beneficiile
Beneficii

Până unde mergem cu beneficiile?

Ce rol are flexibilitatea în creionarea pachetelor ideale

Beneficiile extrasalariale reprezintă un subiect fierbinte în orice context, cu atât mai mult în această perioadă în care ne confruntăm cu un deficit acut de talente pe majoritatea ariilor de activitate. Cum arată viitorul beneficiilor extrasalariale? Cum le putem reinventa astfel încât să le transformăm în instrumente de retenție a actualilor angajați, dar și de atragere a noilor candidați? Află răspunsurile din discuția amplă purtată de Felicia Georgescu, Head of HR & CSR la @Sodexo Romania – Benefits & Rewards Services cu Raluca Dumitra, Marketing Manager eJobs România.

 

Cât de importantă e flexibilitatea atunci când construiești pachetul de beneficii?

Tendința generală pe care beneficiile extrasalariale o urmează este de a-și adăuga un layer de wellbeing. Cum urmează Sodexo această tendință prin produsele pe care le oferă?

Wellbeing-ul e un concept larg și poate însemna ceva diferit de la o persoană la alta, iar asta complică lucrurile. Astfel, e importantă flexibilitatea angajatorului și deschiderea acestuia pentru a accepta noi opțiuni de beneficii, dar și ascultarea nevoilor angajaților. În acest sens, noi am atașat cardului de masă un Plus de Sănătate și un Plus de Echilibru. Două beneficii care contribuie la starea de bine a fiecărui angajat.

 

Ce înseamnă Plus de Sănătate și Plus de Echilibru când vorbim de beneficii?

Un Plus de Sănătate înseamnă Telemedicina – accesul rapid la diverse specialități medicale. Iar un Plus de Echilibru conține serviciile care sprijină sănătatea emoțională. Mai exact, psihoterapie, sport sau nutriție.

 

Cum ar arăta un pachet ideal de beneficii extrasalariale? Ce ar conține?

Cum spuneam, wellbeing-ul e diferit pentru fiecare dintre noi, astfel e greu să creionezi pachetul ideal de beneficii. Importante sunt flexibilitatea și deschiderea angajatorului de a asculta vocea angajatului. În acest sens, avem o platformă digitală unde există un dialog continuu cu oamenii și putem să captăm feedback-ul. Pe baza acestuia, spre exemplu, ne-am desenat atât partea de beneficii oferite, cât și modul în care lucrăm. 

Nu e important cum arată pachetul de beneficii, ci ascultarea nevoilor pe care le au oamenii. Doar astfel angajatorul poate să se adapteze și să vină în întâmpinarea acestora.

Cum abordăm wellbeing-ul în intern, la nivel de echipă?

În echipa noastră lucrăm în mod hibrid. A fost provocator în această perioadă să ne menținem comunicarea, conexiunea. Ne-am ajutat de platforma de engagement. Avem sondaje săptămânale prin care luăm pulsul echipelor, dar prin care oferim posibilitatea angajaților de a lăsa comentarii, iar managerilor de a răspunde. Doar așa poți afla ce se întâmplă, de fapt, în echipe, care le sunt nevoile, cu ce se confruntă și poți sări în ajutor cu beneficii noi, programe, activități care să compenseze.

 

Ce facem cu comunicarea internă atunci când lucrăm hibrid?

Și pentru noi prima perioadă a fost una de calibrare. Am avut o perioadă scurtă în care am avut prea multă comunicare și după care am început să ne recalibrăm. Am inclus chiar și diverse reguli de lucru. Spre exemplu, ne-am dat seama că petrecem foarte mult timp în meetinguri și am decis să limităm ședințele la 40 de minute. Totodată, spre exemplu, în echipa pe care o coordonez, încercăm să avem o zi fără meetinguri.

 

Muncă hibrid sau ne întoarcem la birou?

Biroul nu este elementul central, ci munca în sine. Nu cred în pontaje, noi măsurăm munca prin rezultate. Ca atare, am hotărât să oferim angajaților posibilitatea de a veni la birou doar atunci când au nevoie sau își doresc. Totuși, ca să păstrăm sentimentul de apartenență și cultura organizațională, invităm fizic oamenii la evenimente, training-uri sau workshop-uri.

 

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

Sodexo e despre a oferi o experiență cât mai bună angajaților. Cum se traduce asta la nivel intern? Cum arată experiența angajatului Sodexo?

Angajații Sodexo sunt primii noștri clienți. Toate beneficiile pe care le oferim pe piață sunt oferite intern la valoarea lor maximă. Totodată, încurajăm oamenii să-și ia prânzul, să acceseze serviciile de telemedicină, pentru a-și construi o viață sănătoasă. Avem, de asemenea, o politică prin care promovăm vacanța. Nu vrem să stocăm zilele de concedii.

Cum convingem oamenii cu prea multe zile de concediu să plece în vacanță?

Prin comunicare constantă. Ca să încurajăm mai mult oamenii să se folosească de zilele de concediu, ne-am folosit de cardul de turist, cel de cultură sau cardul cadou. Elementul principal este dorința de a-i face pe oameni să se simtă bine, disponibilitatea de a le asculta feedback-ul, dar și încrederea cu care-i investim.

 

Cum comunicăm poveștile de succes?

Lucrăm cu o platformă prin care vrem să comunicăm mai ușor poveștile de succes Sodexo. Cu ajutorul acesteia, prin intermediul unui singur click, angajații pot să-și împărtășească propriile povești în rețeaua de Social Media. Impactul unei comunicări individuale este mult mai puternic decât mesajul pe care ar putea să-l transmită organizația.

 

Ce planuri are Sodexo pentru cea de-a doua jumătate a anului la nivel de echipă, la nivel de produse?

Vom continua să dezvoltăm experiența din jurul angajaților. Ne dorim să devenim un model de inspirație pentru alți angajatori. Să fim copiați din acest punct de vedere, pentru a contribui la starea de bine a tuturor angajaților.

 

 

Ți-a plăcut articolul despre beneficiile oferite la job? Citește și:

Lebăda neagră sau când ceea ce nu știi te poate răni

Cum recompensezi angajații performanți

Ce să faci și Ce să nu faci pentru un plus de sinceritate în comunicare

 

Categorii:
Beneficii

Face parte din echipa eJobs de circa 5 ani. Perioadă în care scrie despre provocările cu care se confruntă confruntă oamenii de HR, managerii, antreprenorii. Și vine cu soluții concrete/aplicabile pentru acestea. Creionându-le atât prin urmărirea tendințelor de pe piața muncii, cât și prin feedback-ul constant primit atât de la companii & de la candidați. Pasiunea pentru nevoile angajaților și companiilor a descoperit-o în 2014, când a luat contact prima oară cu zona de resurse umane. Ulterior, a ocupat timp de doi ani poziția de editor la Ziarul Financiar.

Leave a Reply

*

*