influencer marketing
Focus

Meseriile viitorului: încotro merge industria de influencer marketing?

Ce rol are în crearea brandului de angajator

Rețelele de socializare au schimbat modul în care ne promovăm brandurile, produsele sau serviciile. Tot mai mulți tineri vor să devină influenceri, iar campaniile de marketing de cele mai multe ori implică și unul sau mai mulți reprezentanți ce activează în această industrie. Despre evoluția industriei de influencer marketing și ce rol are aceasta în crearea brandului de angajator, am stat de vorbă cu Claudiu Ilioiu, head of Global Talent United, agenția de influencer marketing.

 

Încotro merge industria de influencer marketing

Cum a evoluat zona de influencer marketing în ultimii ani?

În ultimii ani, putem o vorbi despre o evoluție rapidă a pieței de influencer marketing. Astăzi influencerii sunt segmentați pe categorii: vloggers, bloggers, youtubers, tiktokers și în fiecare dintre aceste categorii, aceștia sunt împărțiți pe domenii: lifestyle, parenting, beauty, fashion, gaming, IT, cooking etc.

Tot mai multe branduri, dacă nu toate, includ în campaniile lor de comunicare cel puțin un influencer care să le ducă mesajul mai departe și care să vorbească despre valorile companiei.

Mulți dintre influenceri sunt implicați și în show-uri TV, sunt incluși în spoturi comerciale ale unor branduri mari, au campanii dedicate și sunt singurii endorseri ai unui brand. O parte dintre ei devin antreprenori și dezvoltă business-uri separate. Vorbim despre o expansiune care nu poate fi ignorată și care a schimbat piața de publicitate din România.

 

Tot mai mulți tineri își doresc să fie în lumina reflectoarelor în Social Media. Încotro merge fenomenul influencerilor? 

Cred că tot mai mulți tineri, pe lângă dorința de a fi celebri, simt că își pot folosi vocea pentru a-și transmite mesajele, își pun în valoare skill-urile: creativitatea, talentele oratorice, abilitățile de editare video, filmare, social media. Practic, e un job în sine care necesită efort, o strategie, dar și inteligență. 

Nu putem spune că unii influenceri au succes peste noapte, este vorba despre efort și strategie, acestea sunt ingredientele care îi diferențiază pe cei care sunt în topuri ani la rând. 

 

Cum ar putea creatorii de conținut să ajute la crearea brandului de angajator?

Sunti branduri care sunt deschise noului și acceptă abordări nonconformiste, dar nu exagerate, aleg calea disruptivă și sparg bariere și, uneori, se întâmplă să fie și influenceri care pornesc de la un brief și de la niște valori și vin cu o direcție de content atipică, dar care să atragă atenția, poate uneori și să aducă un public complet nou companiei.

 

Cum ar trebuie să aleagă o companie un influencer potrivit pentru promovarea brandului?

O companie trebuie să aleagă un influencer care comunică în direcția valorilor brandului, comunică într-un stil similar, se potrivește bine într-o campanie integrată sau se creează un proiect/produs pentru el și se integrează perfect.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

 

Credeți că în viitor vor exista HR care să recruteze influenceri? Cum ar trebui să arate profilul acestora?

Depinde foarte mult de tipul de proiecte. De multe ori însă, pe lângă valori și modul de comunicare comun, brandurile se orientează și după insights și rezultatele din social media (fanbase, engagements, share-uri).

 

Cum alegeți influencerii care urmează să intre în comunitatea Global Influencers? 

Ne dorim să avem influenceri din categorii diverse, fie că este vorba despre creatori de conținut, comedianți, actori, sportivi, bloggers, vloggers, tiktokers, oameni de televiziune. De regulă, colaborăm cu cei cu care ne potrivim și pe care îi putem susține să treacă la următorul nivel.

 

Joc de imaginație: ce ar putea să învețe un om de HR din selecția pe care o faceți în cadrul agenției de influencer marketing?

Nu facem o selecție ca la un interviu de recrutare, ci mai degrabă avem niște întâlniri relaxate în care discutăm care sunt nevoile talentelor și le povestim cum îi putem susține și decidem de comun acord dacă putem face performanță împreună. Deci, ar fi vorba despre deschidere, onestitate și proactivitate.

 

Ce ar putea să învețe un manager/HR pe partea de personal brand de la un influencer?

Sinceritatea lor este importantă, abilitatea de a fi mereu în față cu câteva mișcări, proactivitatea, și dorința constantă de învățare.

 

Ți-a plăcut articolul despre influencer marketing? Citește și: 

Meseriile viitorului: cum a evoluat industria de gaming

Robots killed the HR Star

Implementezi o nouă tehnologie în companie? Cum susții angajații în procesul de schimbare?

Categorii:
Focus

Editor // Absolventă de Relații Economice Internaționale (ASE Bucureşti), scrie de peste patru ani despre provocările cu care se confruntă piața muncii. Pasiunea pentru nevoile angajaților și ale companiilor a descoperit-o în 2014, când a luat contact prima oară cu HR-ul. Ulterior, a ocupat poziția de editor la Ziarul Financiar.

Leave a Reply

*

*