managementul riscului
Focus

De ce avem nevoie de managementul riscului #lectii2020

+ munca remote dintr-o altă perspectivă

Listele și fișele de lectură ne-au ajutat întotdeauna să fim mai organizați, să reținem punctele esențiale dintr-o discuție și chiar să prevenim anumite situații.  Ne-am gândit să ținem evidența lucrurilor pe care le-am învățat în 2020 și care îți vor fi de folos și în anii care vin. De data aceasta, vorbim despre cum este privită astăzi munca remote și de ce avem nevoie de managementul riscului în companii.

 

Managementul riscului – mereu în gardă

Covid-19 a demonstrat că angajatorii care nu au un plan bine pus la punct nu reușesc să treacă cu brio peste criză. Managementul riscului nu a stat întotdeauna în fața altor priorități în mediul de business, companiile acordând puțină atenție planificării crizelor. În viitor, ne vom regândi cu siguranță strategia și vom apela la experți în gestionarea crizelor.

 

Iată câteva principii pe care companiile ar trebui să le adopte atunci când vine vorba de gestionarea riscurilor:

Oamenii, pe primul loc. Criza sanitară i-a obligat pe mulți angajatori să mute birourile acasă. Pe măsură ce angajații se adaptează la un alt tip de muncă, unii se confruntă cu provocarea suplimentară a lucrului în preajma membrilor mai mici ai familiei. Companiile ar trebui să ia în calcul și astfel de aspecte și să caute soluții pentru a veni și-n sprijinul acestora.

Limitează-te doar la ce este esențial! Într-o perioadă de criză, e important să-ți axezi atenția spre activitatea principală a companiei, indiferent dacă vânzările au crescut sau au scăzut. Orice alt serviciu adiacent ar putea fi sacrificat pentru a reduce costurile.

Stabilește corect riscurile. O analiză a posibilelor riscuri trebuie să fie un document viu, care să reflecte modificările pe măsură ce acestea se petrec. El trebuie să fie axat pe soluții, iar acțiunile de atenuare a riscurilor să fie coerente și inteligibile. Cu cât acestea sunt mai precise, cu atât e mai bine. Pentru asta trebuie să pui întrebările corecte. Ce vom face? Cine o va face? Când o vor face? Cum o vor face? Este rentabil din punctul de vedere al costului și al beneficiilor? Acestea sunt întrebările ce-ți oferă răspunsurile potrivite echipei tale.

 

Munca remote. Se poate și așa!

Cu toate că mulți angajatori erau reticenți când venea vorba de munca la distanță, luna martie a impus o stare aproape generală de remote. Iar lucrurile nu se vor opri aici. Un studiu realizat de HPDI arată că salariații vor lucra de acasă circa 40% din timp, cel puțin până la finalul anului 2020. Marile companii au setat deja trendul. Google a anunțat că va permite angajaților care-și pot desfășura munca de la distanță să continue lucrul de acasă până în iunie 2021. Facebook a plusat, mărind această perioadă de work from home până în iulie 2021, iar Twitter a propus munca de acasă pentru unii angajați pe o perioadă nedeterminată.

PRIMEȘTE CELE MAI NOI ARTICOLE DIRECT ÎN INBOX👇

 

Iată și câteva concluzii cu care am rămas după o bună bucată de timp în care am muncit remote:

Colaborarea video de calitate necesită anumite software-uri, plug-in-uri, ID-uri și costuri mari pentru infrastructură. Pentru ca lucrurile să meargă mai bine, poți apela la diverse tool-uri sau aplicații create special pentru a-ți ușura munca.

Pe măsură ce munca remote se extinde, angajații au tot mai multă încredere în capacitatea lor de a-și îndeplini sarcinile. O cercetare realizată de Logitech arată că 81% dintre angajați consideră că pot să-și îndeplinească task-urile eficient de acasă.
Nu uita de interacțiune, aceasta le lipsește multor angajaților remote. Poți stabili întâlniri scurte de dimineață sau în pauza de prânz, pentru a vă împărtăși feedback-ul și provocările cu care vă confruntați. De asemenea, puteți sărbători împreună micile realizări ale echipei.

 

Acest articol a fost realizat de Diana Mărășoiu și Mihaela Pascari. 

 

Ți-a plăcut articolul? Citește și:

Cum îmbunătățești sănătatea emoțională a angajaților #lectii2020

Adaptabilitate și comunicare: cum te ajută în business #lectii2020

Noua recrutare: ce candidați să cauți acum #lectii2020

Categorii:
Focus

Proiectul We Are HR, lansat în 2017, își propune să vină în întâmpinarea managerilor și specialiștilor în resurse umane cu cele mai noi tendințe din domeniu și cu o perspectivă diferită asupra proceselor de recrutare, retenție și motivare a talentelor. Atât site-ul cât și revistă omonimă oferă informații esențiale și statistici relevante despre industrie și pun în discuție tehnicile actuale de recrutare, precum și instrumentele și tehnologiile folosite în acest proces și modul în care acestea influențează viitorul unei noi generații de candidați și angajați.

Leave a Reply

*

*