cu ce alte plusuri vine, îți povestim în rândurile de mai jos:

 

1. Este o excelentă oportunitate de PR

Cu cât experiența unui individ este mai bună cu o companie, cu atât este mai probabil să fie pozitivă evaluarea candidaților. Multe site-uri le permit candidaților să lase recenzii despre procesul de recrutare, iar o experiență cât mai agreabilă poate convinge un talent indecis să aplice la poziția scoasă la bătaie. În schimb, o experiență negativă poate afecta reputația companiei. Și chiar dacă un candidat nu-și alocă timpul pentru a scrie o recenzie, este posibil să fie întrebat de prieteni despre experiența pe care a avut-o. Din nou, o experiență pozitivă povestită de el, va convinge alți candidați să aplice, iar compania va deveni mai atractivă pentru un spectru mai larg de persoane.

 

2. Îți întărești procesul de recrutare

Dacă pui la punct un sistem structurat pentru a oferi feedback înseamnă că ai și un proces detaliat de sortare al finaliștilor. El impune claritate cu privire la aptitudinile pe care ar trebui să le aibă candidatii, deoarece ești forțat să punctezi unde greșesc cei care nu trec linia. Și cu cât ai mai multă claritate cu privire la candidatul ideal, cu atât mai ușor îți va fi să-l identifici, dintre participanții care se vor prezenta la interviu.

 

3. Îi ajuți pe candidatii respinși să-și planifice următorii pași

Mulți recrutori presupun că intervievatul va ști automat că nu a obținut slujba după o lungă perioadă de tăcere. Însă dat fiind contextul actual, în cadrul cărora multe procese de recrutare se prelungesc, candidatul ar putea respinge o altă ofertă sau nu va mai aplica la alte joburi în speranța că-l va obține pe cel pentru care a susținut deja interviul. În multe cazuri, persoanele intervievate pot simți că interviul a decurs bine și își păstrează optimismul. Prin urmare, e important să-i transmiți telefonic sau prin e-mail că nu vei reveni cu o ofertă de muncă, astfel încât respectivul să-și poată continua căutările.

 

4. E o bună metodă prin care-ți poți repera problemele

Feedback-ul este bidirecțional și îl poți solicita, la rândul tău, și de la candidatii care nu au mers mai departe în procesul de recrutare. Printre întrebările pe care poți să le adresezi poți include cel puțin una dintre următoarele:

  • Cum a fost interviul pentru ei?
  • Ce au apreciat?
  • Au existat momente de care au fost dezamăgiți?
  • Cum și-ar fi dorit să decurgă interviul?

Aceasta este o ocazie bună să colecționezi informații valoroase pe care să le transmiți superiorului și pe baza cărora să îmbunătățești procesul de recrutare. Experiența candidaților se va îmbunătăți garantat dacă nu doar că le oferi un feedback constructiv, dar le și soliciți unul. O astfel de solicitare venită din partea recrutorului arată faptul că le respecti ideile profesionale și pui preț, cu adevărat, pe experiența fiecărui candidat în parte.

 

Ți-a plăcut acest articol? Citește și:

5 motive pentru care merită să iei pulsul echipei acum

Brandul de angajator, prin filtrul noilor colegi

Categorii:
CoronavirusFocusLeadership

Managing Editor // Cu un background economic, a dat în primul an de job de gustul jurnalismului și, de atunci până în prezent, încearcă să combine latura practică, realistă, insuflată de facultate, cu cea magico-escapistă a scrisului. La We Are HR și eJobs este atât ochiul critic, analitic, cât și creator de content.

Leave a Reply

*

*